Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 02:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Syn|tese skrev:
Med en historie for delvis depression og paranoia, vil jeg nu fraråde dig at tage stoffer. Din bedring kan godt vise sig at være et midlertidigt fænomen.

Hans bedring kan vel ligeså godt vise sig at være overvejende permanent? Det kommer jo helt og aldeles an på årsagerne til hans depression og efterfølgende bedring.

Ikke at din anbefaling er forkert som sådan, men der er måske ikke nogen grund til skræmme livet af manden eller kronisk sygeliggøre ham.

Han ved i det mindste, hvordan en depression og paranoia føles nu, så han burde have muligheden for at mærke disse negative følelser ret tidligt, hvis de stikker hovedet frem igen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Det kan du have ret i...jeg har selv haft både en forbigående psykose pga. en OD THC, og flere smådepressioner, uden at det har betydet at jeg ikke kunne røre stoffer alligevel.

Kh S

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Det kommer an på om man har noget der ligger og gemmer sig i sin psyke, eller hvis man bliver for stresset under trip, eller tripper alt alt for meget.

Min mor trippede meget som ung, på flere forskellige ting, hun er helt normal og har kunnet opdrage mig og mine søskende, sammen med min far selvfølgelig.

Men hun trippede natskygger, psyller, amanitas og LSD.
Hun har også taget heroin, kokain, amfetamin, opium, cannabis, diverse opiater og benzodiazepiner.

Hun er helt normal, hun er selvfølgelig hamrende filosofisk til tider, men mest af alt er hun bare mor. Min far har så ikke trippet psykedeliske stoffer, det var mest hash og bajer. Men han er også farout i forvejen og ville helt sikkert ikke have været normal, hvis han havde fulgt min mor.

MEN:

Jeg har oplevet flere mennesker ryge på den lukke pga psykedelikas.
Min første oplevelse var som 14 årig, da min brors kammerat røg afsted pga natskygger. Endte ud at han i dag har 2 personligheder. Den ene er ham selv, som er mega cool. Den anden er en eller anden nar, man ikke gider snakke med.
Har oplevet en ganske ung pige tage turen pga stimulanser og MDMA.
Jeg har kommet sammen med en der blev schizo af svampe og stimulanser samtidig med hun blev ramt af en depression.
En kammerat fik tvangstanker og psykotiske træk, efter et alt for langvarigt og respektløs forbrug, af MDMA, Psyller, LSD, Coke, Amf og cannabis.
En anden kammerat fik en seriøs depression efter heftigt forbrug af ovenstående krydret med opiater, benzos og heroin.
En tredje kammerat blev slemt psykotisk af 2 kex og 1g god amf.
En fjerde kammerat forandrede personlighed og holdninger efter en nat på kex.
En femte kammerat blev temmelig fucked up af alt for meget narko, men røg ikke på den lukkede og fungerer, sådan ok i dag.
En sjette og syvende kammerat døde af heroin overdoser.
En ottende kammerat begik selvmord pga stoffer.
En niende kammerat sidder isoleret og tør ikke gå ud, det også pga psykedeliske stoffer.
En tiende kammerat er blevet slemt utilregnelig, små psykotisk og voldelig af coke, amf og tjald.
En veninde døde pga amfetaminen havde kvadret hendes krop og derfor kunne hun ikke overleve en simpel operation.
En bekendt døde af druk, opiater og benzos.

Der er en grund til der er noget der hedder HR, det er ikke for sjovt og det er slet ikke sjovt, at følge den ene efter den anden på psyk.
Jeg går 110% ind for HR og sund fornuft. Måske de alle ikke var døde/psykisk syge, hvis fornuften og informationen havde været der.

Titel:
Dedikeret medlem

HR er vigtig, har jeg opdaget efter jeg fandt siden her. Ellers kendte jeg ikke til begrebet.

Det skyldtes en masse nedture omkring uddannelse først, derefter mistede jeg mit livs kærlighed, mine "forældre" ville pludselig have en urinprøve som jeg nægtede, og det trak mig væk fra hjemmet, mine kammerater trak mig med ned da de også gik i samme bane og var en smule depri også. Så da jeg begyndte at ændre på min livsstil, svigtede de mig også.. Da indså jeg at jeg ikke var så stor og smart som jeg altid har gået og troet, og opdagede hvor upopulær jeg enlig var, og på den måde fik jeg bildt mig selv ind at det var tabu at ses med mig og alle pegede fingre ad mig, derfor gemte jeg mig. Sådan alt i alt en masse uheldige hændelser på en kort periode.

Så jeg valgte at skærer mine kammerater fra, starte på en ny uddannelse, som jeg er igang med nu, få mit hjemmeliv tilbage, og finde nye kammeratskaber. Så nu føler jeg mig mildest talt glad i forhold til før, og er nu klar over at jeg ikke er en smart brian, men en utrolig følelses-præget ung mand, med en stærk sjæl og et smil på læben. Og jeg elsker det. ;)

Kig evt. her, det beskriver meget godt hvordan jeg havde det på det tidspunkt, i forhold til nu.. Det var lige i slutningen, da jeg begyndte at få rettet lidt op på det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
@waggafnipsen: det er et godt spørgsmål!

Der er oprettet en artikel på wikien "Psykedelika og psykoser" om en evt. sammenhæng mellem psykedelika og psykoser, hvor der er lidt info at hente.

Artiklen tager udgangspunkt i Rick Strassmans "Adverse Reactions to Psychedelic Drugs: A Review of the Literature".

Jeg så lige på deoxy.org, at Dr. Strassman holder en lille IRC-seance, på lørdag, hvor folk kan stille spørgsmål. Så kan du jo spørge manden selv!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]