Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 14:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Under Blue Sky
Kanon tråd Kjær.
Jeg har et par gode oplevelser på svampe, der gjorde at jeg fandt ud af at jeg egentlig ikke behøvede at have en kæreste, at jeg godt kunne klare mig selv.
Desuden blev jeg "forelsket" i min daværende lejlighed, og i mange måneder efter havde jeg en god fornemmelse af en ro over at bo dette sted.
Svampe gør at jeg får styr på tankemylderet oppe i mit hoved, men vil også sige at det absolut ikke er et party-drug. Det er til fordybelse og tankerne bliver meget klare. Det er nok ikke så rart hvis der er nogle ting man ikke har lyst eller kan klare at få frem i lyset.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Selvfølgelig har stofferne ændret mit liv, men jeg kan af naturlige årsager ikke sige om det er til det bedre, men jeg har haft rigtigt mange spændende og interessante oplevelser som jeg ikke ville have haft uden. Jeg har dog gjort nogle ting som jeg ikke er helt stolt og ikke vil gøre igen, men alt i alt er jeg tilfreds. Måske fordi jeg ikke ved bedre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Hmm, jeg har i hvert fald lært at "stoffer" ikke bare er "stoffer".. At man ikke kan sige: Fordi han var på stoffer gjorde han sådan og sådan.. Stoffer kan ikke omtales som om de kun er én ting, og der er sgu en helvedes stor forskel på hvordan man reagerer i situationer på forskellige stoffer, og derfor har det en stor betydning, at bruge den rigtige fucking benævnelse, især jer slamjournalister!

Der går sgu folk rundt derude og tror, at hash er hvidt pulver!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
stoffer har givet mig et nyt perspektiv til godt og ondt - og så har det åbnet mine tanker for at verdenen er andet end materiale.. - først nu, er jeg typen der ikke griner af andet end ateister(griner stadig af faderhuset.. men ellers) - - for først nu, har jeg tænkt længe nok igennem tingene, til at tro at alt bare er, uden grund. -

ud over dette må jeg desværre sige at stoffer har gjort mig en dårligere borger - for jeg tror ikke længere på at min stat vil det bedste for mig.. - jeg tror ikke at den bliver ledet af professionelle folk der har styr på tingene, og som overvejer love osv ud fra hvad der reelt er bedst for samfundet.. - for jeg ved at det ikke er sådan. - jeg er gerne mistroisk overfor div. stats/kommunal relaterede ting.. - think for yourself and question authority - leary

og så mistroisk, i kraft af at staten på ingen måde skal fortælle mig hvad livet er, hvad livet går ud på og hvordan verdenen hænger sammen.. - for de har ikke mere styr på det end mig..

igennem svampetrips oplever jeg gerne at jeg tænker mit liv igennem, hvad der er godt for mig - hvad jeg har brug for og jeg får klargjort nogen af de tanker jeg synes har været svære at komme igennem.. - svampe er virkelig et samfunds og livsopbyggende rusmidle - dette har selvfølgelig hjulpet mig på mange måder.. -

Ellers vil jeg til sidst sige - stoffer har lært mig en del, om stoffer - og alt omkring dem.. det er den bedste fritidshobby jeg har haft - måske den mest givende endda, da den kan relateres en del bedre til samfundet og livet, end wow/andet computergejl/sport..

- hvis i holder jer til de rigtige stoffer, så skal i nok lære noget af stofferne.. - hvis i holder jer til de forkerte, så ender det med i har lært noget om den selvdestruktive del af livet.. -

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
JA ! Selvfølgelig vil jeg næsten fristes til at sige. Det er der så både negative og positive følger ved.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tæækno skrev:
JA ! Selvfølgelig vil jeg næsten fristes til at sige. Det er der så både negative og positive følger ved.

jeg vil så sige selvfølgelig - du kan ikke ha en oplevelse uden den ændre på dig... ikke en tur i netto og købe mælk uden den ændre på dig.. - stoffer gør det måske bare lidt mere drastisk? ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Tæækno skrev:

jeg vil så sige selvfølgelig - du kan ikke ha en oplevelse uden den ændre på dig... ikke en tur i netto og købe mælk uden den ændre på dig.. - stoffer gør det måske bare lidt mere drastisk? ;)

