djobo skrev:
Hejsa Psychedelia , jeg faldt over sitet i en søgen på et svar på min underlige følelse i kroppen efter en lidt for vild weekend.
Jeg tog 007 henover 3 dage, første dag var det 6 piller, anden dag 7 og sidste 7..
Jeg havde det fint søndag og mandag men siden tirsdag har jeg haft feberfølelse konstant, dog uden at have feber? Somom mit hovede er meget stresset og forvirret, og mit blik næsten ikke kan følge virkligheden når drejer hovedet. Jeg får også en form for febermareridt i vågen tilstand, hvor det føles somom min krop stresser helt af og slet ikke kan følge med i begivenhederne hvilket er ret skræmmende. Jeg har også halsbetændelse, og er i tvivl om at det er det der giver de her virkninger eller om det er bivirkninger fra E, evt mavesyren eller noget?
Altså symptomer: Ør i hovedet, helt rundt på gulvet, og er ved at falde om.
Er det her normalt?
Tak på forhånd !
De bemeldte 007 piller har været nævnt i medierne og de er givetvis enten meget stærke eller blandet op med noget andet interessant. Viden mangles konkret.
Det er dog værd pege dig i retning af vores "Fakta om stoffer" (se venstresiden eller min signatur). Her ville du kunne læse om Ecstasy/MDMA at selv vi erfarne narko-brugere advarer på det groveste mod at tage Ecstasy flere dage i træk.
Ecstasy brugt ansvarligt er relativt ufarligt, men det er ganske enkelt et stof, der er dybt uegnet til at lamme adskillige dage i træk. For det første opnår man allerede efter førstedagen tolerans, hvilket betyder stoffet holder op med at virke på kroppen, fordi den går i "forsvarposition" mod den abnorme mænge af stof. Alle med viden på området anbefaler mindst 3-4 uger mellem hver Ecstasy anvendelse, og man ved at der er enkelte effekter, der først forsvinder efter så lang tid som 2 måneder efter total afholdenhed.
At redosere flere dage i træk (med flere doseringer indenfor samme dag) er noget man gør ved forsøgsdyr, som man bevidst forsøger at påføre hjerneskader og hjerneforandringer.
Ecstasy giver ikke varige hjerneskader, men du kan fucke din hjerne godt og grundigt op, så den ikke kan fungere normalt i månedsvis, hvis du tager dine doser oftere end minimum 3-4 uger fra hinanden. Det kommer ikke med det samme, men effekterne vil ophobe sig i din krop, fordi den altså kræver et vis tidsrum til at komme tilbage til normalen ("baseline").
Dertil kommer at det anbefales, at man helst ikke redoserer på MDMA: hermed menes at hvis du kan tage 100 mg. MDMA og få en fin rus, så bør du afholde dig fra at tage 100 mg. mere når rusen klinger ud fra første dose.. Undersøgelser fra Bispebjerg Hospital viste noget meget interessant: nemlig at første dose MDMA have en tendens til at blive elimineret fra kroppen på en ganske fornuftig vis, men at kroppen havde MEGET sværere ved at eliminere anden dosis fra kroppen. Altså: man ender med at have stoffet i meget længere tid end sundt er, fordi kroppen er presset hårdt af den voldsomme indtagelse. Den slags voldsomme påvirkninger kan godt svække dit immunforsvar (og disponere dig for halsbetændelse og andet godt).
Tænk på at enhver stofindtagelse er et spørgsmål om at snyde kroppen, men helst uden at tage skade.
Desværre må man sige, at effekterne af din tur slet ikke er ukendte. Det kan tage uger og måneder at komme sig, når man kaster sig ud i den slags misbrug.
Men spis ordentligt, hold dig fra stoffer og tag det helt roligt og få din nattesøvn. Så vil du næsten helt sikkert blive repareret over den kommende tid. Du kan også have nogle effekter fra overophedning, som skal repareres.
Og læs så vores "Fakta om stoffer" mens du tager en pause fra dit (ja undskyld) misbrug og del indholdet med dine kammerater! Det er én ting at tage stoffer, men det er noget skidt, når stofferne tager én selv. Skal du absolut tage stoffer, så må målet vel være at tage dem på en bæredygtig måde, ikke sandt?
Pas på dig selv

(Nu kender du jo ikke rigtig sitet her, men jeg bør nok for en god ordens skyld sige, at jeg selv synes at MDMA er et ret fantastisk stof at bruge i 100-150 mg. intervallet. Så alt det ovenfor er bestemt ikke motiveret af, at jeg er imod MDMA på nogen måde. Det er et fantastisk stof, som har sindssygt mange potentialer for sjov, for terapi og for par. Derfor er jeg også ked af det hver gang én eller anden får sig selv wasted eller dræbt på Ecstasy, for så bliver stoffet sgu aldrig lovligt.)