Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.roskilde-festival.dk/object. ... 00a&code=1

Betjente der går rundt og tjekker om folk har stoffer på sig og folk der anmelder hinanden for samme, lyder umiddelbart ikke som den roskildefestival som jeg kender og havde glædet mig til at besøge igen i år. Jeg har købt billet og agter selvfølgelig stadig at tage alle de stoffer med jeg overhovedet kan stoppe ned i tasken, men hvis de gør alvor af deres "trussel" og politiet virkelig går rundt og patruljerer betyder det døden for det sidste reelle fristed for folk der gerne vil opleve en anden side af livet.

Meget sørgeligt.

Titel:
Dedikeret medlem

Tror nu mere det er for at fedte for regeringen, og trække en yngre målgruppe til sig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
FUCK :wink: ROSKILDE, vi vil meget hellere ha noget i stil med Fullmoon herhjemme :P

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Har "den anden side af livet" da kun noget at gøre med stoffer?

Når jeg engang bliver medstifter af et frit område, bliver det ikke helt frit, DU må ikke være med.

Og iøvrigt findes der stadig masser af fri steder og steder som christiania. Det undrer dig måske, men USA har en del lignende steder. Det ikke helt unikt. Det eneste unikke ved staden er at den er placeret inde midt i byen.

[EDIT] jeg er selvfølgelig imod det her, eftersom jeg intet har imod stoffer eller folk på stoffer, men syntes bare ikke om du formulerede det somom "stoffer" er den anden side af livet.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Køb en af deres T-shirt. Så bliver du formodentlig ikke antastet af nogle der vil vide om du har stoffer på dig :)

Titel:
Dedikeret medlem

Sidste år havde Roskilde det samme.. Noget der hed "Think please, choose please". Jeg tror ikke et sekund på at kampen mod stoffer bliver væsentligt større på Roskilde.

Xp3rt: Støt mig lige her, jeg ved du har fyret foran en betjent :wink:

Selv mærkede jeg, venner og alle andre ikke specielt meget til kamp mod stoffer på Roskilde. I mine øjne var det meget frit, men det er sku også kun på baggrund af et år.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

*slettet*

Senest rettet af Moonage Daydreamer 23 maj 2007 17:09, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rolig nu.
Snup en drink, martini helst.

Til selve emnet; så blev det samme da også lavet sidste år? Eller hva'..

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Senest rettet af spaffeh 23 maj 2007 16:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bergthora skrev:
Køb en af deres T-shirt. Så bliver du formodentlig ikke antastet af nogle der vil vide om du har stoffer på dig :)

:lol: Seriøst det lyder som en god idé. Det kunne være god griner at gå rundt med blod løbende fra næsen, spejlblanke øjne, en joint i munden og så samtidig have en anti-drugs trøje på.

Titel:
Dedikeret medlem

Det lyder faktisk som en sjov idé :lol:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
*Fnis* Roskilde er da lige så meget at ryge fede som at drikke bajere.

Dælme en mystisk video de har bikset sammen, den opfordrer jo nærmere til drugs end til ikke-drugs :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ayers Rock skrev:
Sidste år havde Roskilde det samme.. Noget der hed "Think please, choose please". Jeg tror ikke et sekund på at kampen mod stoffer bliver væsentligt større på Roskilde.

Xp3rt: Støt mig lige her, jeg ved du har fyret foran en betjent :wink:

Selv mærkede jeg, venner og alle andre ikke specielt meget til kamp mod stoffer på Roskilde. I mine øjne var det meget frit, men det er sku også kun på baggrund af et år.

De har jo haft deres think please i et stykke tid, men kun én gang har jeg set pansere på patrulje på teltpladsen. De gik forbi kun 1m væk hvor vi sad på den anden side af en presenning og røg...