Definér oplevelse. Jeg er uenig i din definition. At gå i netto og købe mælk, er sgu ikke en oplevelse. Det er bare en hændelse. Oplevelser kan ændre en ja, alle hændelser gør ikke imo. Hvis jeg slår en brandskid, bliver jeg ikke et anderledes menneske af det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
ja, helt sikkert...

hvordan...?

da jeg var ca. 13 og før den alder har jeg altid været lidt af et problem barn... ham damp-barnet som fes rundt og slog løs på den først der sagde noget forkert og altid skulle komme med en kvik bemærkning...men da jeg begyndte at ryge hash faldt jeg mere til ro, men self der skete da et par hændelser her og der f.eks. indbrud, ildebrand og tyveri osv... men ikke i det omfang som førhen (altså af narrestreger)

men problemet var bare at jeg jo havde "fremstillet" mig selv som en bad ass motherfucker og det krav ville jeg jo gerne leve op til i min dumme alder, da jeg syntes det var fedt at være en af de "seje".

nå, men da jeg flyttede tilbage igen og started i 9. klasse på min gamle skole, gik alt vel i starten... alt var perfekt, folk respektere mig.. men så faldte jeg i hashen igen... så fik jeg endnu engang lyst til at vise mig frem, hvilket har ødelagt en del for mig selv.. og desværre kan man ikke rette op på det...

jeg begyndte at ryge mere og mere og syntes selv jeg var mega cool osv.

da jeg så begyndte at deale en smule røg kort tid efter mine eksamer røg jeg virkelig på et sidespor... var oppe på 3 g bongrøg om dagen, passede ikke mit arbejde ordenligt og begyndte at tage lidt speed her og der..

nå men, da jeg så begyndte på teknisk skole tænkte jeg det skulle have en ende og jeg skulle starte på en frisk... men kunne self ikke slippe røgen uden af gå fra forstanden...

så blev jeg smidt ud i ca. 14 dage, mine brødre ville ikke have noget med mig at gøre, min mor ville sende mig væk...

de 14 dage var det rene psykiske helvede for mig, kunne ikke nænne tanken om at mine brødre ikke ville have noget med mig at gøre, og jeg ville ikke sendes på en afvænning da jeg altid har set min uddannelse som min flugt ud af helved..

boede hos en kammerat, men jeg gik jo psykisk ned mere eller mindre da jeg ikke kunne rumme alt det lort.. ecstasy'en gjorde det ikke ligefrem bedre i den periode.. men min kammerat og hans venner osv. syntes jo jeg var en spussy når jeg gik sådan ned... og ja, hvis man er en pussy over det, så lad mig være en pussy.

nå men, nu kunne jeg jo ikke længere leve op til det åndssvage ry jeg havde "opdigtet" og derefter blev jeg jo mere eller mindre det jeg altid havde kaldt for en taber...

så gik jeg med til at gå i behandling og flytte hjem.

fandt ud af, at jeg mere eller mindre kun havde en rigtig ven, men self osse en masse kammerater her og der... og fortsatte min uddannelse, og i dag er jeg i lære...

og syntes faktisk det er pænt godt klaret for mig, at jeg har klaret uddannelse samtidigt med at skulle ud af et misbrug og mere eller mindre ingen at snakke med..

konklusion:

jeg har fundet ud af hvem mine rigtige venner er... jeg er blevet meget mere normal og fornuftig oven i hovedet.. jeg har fået meget mere respekt for stoffer..jeg kender mine egne grænser til det yderste.. jeg er meget mere sikker på mig selv.. så alt i alt. både negativt og positivt, da jeg kan nyde dem nu uden problemer og jeg er blevet mere rolig.

og forhåbenligt kommer flere venner med tiden... jeg gider ikke at vende tilabge til det gamle selskab da jeg syntes det er falske bånd og samholdet egentlig kun handler om stoffer og penge.

alt i alt. jeg er tilfreds med mig selv nu og tilfreds med at jeg nyder cannabis i weekenderne og andre ting og sager i ny og næ.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lilleso skrev:
spiffeh skrev:
Tæækno skrev:

Definér oplevelse. Jeg er uenig i din definition. At gå i netto og købe mælk, er sgu ikke en oplevelse. Det er bare en hændelse. Oplevelser kan ændre en ja, alle hændelser gør ikke imo. Hvis jeg slår en brandskid, bliver jeg ikke et anderledes menneske af det.

