Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa Psychedelia , jeg faldt over sitet i en søgen på et svar på min underlige følelse i kroppen efter en lidt for vild weekend.

Jeg tog 007 henover 3 dage, første dag var det 6 piller, anden dag 7 og sidste 7..

Jeg havde det fint søndag og mandag men siden tirsdag har jeg haft feberfølelse konstant, dog uden at have feber? Somom mit hovede er meget stresset og forvirret, og mit blik næsten ikke kan følge virkligheden når drejer hovedet. Jeg får også en form for febermareridt i vågen tilstand, hvor det føles somom min krop stresser helt af og slet ikke kan følge med i begivenhederne hvilket er ret skræmmende. Jeg har også halsbetændelse, og er i tvivl om at det er det der giver de her virkninger eller om det er bivirkninger fra E, evt mavesyren eller noget?

Altså symptomer: Ør i hovedet, helt rundt på gulvet, og er ved at falde om.

Er det her normalt?

Tak på forhånd !

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Det er helt klart dine dage på E som spiller dig et puds nu.. Har selv oplevet noget nær det samme! Der er ik andet end at prøve at få hvilet ud og samtidig leve sundt for at komme på rette køl igen..
Der kan dog sagtens gå noget tid inden det sker.. og sådan er det højst sandsynligt :wink:

Held og lykke herfra med at blive frisk igen :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

djobo skrev:
Hejsa Psychedelia , jeg faldt over sitet i en søgen på et svar på min underlige følelse i kroppen efter en lidt for vild weekend.

Jeg tog 007 henover 3 dage, første dag var det 6 piller, anden dag 7 og sidste 7..

Jeg havde det fint søndag og mandag men siden tirsdag har jeg haft feberfølelse konstant, dog uden at have feber? Somom mit hovede er meget stresset og forvirret, og mit blik næsten ikke kan følge virkligheden når drejer hovedet. Jeg får også en form for febermareridt i vågen tilstand, hvor det føles somom min krop stresser helt af og slet ikke kan følge med i begivenhederne hvilket er ret skræmmende. Jeg har også halsbetændelse, og er i tvivl om at det er det der giver de her virkninger eller om det er bivirkninger fra E, evt mavesyren eller noget?

Altså symptomer: Ør i hovedet, helt rundt på gulvet, og er ved at falde om.

Er det her normalt?

Tak på forhånd !

De bemeldte 007 piller har været nævnt i medierne og de er givetvis enten meget stærke eller blandet op med noget andet interessant. Viden mangles konkret.

Det er dog værd pege dig i retning af vores "Fakta om stoffer" (se venstresiden eller min signatur). Her ville du kunne læse om Ecstasy/MDMA at selv vi erfarne narko-brugere advarer på det groveste mod at tage Ecstasy flere dage i træk.

Ecstasy brugt ansvarligt er relativt ufarligt, men det er ganske enkelt et stof, der er dybt uegnet til at lamme adskillige dage i træk. For det første opnår man allerede efter førstedagen tolerans, hvilket betyder stoffet holder op med at virke på kroppen, fordi den går i "forsvarposition" mod den abnorme mænge af stof. Alle med viden på området anbefaler mindst 3-4 uger mellem hver Ecstasy anvendelse, og man ved at der er enkelte effekter, der først forsvinder efter så lang tid som 2 måneder efter total afholdenhed.

At redosere flere dage i træk (med flere doseringer indenfor samme dag) er noget man gør ved forsøgsdyr, som man bevidst forsøger at påføre hjerneskader og hjerneforandringer.

Ecstasy giver ikke varige hjerneskader, men du kan fucke din hjerne godt og grundigt op, så den ikke kan fungere normalt i månedsvis, hvis du tager dine doser oftere end minimum 3-4 uger fra hinanden. Det kommer ikke med det samme, men effekterne vil ophobe sig i din krop, fordi den altså kræver et vis tidsrum til at komme tilbage til normalen ("baseline").