Tror mere det er en skræmmekampagne og ikke en arbejdsplan

Men jo har røget foran en betjent, eller stået med jointen. Men som de sagde, hvis du begyndte at visitere, kunne de ligesågodt anholde halvdelen af festivalen. Nok ikke lige det de har mest lyst til

Derudover så synes jeg det er forbavsende få pansere jeg har set på roskilde når man tænker på at der er så mange tusinde mennesker ét sted og masser af øl. Måske er det tjaldens skyld at der er så relativt fredeligt :lol:

Kan godt lide at de kalder folk der tager stoffer anti-sociale... :roll:

Jeg regner med at fordoble mit indtag af cannabis og andet på roskilde i år, så kan de buste mig så meget som de vil!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
Moonage daydreamer skrev:
Bergthora skrev:

:lol: Seriøst det lyder som en god idé. Det kunne være god griner at gå rundt med blod løbende fra næsen, spejlblanke øjne, en joint i munden og så samtidig have en anti-drugs trøje på.

Haha sidste år fik jeg mig et bagde med think please, og rendte rundt totalt fjern med en joint og dett badge på min cap! :P

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvert år kører de en ny anti-stof kampagne, men alle ved jo at måske hver tredje (eller flere) roskilde-gænger i løbet af en festival ryger sig en fed. De år jeg har været derude virker det politi der patruljerer rundt nu også meget fredelige og går ubemærket forbi større grupper der sidder og ryger. Jeg læste også en artikel på et tidspunkt, hvor en betjent udtaler, at hvis de skulle anholde alle de festival-gængere der var i besiddelse af hash i løbet af en festival, skulle de anholde op mod hver tredje (eller noget i den stil). I øvrigt tror jeg også politiet skal passe lidt på med at håndhæve loven alt for stramt i sådan en situation, da Roskilde-festivalen jo er en ret velkendt festival med årligt op til 100.000 besøgende - og der er dét, at man kan nyde en fed den ene gang om året uden at skulle få på tæven med politi-køllen en del af festivalens omdømme, som jeg tror der kan blive stor sag ud af, hvis festivalen bliver ødelagt af den grund.

Jeg kan forstå at politiet går efter de store fisk der sælger piller og andre stærkere stoffer, men hash'en tror jeg nu ikke de rører ved.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er rigtig dejlig halvstiv nu :), en lille rom og cola kan gøre underværker , vejret er rigtig nice fuglene synger og solen skinner, det er jo sådan det skal være.

Tilbage til emnet; jeg mente også nok der var en lignende kampagne sidste år og der mærkede jeg da heller ikker noget særligt til panserne. Jeg er bare overbevist om at kampagner mod drugs flere år i træk i længden vil have en betydning for hvem der kommer til roskildefestivalen. Der vil ikke være færre der tager stoffer generelt, men de der gør, kommer så nok ikke i lige så høj grad som før. Egentlig er jeg ligeglad med om andre tager stoffer eller ej, men denne hetz på stofbrugere er virkelig til skade efter min mening. Jeg er klar på at alle folk på roskilde ikke lige pludselig lader være med at ryge hash på en gang, på den anden side er kampagnen et endnu udtryk for en "normalisering" af samfundet, som jeg ikke bryder mig om.

Til dig Jugg:

Hvorfor hader du mig så meget? Vi har haft nogle diskussioner, men den måde hvorpå du kommer ind og kritiserer mig skarpt uden nogen egentlig grund er da svær at respektere. Jeg er åben for kritik, men du må indse at din besked ikke bare er provokerende og unødigt fornærmende den er jo også forkert! Jeg skrev "én anden side af livet" og ikke "den anden side af livet", og var dermed ikke så konkret (og efter din mening upræcis) som du antydede. Under alle omstændigheder er det da en mærkelig kommentar du kommer med, og det er ikke første gang du skriver "upæne" ting til mig, så svar mig på to ting:

Hvorfor bryder du dig så lidt om mig som du åbenbart gør?

og

Hvorfor behøver du at udtrykke din vrede mod mig konstant? (kan du ikke bare svare på det jeg spørger om, lade være med at svare, eller spørge hvorfor jeg har ytret mine meninger som jeg har)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Du skriver... at det hvis politiet bekæmper stoffer på roskilde, så forsvinder det SIDSTE reelle FRISTED, for folk der gerne vil opleve en anden side af livet.

