MaroK skrev:
Vi antager jeg er blevet stoppet med 1g methylon. jeg forlanger at det bliver testet da jeg er overbevist om at det ikke er noget ulovligt. Så til spørgsmålene:
Hvad er omstændighederne? Politet har muligvis en lille test på sig der kan fortælle hvilken stofgruppe det tilhører (ved at de kan slå ud på om det er et amfetamin-lignende stof), så vil de så sige at det er MDMA?
Og hvis de så gør og jeg insiterer på at det ikke er MDMA, hvad så? Mit gæt er at det bliver konfiskeret indtil en laborant har set på det eller muligvis helt konfiskeret (har dog en lille historie) - men i hvor lang tid? (det er sikkert svært at sige, men kom med jeres besyv!)
Tak fordi du gad at svare

Jeg vil skyde på at Politiet tager stoffet, sender det til et laboratorie, Mens Du får en bøde, om den bliver på 500kr, eller 2000kr, er tricky at svare på.
Nu kan der ske 2 ting. laboratoriet konstatere at der er tale om Methylone. Herefter vil der enten ske at politiet, konstatere at stoffet ikke er ulovligt, og derefter trække bøden tilbage. (Det er Det vi håber på)
Eller osse kan politiet sige, at ifølge loven så er Methylone osse ulovligt, Og opretholde bøden. Hvorefter det kræver en tur en retten at få afgjordt sagen. (Det er der ingen der håber på for det koster snildt 10k at vende det danske retsystem.)
Fordelen ved retsagen for politiet, er at det så bliver klarlagt om M1 er lovligt eller ej i følge den danske lovgivning. Hvis det er lovligt, vil der nok hurtigt blive lavet om på dette.
Man skal være klar over at en retsag, næsten altid bliver afgjordt i forhold til hvad der er bedst for samfundet, Ikke hvad der reelt er rigtigt og forkert.
Sagt med andre ord. Der er en stor chance for at man kommer til at skulle sluge den bøde man får. Og så kan man håbe på, at den er på 500kr.
Derfor. Lad være med at blive knaldet med Methylone på dig. Og slet ikke i store mængder.