Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Norge
Jeg har tidligere kjøpt og prøvd ayahuasca
(mimosa hostilis & peganum harmala) fra Indra,
men fikk ingen reaksjon.Jeg vet ikke om det
er fordi jeg lagde ayahuascaen feil eller om
varene var av dårlig kvalitet..
Nå har jeg tenkt å kjøpe ayahuasca fra Ethnoplanet,
har noen erfaring med ayahuascaen deres?
Og har noen en ENKEL oppskrift på ayahuasca
som virker?

På forhånd takk for hjelpen,
Weedar

PS:Beklager at jeg skriver på Norsk,men min
dansk er ikke så veldig god [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Jeg ville umiddelbart gøre følgende:

Hvis den medfølgende MAOi er B. caapi, laves 2-3 afkog, evt med et par citronskiver. Disse 3 afkog koges ned til en lille mængde. Plantemateriales kyles ud. Drikkes ½ time før indtagelse af DMT-bryggen.
Hvis MAOi er P. harmala, indtages disse hele eller udkogte ½-1 time før.
Den DMT holdige plante afkoges på samme måde til væsken er farveløs - også med citron.
Pas på varmen hele vejen igennem. Det er ikke så godt at fyre den for meget af.

Jeg synes ikke at Ayahuasca fortjener at blive lavet på en enkel måde..

Håber det var vink nok. Men naturligvis bør du ikke drikke ayahuasca da det kan være skadeligt for dig :-)

/para

[ 08 November 2001: Besked ændret af: para ]

Junior medlem

Geografisk sted: Norge
Takk for svaret Para,jeg håper det går bedre
denne gang. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

I tillegg lurer jeg på hva som er en bra dose
for førstegangs ayahuasca?Jeg bestilte 8g
mimosa hostilis, er dette nok til en bra
tripp?Hvor sterkt vil det bli?

Jeg har uansett tenkt å drikke ayahuascaen
på tom mage, men er det annet man kan gjøre
for å forhindre kvalme?

Weedar

Medlem

Kryds fingre :-))

Junior medlem

Geografisk sted: Herlev
Jeg drak Ayahuasca i går. Kit 2 fra Ethnoplanet.

Jeg startede med at koge B. Caapi i ½liter vand, indtil der var ca 1/4 liter tilbage, som jeg så heldte gennem et viskestykke ned i en anden gryde, for at filtrere B. caapi'en fra, og derefter hælde B. caapi tilbage i den anden gryde, og hældte noget nyt vand i. (½liter). Så filtrerede jeg også det over i den anden gryde. Det gjorde jeg en gang til, så jeg havde 3 afkog, som jeg kogte ned til hvad der svarer til et halvt drikkeglas. Ved ikke om det er at koge det for meget ned, men det virkede i hvert fald, så....

Jeg gjorde det samme med Mimosa Hostilis'en, som også blev kogt ned til ca ½ drikkeglas. Måske kunne jeg have lavet flere afkog, for der var vist stadig farve i den filtrerede væske, 3.gang jeg havde lavet et afkog.

Jeg havde nogenlunde blus på, så det tog mig vel 1½ time for hver bryg. Måske ville det virke bedre hvis man bruger længere tid. Det ved jeg ik...

Jeg drak B. caapi-bryggen 45min før Mimosa-bryggen. B. caapi-bryggen var ikke så slem at drikke. Den var meget bitter, men havde ingen rigtig smag, så den røg nemt ned. Men Mimosa-bryggen var godt nok slem. En virkelig sur og bitter smag, og dårlig lugt, men jeg kastede det ikke op igen, selvom jeg var tæt på. Og det var ikke sådan en rigtig nedern kvalme...den var meget kortvarig.

Trippet begyndte nok ca. 45 min efter jeg havde drukket Mimosa-bryggen, og WOOOOOOOOOOOOW mand........jeg kan ikke forestille mig noget bedre end Ayahuasca. Det gad en helt ubeskrivelig følelse der ikke er til at forklare. Sådan er det jo tit...men....jeg synes nu stadig at Ayahuasca er noget endnu mere for sig selv, end noget andet jeg har prøvet.

Gider ikke lige skrive en triprapport nu, men jeg kan da sige, at Ayahuasca helt klart er mit favorit-drug. Men jeg er heller ikke til så meget andet end de bevidsthedsudviddende stoffer....

Glæd dig til du prøver det.

Det skal forresten siges, at jeg kun drak det halve af Mimosa-bryggen først, og det virkede ganske godt. Jeg drak den sidste halvdel ca 2 timer efter, da trippet var ved at dø lidt ud, men det kom desværre ikke igen. Ved ikke hvorfor. Næste gang drikker jeg det hele.

Og pas også på med madvarer...

Hvis du ikke allerede har læst denne side, så gør det nu. Det er ret vigtigt:
http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info2.shtml

Det eneste jeg drak i 12 timer før og efter trippet, var cola, og det gjorde ikke noget ved min mave. Ud over det spiste jeg en masse slik, og noget spaghetti med ketchup. Jeg ved ikke helt om ketchup er ufarligt, men det gjorde intet ved mig i hvert fald.

Nå men ha' dig et fedt trip...

Junior medlem

Geografisk sted: Bangkok
Det lyder sku fedt, det er i hvert fald jeg er temmeligt hut på at prøve.

Kan du sammenligne følelsen med noget andet stof du har prøvet?

Hygge koxxxx

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg synes mest at ayahuasca kan sammenlignes med psilocybin, men der er alligevel noget lidt mere "fantastisk" over oplevelsen. Jeg synes også at "ritualet" omkring tilberedningen samt den fæle, fæle smag gør det lidt magisk. Man føler at man har gjort sig fortjent til at få en stor oplevelse! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Jeg synes måske lidt man kan sammenligne trippet med svampe. Visuals med farver og former forekom meget, men jeg har aldrig oplevet at se ting i den tomme luft med svampe. Og følelsen det gav, af at være et andet sted, men stadig samme sted, bare på en fuldkommen 'rigtig' måde var helt overvældende. Jeg kan ikke rigtigt forklare hvordan følelsen var. Det var måske lidt drømmeagtigt, og alligevel ikke.

Selvom ting lignede sig selv, så jeg det helt anderledes...det med den 'rigtige' følelse var på en måde noget jeg både så og følte samtidig, men det var ikke farveeffekter eller former eller noget. Det var....ja...følelser og synet blandet sammen på en meget, meget dejlig, sikker og rigtig måde.

Jeg fik ikke mere energi af det, men jeg kunne mærke hvor opmærksom jeg var på alting. Jeg var meget, meget udforskende....gik rundt og undersøgte ting tæt på og langt fra, rørte ved ting osv. Svampe har bare gjort mig underlig, men stadig anderledes bevidst, men Ayahuasca gjorde mig ikke underlig. Tværtimod føltes det virkelig som om jeg blev mere rigtig end nogensinde.

Junior medlem

Ud over det, vil jeg lige anbefale jer et link: http://users.cybercity.dk/%7Ecfs9206/ayahuasc.htm

ja, så er det videnskabeligt bevist, at det er bvidsthedsudviddende =) og det samme er cannabis...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Ja smagen af ayahuaca er mere end ubeskriveligt fæl fæl og atter FÆL!
der er ingen tvivl om at smagen dog er med til at gøre tingene lidt mere spændene :-) hvis ikke det var fordi at jeg kaster op af P.hermala så havde jeg sku drukket ayahuaca hver weekend.

Junior medlem

Har du prøvet med B. Caapi? Det er bare bittert...smager ikke af noget ellers. Synes det var ganske nemt at få ned, mens mimosa-bryggen var den svære.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]