Jeg svarede som jeg gjorde fordi det jo ikke er det det sidste fristed (Det er vel heller ikke et fristed, det en festival. med regler og begrænsninger)

Jeg støder tit på kids der er fuldstændigt overbevist om at Christiania er det eneste sted af sin art i verden og den kamp de kæmper er for hele verden.

Ligesom folk der tror at ungern var det eneste hus af sin art. Man skulle vel tro at de havde hørt om Blitz og Köpi hvis de befinder sig i aktivist miljøet.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Treasure skrev:
I øvrigt tror jeg også politiet skal passe lidt på med at håndhæve loven alt for stramt i sådan en situation, da Roskilde-festivalen jo er en ret velkendt festival med årligt op til 100.000 besøgende

Og mon ikke de ved, at der ville være sindssyg dårlig økonomi for kommunen i at håndhæve lovene strengt ;)

Treasure skrev:
Jeg kan forstå at politiet går efter de store fisk der sælger piller og andre stærkere stoffer, men hash'en tror jeg nu ikke de rører ved.

Det er altid deres undskyldning, men for hovedparten er det en myte ... det med "de store fisk". 90% af tiden er det almindelige mennesker, der sælger lidt videre af deres eget til ca. kostpris, og pusherne, der er fysisk til stede, er jo ikke ligefrem baggmænd. Alle taler om at slå ned på de skrækkelige pushere og bagmænd, men statistikkerne har en tendens til at vise, at det er de helt almindelige mennesker, der bliver snuppet af panserne gang på gang. I grunden er det simpelt: de kan knalde en person for besiddelse ved at bruge øjnene, men at knalde en bagmand kræver jo nærmest at man stille kaffekoppen fra sig og ligefrem udfører et stykke arbejde.

Anyway, tag og meld dem, der er "ill, depressed or afraid". Især hvis I mistænker at de har indtaget det der dræber stof, de kalder alkohol ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jugg skrev:
Du skriver... at det hvis politiet bekæmper stoffer på roskilde, så forsvinder det SIDSTE reelle FRISTED, for folk der gerne vil opleve en anden side af livet.

Jeg svarede som jeg gjorde fordi det jo ikke er det det sidste fristed (Det er vel heller ikke et fristed, det en festival. med regler og begrænsninger)

Jeg støder tit på kids der er fuldstændigt overbevist om at Christiania er det eneste sted af sin art i verden og den kamp de kæmper er for hele verden.

Ligesom folk der tror at ungern var det eneste hus af sin art. Man skulle vel tro at de havde hørt om Blitz og Köpi hvis de befinder sig i aktivist miljøet.

Øh ok, jeg mente nu heller ikke at roskildefestivalen nødvendigvis var det eneste fristed tilbage i verden ligefrem. Min pointe var sådan set bare at festivalen for mig og mange andre er den eneste/bedste mulighed for at tosse rundt i en uge uden at tænke på lektier, arbejde og politi. Et sted hvor man kan være sig selv og hygge sig sammen med andre, og at stemningen vil blive ødelagt for mange af os hvis politiet optrapper jagten på illegale stoffer der. Jeg tror nu også godt du forstod hvad jeg skrev, du prøver bare at finde grunde til at kritisere mig og de ting jeg skriver: Derfor stillede jeg de to spørgsmål som du stadig ikke har svaret på.

Først kritiserer du mig for at sige at man ved hjælp af stoffer kan opleve en anden side af livet, og derefter igen pga en anden sproglig bagatel.

Tro det eller ej, men denne tråd var ikke ment som et angreb på USA og deres mangel på fristeder. :wink:

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Der har da hele tiden været civil betjente på Roskilde Festivalen. Det er da ikke noget nyt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var der ihvertfald sidste år, men hvis bare man har en lidt lukket lejr så sker der ikke noget ved det. Sidste år var der dog en der blev taget lige ved siden af vores lejr, men han var så også dum nok til at sidde og nolle en halv meter fra stien, med ansigtet imod den.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]