Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Vi antager jeg er blevet stoppet med 1g methylon. jeg forlanger at det bliver testet da jeg er overbevist om at det ikke er noget ulovligt. Så til spørgsmålene:

Hvad er omstændighederne? Politet har muligvis en lille test på sig der kan fortælle hvilken stofgruppe det tilhører (ved at de kan slå ud på om det er et amfetamin-lignende stof), så vil de så sige at det er MDMA?

Og hvis de så gør og jeg insiterer på at det ikke er MDMA, hvad så? Mit gæt er at det bliver konfiskeret indtil en laborant har set på det eller muligvis helt konfiskeret (har dog en lille historie) - men i hvor lang tid? (det er sikkert svært at sige, men kom med jeres besyv!)

Tak fordi du gad at svare :)

Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
MaroK skrev:
Vi antager jeg er blevet stoppet med 1g methylon. jeg forlanger at det bliver testet da jeg er overbevist om at det ikke er noget ulovligt. Så til spørgsmålene:

Hvad er omstændighederne? Politet har muligvis en lille test på sig der kan fortælle hvilken stofgruppe det tilhører (ved at de kan slå ud på om det er et amfetamin-lignende stof), så vil de så sige at det er MDMA?

Og hvis de så gør og jeg insiterer på at det ikke er MDMA, hvad så? Mit gæt er at det bliver konfiskeret indtil en laborant har set på det eller muligvis helt konfiskeret (har dog en lille historie) - men i hvor lang tid? (det er sikkert svært at sige, men kom med jeres besyv!)

Det tror jeg bestemt ikke, for som jeg har forstået det tester denne på om der er amphetamines i, og det er der jo ikke :)

Men vil lade det være op til en kemi ekspert :)

Vil meget gerne også selv vide svaret med sikkerhed :)

Jeg tror tilgengæld godt man kan regne med at få det konfiskeret.. I det de ikke kan være sikker på hvad det er, og det jo godt kunne ligne noget ulovligt, og tror faktisk ikke man skal regne med at få det igen? Men ingen bøder :)

Senest rettet af Winta 06 jun 2007 16:58, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg kan ikke give dig et 100% svar men:

Jeg ved at METH og MDMA minder om hinanden og jeg ved at methylone og cathinone minder om hinanden på samme måde. Spørgsmålet er så om cathinone slår ud på et test. Det ved jeg nemlig ikke.

Cathinone er et alkaloid der er i khatplantens blade og som minder meget om amfetamin (Ketoamphetamine). Så derfor er jeg faktisk ikke sikker.

Min teori er at det vil slå ud som amfetamin. Det gør nogle af 2c-x'erne jo også. Du kan jo bestille et EZ-testkit hjem og prøve det, derefter kan du se hvordan det reagerer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Et af mine venner har et EZ-testsæt der kan fortælle om der er MDxx i (så vidt jeg husker) og en MASSE andre stoffer. Jeg tror ikke det er dem politiet bruger, men ved det ikke.

Der findes vist en del forskellige ez-tests og jeg finder det en anelse for dyrt. I hvert fald så længe jeg ikke ved hvilket.

Tak for jeres svar!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det komplette EZ-kit vil være at fortrække.

Ellers få din ven til at teste det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men ved du om det er dem politiet anvender?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, politiet bruger bl.a. Marquis og andre reagenser til identifikation af stoffer.

Titel:
Flueknepper kongen

En test skal kunne holde i retssalen, og det gør marquisreagenten ikke.

Men Winta, methylon er et amfetamin.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Levose skrev:

Som jeg skriver i et andet topic, bliver narko sjældent analyseret med finere metoder end Marquis o.lign. reagenser, medmindre vi snakker større mængder og fængselsstraf, så er der dømt HPLC-MS/GC-MS.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak skal i have, det er mig svar nok! Mere er nok også for meget forlangt. Det forhindrer dog ikke folk i at skrive :wink:

-jeg bliver ikke stoppet så :D (eller rettere vil jeg ikke tillade det)

Titel:
Methylon Connoisseur

Levose skrev:

Dummehatten til mig igen så :/

hvor ser du det fra navnet?
2-methylamino-1-(3,4-methylenedioxyphenyl)propan-1-one
kan man det?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
MaroK skrev:

Jeg vil skyde på at Politiet tager stoffet, sender det til et laboratorie, Mens Du får en bøde, om den bliver på 500kr, eller 2000kr, er tricky at svare på.

Nu kan der ske 2 ting. laboratoriet konstatere at der er tale om Methylone. Herefter vil der enten ske at politiet, konstatere at stoffet ikke er ulovligt, og derefter trække bøden tilbage. (Det er Det vi håber på)

Eller osse kan politiet sige, at ifølge loven så er Methylone osse ulovligt, Og opretholde bøden. Hvorefter det kræver en tur en retten at få afgjordt sagen. (Det er der ingen der håber på for det koster snildt 10k at vende det danske retsystem.)