Alt er en oplevelse, og jo jeg mener at en tur i netto efter mælk ændre dig... - du lære noget, du ser nogen ting (om så du har set dem før) - det kan være du husker en pris, du bruger senere og derved bliver dine veje ændret, til fks. at købe en vare fremfor en anden?.. - du kan i mine øjne ikke engang trække vejret uden at opleve noget.. - uden at det ændre på dig..

vi kan jo nærmest snakke om en "butterfly effekt" - selv de mindste ting her, kan påvirke dig senere hen.. og give ret store udslag.. en forskel på 2 sekunder - og i den vis påvirker de dig vel også? da de også former hændelserne omkring dit liv..

desuden, du kan ikke undgå at opfange indtryk.. - alt er et indtryk værd - og ethvert indtryk ændre på dig..

spørgsmålet er ikke om stoffer har ændret dig - mere hvordan..

anyways tilbage til topic;

Waggafnipsen ked af at høre din historie - men godt klaret at du er der hvor du er idag ;)

Stoffer bliver desværrer gerne brugt i en selvdestruktiv manér - jeg synes det er godt at du er kommet videre det :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
spiffeh skrev:
Waggafnipsen ked af at høre din historie - men godt klaret at du er der hvor du er idag ;)

Stoffer bliver desværrer gerne brugt i en selvdestruktiv manér - jeg synes det er godt at du er kommet videre det :)

ja, det er nemlig det jeg har lært... har haft en masse fede oplevelser osv. men endelig har jeg lært at omgås dem ordenligt. for vil aldrig nogensinde derud igen...

så nu vil jeg spare sammen til et grow skab...hehe.. så slipper jeg osse for det forbandede pusher miljø + at jeg kan udfolde min hobby igen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Nu vil nogle sikkert vende øjne når de læser dette men den største ændrig psykadeliske stoffer har gjort på mig er at åbne mine øjne for det åndelige i livet og så ka man sige "fedt, nu interresserer du dig for åndelighed, og hva så?" Jo jeg er meget mindre deprimeret over livet, hvilket jeg nok har været fordi at jeg ku se det gik dårligt i skolen (Cannabis, thi kendes skyldig) og alt hvad jeg kastede mig ud i blev opgivet, jeg mistede interessen og den eneste vej frem var jo skole.. i følge mine forældre og samfundet. Altså jeg levede ikke op til de basale krav der var til mig som menneske og det må jo siges at være en temmelig dårlig platform at have. (Nu er jeg tilgengæld glad for at have prøvet så meget forskelligt og ser det som personlige kompetencer men jeg ved ikke hvor stor en del af æren stoffer skal have på det punkt.. Hmm, de får den del jeg ikke selv vil vedkende mig :))

Også bad-trips har lært mig noget om mig selv, jeg har set hvordan min stoltheds stædighed forhindrer mig i at nyde det der nu er og hvordan min trang til at forbedre ting skal kanaliseres den rigtige vej, istedet for at prøve og ændre mine omgivelser skal jeg ændre mig selv, altså være den forandring jeg selv ønsker at se i verden. (Dette er ting som jeg stadig har problemer med)
Jeg har mærket på min krop i trips hvordan jeg levede usundt, hvordan hashen gjorde mig apatisk og hvordan min lille vennekreds gjorde mig indsnævret som person og hvordan mit pizzabakkefyldte, bongvandslugtende gulvtæppe og støvede sengetøj gjorde mig til en psykisk fed og doven person...
Jeg har fundet ud af at mine forældre ikke er nogle lede diktatorer men at de vil mig det bedste :) Den erkendelse ku jo også være kommet uden stoffer men en samtale med en person herfra hjalp en del, altså har en anden stofbruger hjulpet mig og dermed indirekte stofferne :) .
Jeg er blevet gladere for naturen, hvilket jeg også forbinder med en del trips hvor det har været himmelsk befriende at komme ud og gå en tur så det er noget jeg er begyndt at dyrke oftere.
Og som tidligere nævn har de forfattere jeg har læst bøger af i forbindelse med mit forbrug også åbnet min øjne for flere nye sider af livet.

