Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: dmt vs lsd
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grønthandleren
hey alle. har prøvet syre en del gange nu. men er blevet lidt tænt på at at prøve dmt!

er det vildere? eller er det nåed som leger med dine tanker,.? hvordan er det? får man blæser på?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
LikeNoOther skrev:
hey alle. har prøvet syre en del gange nu. men er blevet lidt tænt på at at prøve dmt!

er det vildere? eller er det nåed som leger med dine tanker,.? hvordan er det? får man blæser på?

*suk* Umiddelbart lyder det ikke som om du selv har læst særligt meget op på tingene. DMT er nok noget de færreste tager for at "få blæser på". Man kan indtage DMT på forskellige måder, med meget forskellig virkning som følge.
Man kan indtage DMT sammen med en MAO-inhibitor, som et planteafkog kaldet ayahuasca. På denne måde er varigheden af virkningen lidt kortere end et gennemsnitligt svampetrip, men ofte mere "seriøst" i tonen - for mange giver det meget dybe oplevelser. Ayahuasca benyttes rituelt af mange i Sydamerika, blandt andet Santo Daime-kirken. Selv om følelsen af alle de forskellige substanser ligger langt fra hinanden, synes jeg meget groft beskrevet at ayahuasca minder mest om psilocybinsvampe.
Rent N,N-DMT kan ryges - men for langt de fleste er det et svært stof at få fat i. Når man ryger DMT, er virkningen meget mere kortvarig end ved oral indtagelse (~30 minutter), men intensiteten af oplevelsen kan være ubeskrivelig. Oftest interagerer personer som har røget DMT ikke med folk omkring sig / den ydre verden overhovedet mens oplevelsen står på - det er en meget voldsomt indadvendt oplevelse for de fleste.
Hvad ville dit formål med at indtage DMT være? Uden snobberi kan jeg sige at det ikke er en god idé at gøre for at "få blæser på".

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Du har også givet udtryk for at du ikke kan holde tankerne ud på LSD, at du bare vil være herre max blæst og klar til farver !!!

Måske skulle du passe lidt på dig selv og overveje 2c-b ?

Titel: altså..
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grønthandleren
Ved jo godt at man ikke får blæser på! jeg spørger bare om lidt meget fordi jeg er så nysgerrig omkring alt det med Psychedelics. om the pineal gland, osv.

og alt det med at man har dmt trip hver nat når man sover. synes det er facinerene!

Titel: Re: altså..
Medlem
Brugeravatar

LikeNoOther skrev:
får man blæser på?
LikeNoOther skrev:
Ved jo godt at man ikke får blæser på!

Klart....

Læs noget mere om DMT. Det lader ikke til du er klar over hvor potent det betragtes som at være - jf. Prometheus' post.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Likenoother du er en af dem der ikke lytter til råd herinde... Du har udtalt at du ikke vil have de syrede tanker som LSD giver, tror du så ikke HELT SERIØST at du skulle holde dig fra psykedeliske ting ?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: The real world
Dmt trip hver nat når man sover, det må vidst kræve et uddybende link! Please?

Titel:
Insane psychedelia user!

pc skrev:
Dmt trip hver nat når man sover, det må vidst kræve et uddybende link! Please?

I pinealkirtlen som også kaldes koglekirtlen (eller corpus pineale) styres døgnrytmen gennem neurotransmitteren melatonin. Men forsøg viser, at noget af denne melatonin omdannes til pinolin, som igen omdannes til DMT og 5-MeO-DMT. Da melatoninkoncentrationen i hjernen er under regulation af den mængde lys der opfanges gennem øjnene betyder det, at der er højst koncentration af melatonin om aftenen og natten, og dermed også større mængder substrat til rådighed, til videre omdannelse til DMT og 5-MeO-DMT.

Citat:
The pineal gland is hollow and connected with the third brain ventricle, filled with cerebrospinal fluid and is surrounded by blood in a sinus. The pineal gland secretes its hormones into the cerebrospinal fluid as well as the blood. All its hormones bind to the serotonin receptors, which are found in most parts of the brain. During the waking state at daytime until evening, the pineal gland produces serotonin, a hormone which keeps us in the normal waking state. When darkness sets in, the serotonin is converted into melatonin by the pineal gland. Melatonin makes us increasingly sleepy until we fall asleep (Reiter, 1977). It has been suggested that just before we start dreaming, the melatonin is converted (again by the pineal) into pinolin, 5-MeO-DMT (5-Methoxy-DMT) and DMT (dimethyltryptamin), which are known to generate visionary activity (Callaway, 1988; Strassman, 2001). It has been argued that at least the latter three pineal hormones are able to enter cells and their nucleus and to intercalate with the DNA double helix, altering its spatial configuration and thus its pattern og gene expression (McKenna & McKenna, 1993). These insights and ideas about pineal activity come from many sources and are describes in a literature study (Bosman, 2003).

http://www.movingworldviews.net/Downloa ... Bosman.pdf

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: The real world
Ja okay, men er mængden så høj så det kan defineres som et trip? Er det overhovedet nogen der har en ide om hvor meget dmt der er tilstede?

