yeti skrev:
Hvis nogle kan få et bedre liv på den måde, er det da godt nok. Hvad der derimod er noget pis er jeres negative holdning til alt hvad I ikke selv mener at kunne bruge til noget.
Word.
Tilfældig Fyr skrev:
Ingen tvivl om det KAN bruges til noget, for nogen menesker.
Men jeg mener nu det er den dummeste vej ud, det at begynde at tro at man ikke selv har nogen magt over sig selv.
Ethvert væsen besidder sgu den egenskab at stramme op om sig selv, osse selvom man er hooked på diverse stoffer (Det at man kan føle sig så afhængig af cannabis FORSTÅR jeg så slet ikke.)
Som OP selv skriver, så er det bare en af mange veje "ud", og jeg mener det er den værste vej ud, at overgive sig selv til noget større som kun eksisterer i ens eget hoved.
Jeg tror dette er en udemærket måde for nogen mennesker at komme ud af et misbrug på. Derefter kan de altid prøve at indse at det med gud var noget pis. Men til at starte med tror jeg, at det kan være en rigtig god løsning. Jeg tror ikke at denne "sekt"

henvender sig til de mest inteligente folk, men so what? Svage sjæle har brug for hjælp i endnu højere grad.
Lilleso skrev:
Det handler ikke om, for mig i alt fald, at hvorvidt jeg kan bruge til noget, men bare om at jeg, som sagt, synes det er noget fis at inddrage Gud lige pludselig i noget som efter min mening har intet som helst med Gud at gøre. Hvis det hjælper nogen, fedt for dem. Men det er nu engang min holdning til det.
Ja, hvis det hjælper nogen så fedt for dem! Hvad mere er der at sige? Det er en anden sag, at du måske ikke kan lide folk, der bilder sig selv noget ind, fordi de måske ikke kan klare sandheden eller noget i den mol. Men der vil jeg så hellere spørge: hvorfor kan du ikke lide de folk?