Fordelen ved retsagen for politiet, er at det så bliver klarlagt om M1 er lovligt eller ej i følge den danske lovgivning. Hvis det er lovligt, vil der nok hurtigt blive lavet om på dette.

Man skal være klar over at en retsag, næsten altid bliver afgjordt i forhold til hvad der er bedst for samfundet, Ikke hvad der reelt er rigtigt og forkert.

Sagt med andre ord. Der er en stor chance for at man kommer til at skulle sluge den bøde man får. Og så kan man håbe på, at den er på 500kr.
Derfor. Lad være med at blive knaldet med Methylone på dig. Og slet ikke i store mængder.

Titel:
Flueknepper kongen

Winta skrev:
Levose skrev:

kan man det?

Alpha-carbonet på ethylkæden er methyleret. Der er en phenylring. For enden af ethylkæden er der et amin.

Alpha Methyl Phenyl Ethyl Amin

Amfetamin.

Titel:
Methylon Connoisseur

Levose skrev:
Winta skrev:
Levose skrev:

kan man det?

Alpha-carbonet på ethylkæden er methyleret. Der er en phenylring. For enden af ethylkæden er der et amin.

Alpha Methyl Phenyl Ethyl Amin

Amfetamin.

Mange tak levose, det vil jeg prøve at finde og læse lidt om :) Har nmlig tit undret mig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OT: Hvis jeg forstår det ret, så hedder amfetamin alpha methyl phenyl ethyl amin? Det vil jeg kalde det fremover, det lyder nok for genialt. Hvis det altså er tilfældet.

Titel:
Methylon Connoisseur

Har lige købt mit et EZ test, så skal blive spændene at se :)

Dextrose skrev:
Levose skrev:

Som jeg skriver i et andet topic, bliver narko sjældent analyseret med finere metoder end Marquis o.lign. reagenser, medmindre vi snakker større mængder og fængselsstraf, så er der dømt HPLC-MS/GC-MS.

Kan man købe det du omtaler? eller skal man bruge lap der? (HPLC-MS/GC-MS)

Titel:
Insane psychedelia user!

Kom ind i kampen! Ved du ikke, hvad du selv har købt? Marquis er den klassiske reagens i EZ test. Hvis man vil være endnu mere sikker på, hvad der er i ens piller køber man et EZ test Complete, der indeholder følgende reagenser: Marquis, Simon's, Robadope, Mercke og Mandelin.

Men hvis man vil vide det med 100% nøjagtig, så tror jeg ikke, man kommer udenom lab'et.

Titel:
Insane psychedelia user!

Det bliver nok svært at få fat i ren marquis-reagens. Det er ikke noget der lige ligger på hylden i superbrugsen. Og med mindre du har et par millioner, så er det heller ikke alt for nemt at få fat i en HPLC med MS detektor eller en gaschromatograf for den sags skyld, der også skal bruge en bæregas, f.eks. N[sub]2[/sub]. Men de retskemiske labs har med garanti sådan noget - men, som dextrose skriver, næppe bliver taget i brug med mindre der er tale om store mængder, der kan medføre en større retssag.

Titel:
Methylon Connoisseur

Dr. Phibes skrev:
Kom ind i kampen! Ved du ikke, hvad du selv har købt? Marquis er den klassiske reagens i EZ test. Hvis man vil være endnu mere sikker på, hvad der er i ens piller køber man et EZ test Complete, der indeholder følgende reagenser: Marquis, Simon's, Robadope, Mercke og Mandelin.

Men hvis man vil vide det med 100% nøjagtig, så tror jeg ikke, man kommer udenom lab'et.

Hmm, jeg ved godt hvad jeg har købt :S Jeg er godt klar over at marquis er med i, hvad jeg ikke ved er hvad HPLC-MS/GC-MS (som dex omtaler) er.

Treasure skrev:
Det bliver nok svært at få fat i ren marquis-reagens. Det er ikke noget der lige ligger på hylden i superbrugsen. Og med mindre du har et par millioner, så er det heller ikke alt for nemt at få fat i en HPLC med MS detektor eller en gaschromatograf for den sags skyld, der også skal bruge en bæregas, f.eks. N[sub]2[/sub]. Men de retskemiske labs har med garanti sådan noget - men, som dextrose skriver, næppe bliver taget i brug med mindre der er tale om store mængder, der kan medføre en større retssag.

Ok, mange tak, må vel nøjes med mit EZ test kit then ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Winta skrev:
[Hmm, jeg ved godt hvad jeg har købt :S Jeg er godt klar over at marquis er med i, hvad jeg ikke ved er hvad HPLC-MS/GC-MS (som dex omtaler) er.

HPLC-MS/GC-MS
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]