Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 17:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Der er fyldt med små bitte hvide/beige dyr i jorden under mine ene plante. Tilsyneladende kravler de ikke op ad planterne, men noget må de jo leve af, så jeg frygter det værste!

Desværre er de så små, at jeg ikke kan tage billeder af dem.

er der nogen der har en ide om hvad det kan være?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Det kan være spindemider, de har det med at kunne lide planten, dér en opskrift her på boardet (Originalt fra DCF) som dræber dem uden at det går væsentligt ud over planten, kan lige se om jeg kan finde den til dig.

Well lykkedes mig ikke :S Men det er vand, brun sæbe og en meget lille del husholdningsprit. Det er ikke så smart at sprøjte på når planterne er i blomst.
Alternativvis kan man købe rovmider der spiser diverse andre insekter og leger vagthund på dine planter :) de skulle virke ganske godt!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

de er gået pænt meget i blomst,, faktisk så meget, at jeg tror det er høsttid snart.

Måske skulle jeg bare høste den ene krukke, og så undgå, at de spreder sig til resten af mine planter.

Hvilket leder mig til et andet spørgsmål: mine planter er tilsyneladende ret langt henne i deres blomstring, er det ikke overordentligt tidligt???

Frøene er frasorteret noget pot jeg havde engang, så jeg har ikke den mindste anelse om hvad det er.

De er plantet i slutningen af marts, og har stået i et meget solrigt vindue siden da. planterne er 20-30 cm høje, topskudene ca halvt så høje. de vokser efterhåndenden meget langsomt og en del af blomsterne er blevet brune (fra 10 til 20 %, vil jeg tro).

Tak for det hurtige svar!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
De er plantet i slutningen af marts, og har stået i et meget solrigt vindue siden da. planterne er 20-30 cm høje, topskudene ca halvt så høje. de vokser efterhåndenden meget langsomt og en del af blomsterne er blevet brune (fra 10 til 20 %, vil jeg tro).

Lyder underligt, medmindre det er nogle Lowryder du har fået fingrene i.

Kan du ikke poste et par billeder af tøserne?

Mvh Farmand

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Farmand skrev:

Lyder underligt, medmindre det er nogle Lowryder du har fået fingrene i.

Kan du ikke poste et par billeder af tøserne?

Mvh Farmand

lowryder var også min første tanke. de har blomstret HELT af sig selv, helt uden hænder! Så mon ikke?

Det var ikke ligefrem superskunk jeg tog frøene fra, men fin, fin dansk pot, så mon ikke? Lowryder er så vidt jeg har forstået ikke den vildeste hamp, hvad rus angår?

Jeg tager da flux et par billeder med mit usle turistkamera og uploader.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sådan ser de ud:

Billede
Billede
Billede
Billede

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Lad være at bruge insekt sæben så. Ja det er utroligt hurtigt de er gået i blomst! Det kan være Low ryder, eller også kan det være at de har fået omkring 12/12 med lys og nat, så de er gået i blomst næsten fra start af. Synes i hvert fald det ser ganske fornuftigt ud når det er fra en vindueskarm!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Lad være at bruge insekt sæben så. Ja det er utroligt hurtigt de er gået i blomst! Det kan være Low ryder, eller også kan det være at de har fået omkring 12/12 med lys og nat, så de er gået i blomst næsten fra start af. Synes i hvert fald det ser ganske fornuftigt ud når det er fra en vindueskarm!

Ja, jeg er også meget tilfreds. de har fået mere end 12 timers lys, da jeg for at give dem maksimalt lys lige fra den tidlige morgen, aldrig ruller gardinerne ned om aftenen.

Det er måske lidt svært at se på billederne, men ville det være dumt at høste dem nu? De vokser som sagt meget langsomt nu.

Jeg overvejer evt. at høste dem lige over første skud, og på den måde se om de kan skyde op igen?

Titel:
Junior medlem

det kan også være naturlige dyr som lever af næringstoffer i jorden,

havde selv nogle i mine c99(pineapple) for et stykke tid siden.. de gjorde INTET ond imod planterne.. så, så længe dine planter ikke bliver gullige elle spist i stykker, lad det være..

held og lykk med det

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Bull Lee skrev:
BisMann skrev:

Ja, jeg er også meget tilfreds. de har fået mere end 12 timers lys, da jeg for at give dem maksimalt lys lige fra den tidlige morgen, aldrig ruller gardinerne ned om aftenen.

Det er måske lidt svært at se på billederne, men ville det være dumt at høste dem nu? De vokser som sagt meget langsomt nu.

Jeg overvejer evt. at høste dem lige over første skud, og på den måde se om de kan skyde op igen?

Okay, men så det nok noget tidligt auto blomstrende ala Low ryder!

Det ville være alt for tidligt at høste nu, vendt til ca. 70-80% af "fange armene" er brune/rødlige.

De vil ikke skyde op endnu engang, i hvert fald ikke betydeligt, som du selv siger vokser de stort set ikke i blomst, energien bruges på at færdigmodne topskudene, desuden vil det topskud du høster ikke være potent nok endnu, jeg synes det ville være ærgeligt for dit projekt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Bull Lee skrev:
BisMann skrev:

Ja, ville være dumt at høste dem nu, da de overhovedet ikke er klar. :)

EDIT: BisMann var hurtigere. :) Hehe

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

dhor skrev:
det kan også være naturlige dyr som lever af næringstoffer i jorden

Øv, jeg ville da hellere have haft UNATURLIGE dyr! Det havde da været kokset!

Nej, spøg til side. Tak for dit råd, det havde jeg faktisk ikke overvejet. Jeg tror jeg lader det være et stykke tid, og ser om de "klatrer" op i mine planter, hvis ikke får de lov at leve deres liv i bunden af potten, lidt som duserne i Fraglerne.

Tak for jeres råd mhst høsttidspunkt!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Tryk http://1stmarijuanagrowerspage.com/how- ... ana-1.html

Gå ned til BUGS

Ved ikke om det hjælper, men der er Kun et billede.

Vh. Sidow

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]