Jeg har selv et Canon Ixus 50, og er meget tilfreds med det. De ting jeg kiggede efter da jeg skulle købe kamera var zoom, pixels, og så batteri.
når du kigger kamera er det ikke nødvendigt at du finder der med flest pixels, med mindre du skal forstørre alle dine billeder op i plakatstørrelse, - jeg mener at 2-3 megapixel er nok til at have et billede på et A4 ark.
Så det vigtigste imo, BATTERIET!
Der er ikke noget mere nedern end et batteri der går tør lige midt i festen, mm. Så derfor vil jeg råde dig til at købe et camera der
IKKE bruger håndkøbsbatterier, men istedet et camera/mærke der har sit egen type batteri. ikke nok med at de holder bedre, men de fylder ikke meget, så man kan godt rende rundt med et exstra i lommen, og så er det ikke så dyrt i længden.
zoom -
http://hr-wegener.homepage.dk/digital_foto.htmDer bliver der forklaret godt hvordan og hvorledes det fungerer så det vil jeg lade dig læse.. : )
Memorycard er dog noget du nok automatisk selv vil investere i, da std. kun er 16/32 mb. så køb min. et 512 Mb memcard
Håber dette gav dig et lille løft til hvad man skal tænke på når man køber digicam, for det er træls at fortryde (: ...