Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 22:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: på toppen.
de to breve er godt formuleret og jeg sys personligt du skriver det på en pæn måde, giv da lige response når/hvis du får svar .

/OT: kunne være man skulle lave et nyt parti også få gennemtrumlet det danske ret system en gang for alle !

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og hvis man så nægter at betale? Så giver de op med at kaste med bøder? Eller får jeg bare en tur i brummen? Det kan vel egentlig bedre betale sig at sidde i brummen end at betale bøden.

Forhelvede, Lene Espersen! Gid du må brænde op!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Man burde opfordre alle der får en af disse nye bøder om at nægte at betale og konsekvent sidde den af. Det ville måske give dem et andet syn på fornuften i dette, når fængslerne bliver fyldt med folk der skal sidde en bøde af i en 8 dages tid. Og tænk hvor mange spændende mennesker man kunne lære at kende imens. Allesammen ville jo være folk med skægge kontakter :lol:

Titel:
Flueknepper kongen

Tråden er gjort sticky. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Godt initiativ, DeHades!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
SVJH er mulighederne for at 'vælge' at sidde en bødestraf af er blevet fjernet. Det bliver kun aktuelt når Ripers har opbrugt deres alternativer til at inddrage pengene (som omfatter hyggelige ting som lønindholdelse...) og overfører sagen til politiet, som så kan vælge at lade dig afsone.
Men udover det så er jeg helt enig på linie med at at modarbejde processen så vidt muligt, hvis man skulle lande i situationen gott verboten

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:
SVJH er mulighederne for at 'vælge' at sidde en bødestraf af er blevet fjernet. Det bliver kun aktuelt når Ripers har opbrugt deres alternativer til at inddrage pengene (som omfatter hyggelige ting som lønindholdelse...) og overfører sagen til politiet, som så kan vælge at lade dig afsone.
Men udover det så er jeg helt enig på linie med at at modarbejde processen så vidt muligt, hvis man skulle lande i situationen gott verboten

Lidt OT, hvornår skulle det være blevet afskaffet at kunne side bøder af? Har ikke rigtig hørt noget om det er da lidt nysgerrig.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jugg skrev:
ThirdEyeFlood skrev:

Lidt OT, hvornår skulle det være blevet afskaffet at kunne side bøder af? Har ikke rigtig hørt noget om det er da lidt nysgerrig.

Mjaeh...er nu bare noget jeg har ladet mig fortælle engang, og jeg var af det indtryk at man selv har kunnet vælge at afsone fremfor at betale engang. Men nå jeg har gravet lidt i jura'en og det er så vidt jeg kan se følgende paragraffer der berøres.
Bekendtgørelse om inddrivelse af gæld til det offentlige BEK nr 995 af 19/10/2005 (Gældende) skrev:

§ 28. Beløb omfattet af dette kapitel, og som ikke betales, inddrives, medmindre restanceinddrivelsesmyndigheden skønner, at inddrivelse ikke er mulig eller væsentligt vil forringe skyldnerens levevilkår, jf. straffuldbyrdelseslovens § 91, stk. 1.

§ 29. Restanceinddrivelsesmyndigheden kan tillade henstand med eller afdragsvis betaling af beløb omfattet af dette kapitel, jf. straffuldbyrdelseslovens § 91, stk. 3, efter reglerne i kapitel 3 og 4, jf. dog stk. 2.

Stk. 2. Når nettoindkomsten er mindre end 85.000 kroner, jf. § 5, stk. 1, fastsættes afdragsordninger vedrørende bøder enten under hensyntagen til gældens størrelse eller på baggrund af en konkret betalingsevnevurdering efter reglerne i kapitel 6.

Lov om fuldbyrdelse af straf m.v., jf. lovbekendtgørelse nr. 207 af 18. marts 2005, som ændret ved lov nr. 367 af 24. maj 2005 skrev:

»§ 91. Betales en bøde ikke, inddrives den af restanceinddrivelsesmyndigheden, medmindre inddrivelsesmyndigheden skønner, at inddrivelse ikke er mulig eller væsentligt vil forringe den pågældendes levevilkår.

Stk. 2. Restanceinddrivelsesmyndigheden kan inddrive bøder i straffesager, der forfølges af det offentlige, ved udpantning og ved indeholdelse i den pågældendes indtægter efter reglerne om inddrivelse af personlige skatter i kildeskatteloven og reglerne i lov om Det Fælles Lønindeholdelsesregister. Pålæg om indeholdelse gives af restanceinddrivelsesmyndigheden.

Bekendtgørelse om inddrivelse af gæld til det offentlige BEK nr 995 af 19/10/2005 (Gældende) skrev:

§ 8. Afgørelse om indeholdelse i løn mv. for misligholdt gæld, der inddrives af
restanceinddrivelsesmyndigheden, herunder renter, omkostninger, gebyrer og udlagte retsafgifter,
træffes af restanceinddrivelsesmyndigheden.
Stk. 2. Afgørelse om indeholdelse træffes efter reglerne i kildeskattelovens § 73. Indeholdelsen
sker med en procentdel (indeholdelsesprocent) af løn, provision eller andet arbejdsvederlag samt
ventepenge, pensioner og lignende understøttelser, der udredes af statskassen, kommunale kasser,
andre offentlige kasser eller private kasser efter fradrag af arbejdsmarkedsbidrag,
pensionsindbetalinger efter § 13, stk. 4, nr. 2 a, SP-bidrag, ATP og skat.
Stk. 3. Ved afgørelsen om lønindeholdelse skal der overlades skyldneren det nødvendige til eget
og familiens underhold. Dette vil normalt være tilfældet, når indeholdelsesprocenten fastsættes efter
reglerne i § 5, stk. 1.
Stk. 4. Ved afgørelsen om lønindeholdelse fastsætter restanceinddrivelsesmyndigheden
indeholdelsesprocenten efter reglerne i § 5, stk. 1, jf. dog kapitel 6.

