Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 08:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Ja, jeg står her og skal til at købe et digitalt kamera.

Problemet er bare, jeg ved ikke hvad jeg skal se efter.
I kan sagtens bare sige, søg dog på Google. Men at vide noget om kamera, kræver erfaring. Det er jo en hel lidenskab.

Derfor vil jeg høre herinde om nogle der har nogle gode ideer. Jeg vil gerne kunne optage lidt, tage nogle lækre billeder i høj og god kvalitet, gerne også makro. Har endelig fået sat mig for, at købe et her til sommer så der kan tages nogle dejlige billeder. Plus prisen helst ikke skal være for dyr. Max pris 2000 kr.

Jeg har kigget inde på edbpriser, og min kærlighed er faldet for dette.
Link til specifikationer
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233324
Billede
Da det ser lækkert ud, og den har en "flipskærm" hvilket er meget praktisk.
Da min søster, har et med sådan en skærm, hvilken hun har været glad for.

Men hvis der er nogle herinde som har "forstand" på denne slags viden ville det hjælpe mig meget, da det er surt at købe en omgang lort.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Har ikke så meget viden sådan rent teknisk.

Men kan sige jeg har prøvet det kamera som du har linket til og det er et dejligt kamera også til makro. Jeg prøvede det primært under vandet, men tog 10-15 makro billeder af skunk med det og de blev rigtigt gode.

Hvis du evt er intreserret i et undervandshus til dit kamera så findes det her.
http://www.camerasunderwater.co.uk/d_st ... html#canon

Mvh Mikkel

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Ihvertfald med hensyn til zoom og forstørrelse, så lad være med at falde for de gule og orange klistermærker hvor der står "200x digital zoom" og lignende. Der skal du kigge efter optisk zoom, det er den 'ægte' zoom. 7megapixel og derover bliver du gladest for i længden, men det kan gå ned til 5, men så heller ikke lavere. Og helst et med et memorykort der er relativt udbredt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DoYouSpeakWak?? skrev:
Men kan sige jeg har prøvet det kamera som du har linket til og det er et dejligt kamera også til makro. Jeg prøvede det primært under vandet, men tog 10-15 makro billeder af skunk med det og de blev rigtigt gode.

Mvh Mikkel

Okay, det altid godt at høre. Vil være lidt surt hvis det er noget skidt man får købt. Hvertfald godt at høre den er god til makro. Denne funktion er stærkt vanedannende. :lol:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Jordens røvhul!
Jeg har selv et Canon Ixus 50, og er meget tilfreds med det. De ting jeg kiggede efter da jeg skulle købe kamera var zoom, pixels, og så batteri.

når du kigger kamera er det ikke nødvendigt at du finder der med flest pixels, med mindre du skal forstørre alle dine billeder op i plakatstørrelse, - jeg mener at 2-3 megapixel er nok til at have et billede på et A4 ark.

Så det vigtigste imo, BATTERIET!
Der er ikke noget mere nedern end et batteri der går tør lige midt i festen, mm. Så derfor vil jeg råde dig til at købe et camera der IKKE bruger håndkøbsbatterier, men istedet et camera/mærke der har sit egen type batteri. ikke nok med at de holder bedre, men de fylder ikke meget, så man kan godt rende rundt med et exstra i lommen, og så er det ikke så dyrt i længden.

zoom - http://hr-wegener.homepage.dk/digital_foto.htm
Der bliver der forklaret godt hvordan og hvorledes det fungerer så det vil jeg lade dig læse.. : )

Memorycard er dog noget du nok automatisk selv vil investere i, da std. kun er 16/32 mb. så køb min. et 512 Mb memcard

Håber dette gav dig et lille løft til hvad man skal tænke på når man køber digicam, for det er træls at fortryde (: ...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

negerleif skrev:
J

Så det vigtigste imo, BATTERIET!
Der er ikke noget mere nedern end et batteri der går tør lige midt i festen, mm. Så derfor vil jeg råde dig til at købe et camera der IKKE bruger håndkøbsbatterier, men istedet et camera/mærke der har sit egen type batteri. ikke nok med at de holder bedre, men de fylder ikke meget, så man kan godt rende rundt med et exstra i lommen, og så er det ikke så dyrt i længd

Ja, anskaffer mig en lader, og nogle 2100 miliampere eller 1800. De er også ret billige. Og så købet jeg et 2 gigabyte hukommelseskort. Koster omkring 100-120 kr.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Ved Panasonic har lavet nogle rigtig gode digitalkameraer, så det kunne du jo altid forhøre dig omkring 8)

Titel:
Dedikeret medlem

Tjek http://www.dpreview.com.

De laver meget gennemgående anmeldelser af kameraer.

Her er det direkte link til det kamera, du har kig på. Det har fået gode anmeldelser, ser det ud til. http://www.dpreview.com/reviews/canona640/

Så kan du jo altid bruge sammenlign-funktionen til at se, om der er bedre modeller i samme prisklasse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]