Dertil kommer at det anbefales, at man helst ikke redoserer på MDMA: hermed menes at hvis du kan tage 100 mg. MDMA og få en fin rus, så bør du afholde dig fra at tage 100 mg. mere når rusen klinger ud fra første dose.. Undersøgelser fra Bispebjerg Hospital viste noget meget interessant: nemlig at første dose MDMA have en tendens til at blive elimineret fra kroppen på en ganske fornuftig vis, men at kroppen havde MEGET sværere ved at eliminere anden dosis fra kroppen. Altså: man ender med at have stoffet i meget længere tid end sundt er, fordi kroppen er presset hårdt af den voldsomme indtagelse. Den slags voldsomme påvirkninger kan godt svække dit immunforsvar (og disponere dig for halsbetændelse og andet godt).

Tænk på at enhver stofindtagelse er et spørgsmål om at snyde kroppen, men helst uden at tage skade.

Desværre må man sige, at effekterne af din tur slet ikke er ukendte. Det kan tage uger og måneder at komme sig, når man kaster sig ud i den slags misbrug.

Men spis ordentligt, hold dig fra stoffer og tag det helt roligt og få din nattesøvn. Så vil du næsten helt sikkert blive repareret over den kommende tid. Du kan også have nogle effekter fra overophedning, som skal repareres.

Og læs så vores "Fakta om stoffer" mens du tager en pause fra dit (ja undskyld) misbrug og del indholdet med dine kammerater! Det er én ting at tage stoffer, men det er noget skidt, når stofferne tager én selv. Skal du absolut tage stoffer, så må målet vel være at tage dem på en bæredygtig måde, ikke sandt?

Pas på dig selv :)

(Nu kender du jo ikke rigtig sitet her, men jeg bør nok for en god ordens skyld sige, at jeg selv synes at MDMA er et ret fantastisk stof at bruge i 100-150 mg. intervallet. Så alt det ovenfor er bestemt ikke motiveret af, at jeg er imod MDMA på nogen måde. Det er et fantastisk stof, som har sindssygt mange potentialer for sjov, for terapi og for par. Derfor er jeg også ked af det hver gang én eller anden får sig selv wasted eller dræbt på Ecstasy, for så bliver stoffet sgu aldrig lovligt.)

Titel:
Medlem

kan selv genkende en masse af de ting du nævner :P

spis en vitaminpille, noget frugt og gå i seng :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså, hvis du har taget 6-7 piller per aften, når de tilsyneladende er så stærke som 007, så kunne det også godt lyde som om at du har redoseret mere end hvad godt er.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Bare tag den med ro og hold en pause fra stofferne. Det er helt normalt, og det skal nok gå over! :D You'll see better days

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Djobo: Det lyder rigtig nederen, det der. Har selv oplevet noget lignende, efter en aften, hvor jeg pga. elendigt overblik kom til at redosere for meget MDMA(ca. 400 mg. i løbet af aftenen). Der følte jeg mig også meget svimmel og totalt ufokuseret i 4-5 dage efterfulgt af en måneds slem nedtrykthed, der ellers ligger ret langt fra min normale sindstilstand.
Den dosis MDMA, du har indtaget i løbet af de 3 dage har højst sandsynligt nærmet sig 1,5 g. MDMA, hvis ikke mere, og jeg kan slet ikke overskue, at tænke på hvordan jeg ville have det efter sådan en dosis.

Det korte af det lange er, at jeg efter min oplevelse med MDMA's negative sideffekter har fået øjnene op for, at det kan være pisse skadeligt, hvis man ikke overholder doserne, så jeg håber, at du også er blevet skræmt af den oplevelse. Du skal nok få det bedre og komme over ubehaget, men for fanden mand - jeg tror ikke man skal udsætte hjernen for sådan en omgang mere end een gang, før det virkelig kan gøre permanent skade.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er helt normale følgevirkninger med sådan en omgang. Overforbrug af ecstasy har nogle af de allerværste og uhyggelige eftervirkninger i mine øjne. Lær at køre på to doseringer og så ikke tage mere. Med 007 behøvede jeg ikke mere end 2+1 pille for at køre hele aftenen, så du har næsten helt sikkert doseret alt for meget.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
kender det godt det der, kix er noget usundt stads. engang i slutningen af min ectasy honeymoon spiste jeg engang omkring de 15 blå diamanter i løbet af et døgn, og hele næste dag var jeg fanget på min kammerats sofa. hver gang jeg prøvede at rejse mig op, fik jeg sådan et slemt headrush at jeg enten måtte sætte mig ned eller besvime og få sådan nogle krampe aktige ting hvor jeg bare lå og rystede med armene uden at kunne gøre noget.