[Indeholdelsesprocenten for en studerende med SU som eneste indtægt, vil ligge på 5% iflg § 5 stk 1.]

Med andre ord, hvis bøden ikke betales er det i første omgang Ribers der står for inddrivningen, hvis det ikke lykkes dem at få hele beløbet ind ved at lave lønindeholdelse eller udpante hvad du har af værdi, sender de sagen videre til policen, som skal vurdere om en forvandlingsstraf kan komme på tale i stedet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ang. afskaffelse af forvandling fandt jeg lige det her spørgsmål til vores allesammens ynglings-Lene : http://www.ft.dk/?._.s/Samling/20042/lo ... dtaget.htm

Der står bl.a. "Direktoratet for Kriminalforsorgen har oplyst, at Direktoratet i 2003 har udmeldt stop for indsættelse af bødeafsonere i arrestsektoren, og at der også i 2002 var lukket for modtagelse af bødeafsonere i arrestsektoren det meste af året."

og

"Direktoratet har endelig oplyst, at den nævnte arbejdsgruppe bl.a. har udarbejdet retningslinier for anvendelsen af forvandlingsstraf for bøde med henblik på, at der kun undtagelsesvis træffes bestemmelse om at lade forvandlingsstraffen træde i stedet for bøde. Hvis der fortsat antages at være mulighed for at inddrive bøden, herunder gennem lønindeholdelse, bør der f.eks. ikke træffes afgørelse om afsoning af denne."

Jeg har desværre ikke kunnet finde disse retningslinier. Men overbelægningen i fængslerne er næppe blevet mindre siden '03.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Update:
Jeg fik igår det samme standardiserede svar som andre har modtaget, så jeg er nu ved at forfatte et nyt brev, da jeg mener at dette er et alt for alvorligt spørgsmål til at de skal have lov til at slippe.
Jeg vil ikke finde mig i det!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Hej dehades.

jeg synes at brevet til Lene skal udformes mere i stil af det første, da det er mere sagligt. Du kan ikke tale til hendes hjerte:)

smid lige den email du kontakter, så ville jeg være lykkelig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har også fundet ud af at det ikke virker at tale til hendes hjerte, for det ville kræve hun havde et, men det har cyborgs sjældent. Jeg smider emailen i dette indlæg lidt senere, for jeg skal lige finde den, og min kæreste er ved at have maden klar ;) Senere i aften er den her.

edit: Her er email-adressen til Lene E.: lene.espersen@ft.dk

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
Det er da noget pjat det med stofferne, de gør bare det hele være og vilder, hvis de bliver ved vil hash jo være noget og slå ihjel for, hvor svært er det for sådan en hængebugsvin og ´kigge på amsterdam, deres system virker da helt fint, mindre kriminalitet på det område, ved og sætte bøder op her hjemme sætter de også større konkurence her hjemme da priserne vil stige. SO!! og det står jeg ved.

er der nogen der hørte om razia i thy lejeren? de tog 400kg hamp derfra.

NEDTUR :evil:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Så fik jeg lige de nye bødetakster at føle :roll: Blev taget med 6 ketogan for et par uger siden og idag kom brevet, 3000,- i bøde.. Så bliver det sgu dyrt næste gang !! Nå man man skal ikke græde over spildt mælk...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hmmm... det ser ud som svampene er lovlige xD.

Har de overset dem, eller synes de selv, at de er gode? :]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
For at følge op på A.Z.BEST's kommentar;

Kan nogen be- eller afkræfte om svampe er blevet lovliggjorte, siden de ikke er på den liste?

Er der nogen som er blevet taget og fået bøde for at have svampe på sig, siden lovforslaget blev vedtaget?

Titel:
Dedikeret medlem

ole_finland skrev:
Kan nogen be- eller afkræfte om svampe er blevet lovliggjorte, siden de ikke er på den liste?

Narkolisten!!!!

Og/så ja, svampe er ulovlige. Selv ville jeg gerne finde en logisk forklaring på hvorfor psilocybinholdige svampe ikke er med i de nye bødetakster. Jeg er dog klar over at der ingen logisk forklaring er, men at de (læs: de fleste i folketinget) ikke er klar over at de hader svampe lige så meget som alt andet narko.

132. Psilocybin INN.

Du skal kigge nederst på siden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tja, vi er alle sammen ulovlige, da vi 'indeholder' DMT i vores hjerner.

Hvis jeg ikke glemmer det, så skal jeg nok spørge en betjent om svampenes status ;).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
A.Z.BEST skrev:

nej. DMT er vidst kun ulovligt i ren form. - så dyr og planter der indeholder det er lovlige.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
A.Z.BEST skrev:

nej. DMT er vidst kun ulovligt i ren form. - så dyr og planter der indeholder det er lovlige.

Men det er stadig virkelig blæst at vi indeholder et ulovligt molekyle, det viser jo virkelig hvor vi er henne. Distancéring til naturen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]