Så de psykadeliske stoffers betydning kan jeg kun sige positive ting om da jeg i min ninjaaagtige fornægtelse har fortrængt al negativt.

Stofferne har ikke en direkte indvirkning på mig men fungerer som en sindskatalysator i og med at de forstærker og synliggør mine i forvejen havende fornemmelser og ideer.

Til interreserede newbs: At udøve ufaglært psykadelisk terapi er en aktiv proces, man skal gøre noget for det.. Det er ikke medicin!

Tak for tråden Kjær ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Lilleso skrev:
spiffeh skrev:
Tæækno skrev:

Alt er en oplevelse, og jo jeg mener at en tur i netto efter mælk ændre dig... - du lære noget, du ser nogen ting (om så du har set dem før) - det kan være du husker en pris, du bruger senere og derved bliver dine veje ændret, til fks. at købe en vare fremfor en anden?.. - du kan i mine øjne ikke engang trække vejret uden at opleve noget.. - uden at det ændre på dig..

vi kan jo nærmest snakke om en "butterfly effekt" - selv de mindste ting her, kan påvirke dig senere hen.. og give ret store udslag.. en forskel på 2 sekunder - og i den vis påvirker de dig vel også? da de også former hændelserne omkring dit liv..

Jeg tror det er her problemet ligger, eller i alt fald kilden til at vi ikke er enige. Jeg er komplet uenig i din opfattelse af en oplevelse, eller ihvertfald af hvornår den spiller en rolle for ens karakter.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Kjær skrev:
Jeg synes, at øget selvtillid rimelig ofte er sat i forbindelse med forbrug af MDMA. Især lader det til, at folk har nemmere ved social omgang efter forbrug heraf. Er der flere, der har erfaringer med dette?

Det har jeg. Efter de første gange jeg tog ecstasy, følte jeg en større tilknytning til alle omkring mig, hvor jeg før havde syntes, at alle var nogle narhatte. Jeg blev generelt bare mere åben, udadvendt og imødekommende.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Lilleso skrev:
Jeg tror det er her problemet ligger, eller i alt fald kilden til at vi ikke er enige. Jeg er komplet uenig i din opfattelse af en oplevelse, eller ihvertfald af hvornår den spiller en rolle for ens karakter.

Man ka da sagtens se det at gå i netto på stoffer som en oplevelser da man oplever det meget anderledes, og man ka da også få noget ud af det.. F.eks. ku man stå i køen og gribe sig selv i at stå og rynke øjenbryn over at det går for langsomt, det ka så en til at tænke over at man måske burde lære at slappe af da det ikke er rart at stå og stresse da man ikke får noget ud af det og så giver man sig i færd med at prøve det af og hvis det bliver en succes så ku man bruge det i dagligdagen og på den måde have oplevet at det slet ikke behøver være så slemt at stå i kø...

Eller man ku opleve charmen ved harboes påskebrygs mærkat og derved sætte større pris på lokale varer...

Eller noget! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Lilleso skrev:

Man ka da sagtens se det at gå i netto på stoffer som en oplevelser da man oplever det meget anderledes, og man ka da også få noget ud af det.. F.eks. ku man stå i køen og gribe sig selv i at stå og rynke øjenbryn over at det går for langsomt, det ka så en til at tænke over at man måske burde lære at slappe af da det ikke er rart at stå og stresse da man ikke får noget ud af det og så giver man sig i færd med at prøve det af og hvis det bliver en succes så ku man bruge det i dagligdagen og på den måde have oplevet at det slet ikke behøver være så slemt at stå i kø...

Eller man ku opleve charmen ved harboes påskebrygs mærkat og derved sætte større pris på lokale varer...

Eller noget! :D

Jeg tror ikke vi snakkede om at gøre det på stoffer, men bare om det at gøre det generelt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]