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg tror mængden er ekstremt lille i forhold til de mængder man normalt ville indtage på et ayahuasca trip. Men derfor er det stadig en teori, at det er DMT og 5-MeO-DMT produktionen, der nogle gange giver de syrede twists i drømme.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Men hvor troværdig er Strassman (The Spirit Molecule) som kilde egentlig? Har andre forskere verficeret hans påstand om at pinealkirtlen udskiller 5-MeO-DMT og DMT?

Titel:
Insane psychedelia user!

Svært at sige... jeg kender ikke noget til ham. Men har læst teorien fra flere steder ihvertfald. Ved ikke om den kun er fremført af én mand.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Jeg har lidt på fornemmelsen at hans teorier har spredt som ringe i vandet og at det efterhånden er kommet til at det er accepteret på diverse boards at mennekser selv producerer disse stoffer, som er schedule 1, og det er jo et godt argument i kampen mod den fjollede lovgivning, men min pointe er bare at det bliver nødt til at være ordentligt underbygget hvis det er noget vi skal bygge fremtidige beviser og forklaringsmodleller på, ellers vil den del af forskningen falde sammen som et korthus.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Tamara9k skrev:
Jeg har lidt på fornemmelsen at hans teorier har spredt som ringe i vandet og at det efterhånden er kommet til at det er accepteret på diverse boards at mennekser selv producerer disse stoffer, som er schedule 1, og det er jo et godt argument i kampen mod den fjollede lovgivning, men min pointe er bare at det bliver nødt til at være ordentligt underbygget hvis det er noget vi skal bygge fremtidige beviser og forklaringsmodleller på, ellers vil den del af forskningen falde sammen som et korthus.

Godt du er mistroisk overfor den slags påstande; jeg revurderede også min halvvejs forudindtagede holdning på området for nylig, og besluttede mig for at grave lidt dybere i litteraturen.
Jeg har ikke kunnet finde mange andre nyere kilder end Strassman, men fra midten af 70'erne er der faktisk en del studier som påviser forekomsten af DMT i det menneskelige nervesystem. Er nyere review fra Medical Hypothesis opsummerer lidt af forskningen: Endogenous psychoactive tryptamines reconsidered: an anxiolytic role for dimethyltryptamine. Du kan anvende referencelisten fra denne til at finde mange af de originale studier.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
jeg mener at have læst i wikipedia at der aldrig er bevist forekomster af dmt osv i den menneskelige hjerne, men at studier viste at der formentligt var i visse dyrs... Så det er vidst kun spekulationer. Ellers ku man jo købe en omgang fårehjerne- og trippe for viiiildt! (hvis fåret sov i remsøvn på dødstidspunktet.)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Luca-main skrev:
jeg mener at have læst i wikipedia at der aldrig er bevist forekomster af dmt osv i den menneskelige hjerne, men at studier viste at der formentligt var i visse dyrs... Så det er vidst kun spekulationer. Ellers ku man jo købe en omgang fårehjerne- og trippe for viiiildt! (hvis fåret sov i remsøvn på dødstidspunktet.)

man skal ikke tro på alt hva der står på wiki.... men det er bare min mening...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

waggafnipsen skrev:
Luca-main skrev:

Og en ganske god en. Det er vigtigt at huske sin kildekritik.

Titel:
Insane psychedelia user!

Lilleso skrev:
waggafnipsen skrev:
Luca-main skrev:

Og en ganske god en. Det er vigtigt at huske sin kildekritik.

1. Det står der så heller ikke på wikipedia. Du er et fjols, Luca-main. Uanset hvad du mener, så brug dog lige 2 minutter på at tjekke op på det. Det står allerede i den 3. linie af artiklen om DMT.

2. Det er muligvis en god idé at være kritisk overfor wikipedia, men hvis I nu tjekkede op på deres DMT side, ville I vide at der rent faktisk er referencer tilknyttet udsagnene omkring den humane biosyntese af DMT. Så jeres skepsis er uberigtiget i dette tilfælde, IMO.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]