e er rigtig sjovt, og rigtig nemt. men hvis man ikke tager den med ro mister det magien for evigt(næsten) og det er sku også noget gifttigt stads. personligt virker det stort set ikke på mig mere, selvom jeg måske kun tager det 1 gang hver 6 måned eller mindre end det.

men øh hyg jer og pas på jer selv ^^

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor er der ingen endnu der har nævnt overfor ham at så store doser mdma TRE dage i træk er voldsomt usundt :?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Resist skrev:
Hvorfor er der ingen endnu der har nævnt overfor ham at så store doser mdma TRE dage i træk er voldsomt usundt :?

Øhh... læs tråden igen Mester! Malkavian skrev et langt indlæg, hvor han bla. skrev dette:
Citat:
Det er dog værd pege dig i retning af vores "Fakta om stoffer" (se venstresiden eller min signatur). Her ville du kunne læse om Ecstasy/MDMA at selv vi erfarne narko-brugere advarer på det groveste mod at tage Ecstasy flere dage i træk.

Ecstasy brugt ansvarligt er relativt ufarligt, men det er ganske enkelt et stof, der er dybt uegnet til at lamme adskillige dage i træk. For det første opnår man allerede efter førstedagen tolerans, hvilket betyder stoffet holder op med at virke på kroppen, fordi den går i "forsvarposition" mod den abnorme mænge af stof. Alle med viden på området anbefaler mindst 3-4 uger mellem hver Ecstasy anvendelse, og man ved at der er enkelte effekter, der først forsvinder efter så lang tid som 2 måneder efter total afholdenhed.

At redosere flere dage i træk (med flere doseringer indenfor samme dag) er noget man gør ved forsøgsdyr, som man bevidst forsøger at påføre hjerneskader og hjerneforandringer.

Ecstasy giver ikke varige hjerneskader, men du kan fucke din hjerne godt og grundigt op, så den ikke kan fungere normalt i månedsvis, hvis du tager dine doser oftere end minimum 3-4 uger fra hinanden. Det kommer ikke med det samme, men effekterne vil ophobe sig i din krop, fordi den altså kræver et vis tidsrum til at komme tilbage til normalen ("baseline").

Hilsen Fanny

Medlem

Geografisk sted: Far Away
Malkavian skrev:
[

Passer dette?

Jeg troede at man fik de såkaldte sorte plamager efter hver tur på ecstasy som aldrig ville forsvinde :?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Canax skrev:
Malkavian skrev:
[

Passer dette?

Jeg troede at man fik de såkaldte sorte plamager efter hver tur på ecstasy som aldrig ville forsvinde :?

Hvordan skulle det stemme overens med den undersøgelse der konkluderede at MDMA var mindre skadeligt end alkohol og nikotin? Tror du kan regne med det er en skrøne. Jeg har også hørt man kan blive blind af at onanere :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tog samme piller en weekend. Tog 1 først dag, én til anden dag og kun én halv tredje dag. Fik det også sådan feberagtigt. Jeg var ikke forkølet eller noget, men havde det bare varmt og var pisse svimmel, så jeg kunne ikke klare at gå i skole.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
vDL skrev:
Jeg tog samme piller en weekend. Tog 1 først dag, én til anden dag og kun én halv tredje dag. Fik det også sådan feberagtigt. Jeg var ikke forkølet eller noget, men havde det bare varmt og var pisse svimmel, så jeg kunne ikke klare at gå i skole.

Derfor: tag kun MDMA en dag ad gangen, og lad der mindst gå en måned imellem trippene.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Canax skrev:
Malkavian skrev:
[

Passer dette?

Nope, det er en myte, der er bygget på nogle ikke-reproducerbare resultater af en US regeringsbetalt forsker ved navn Ricaurte.

Senest har man i en undersøgelse fra Bispebjerg Hospital med grise påvist, at der ganske rigtigt er hjerneforandringer, men at de faktisk er reversible. Altså kan påvirkningen rulles tilbage over tid. Bispebjerg rapporten frikendte eksplicit MDMA for at give permanentet hjerneskader.

Jeg har scoret en PDF med et draft af rapporten:
http://malkavian.topskud.dk/article_index.php ("A PET Study of Effects of Chronic...")

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]