Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 06:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Frugthat skrev:
A scanner darkly. Har ikke set den men karaktererne er svjh blevet afhænige af et nyt drug. Med bla. Keanu Reeves

A Scanner Darkly er IMHO en bæ film. Rigtigt irriterende propagandafilm som fremstiller psykedeliske stoffer som det værste gift. Dog er den ret flot og ligner meget Waking Life (Er også samme instruktør) og så er der da også flere dialoger mellem personerne som er ret gode.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_drug_films

der er en rimelig lang film liste der, nogle indeholder mere narko indtag end andre, og nogle mere åbenlyst end andre.

men der er bestemt nogle gode film på den liste, jeg har fundet mange film derinde som jeg syntes var ret gode, og som jeg normalt ikke er sikker på jeg ville have set.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
må også lige give min stemme på pulp fiction som værende en af mine klare favoritter :)

Og så er der også London, med lidt god kærlighed blandet ind i :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Lilleso skrev:
Jeg er overrasket. Ingen har nævnt den enormt syrede cowboy film??

"Blueberry" - den sidste halve time er et Ayahusca trip, hvor vores helt tilsyneladende kæmper mod den onde, der ligger ved siden af og også er på ayahusca. Personligt synes jeg det var lidt forvirrende, men jeg var også skæv. Han er også på ayahusca i starten, helten. Det er ret smadret :)

;) Det er nu peyote. Fantastisk flotte og interessante tripsekvenser, men filmen som en helhed syntes jeg ikke var særligt god.

Titel:
Dedikeret medlem

NowhereMan skrev:
A Scanner Darkly er IMHO en bæ film. Rigtigt irriterende propagandafilm som fremstiller psykedeliske stoffer som det værste gift.

Så har du set den film, som Satan læser Biblen.

Titel:
Medlem

TheBo skrev:
NowhereMan skrev:
A Scanner Darkly er IMHO en bæ film. Rigtigt irriterende propagandafilm som fremstiller psykedeliske stoffer som det værste gift.

Så har du set den film, som Satan læser Biblen.

:!: Spoiler:
Hvis jeg ikke husker helt forkert, handler den om et nyt psykedelisk stof (eller noget i den retning), som er meget afhængighedsskabende og som efter noget tid gør brugeren hjerneskedet.
Med den viden begynder hovedpersonen alligevel at tage det ind til han ender som grøntsag, og i det filmen slutter, står der at historien er dedikeret til forfatterens gamle venner som alle enten døde eller blev sindsyge af deres eksperimenter med stoffer.
Jeg synes det skinner tydeligt igennem at forfatteren er tidligere misbruger og nu er blevet bitter på stofferne, hvilket han får afløb for i historien.

Hvordan oplevede du da filmen?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

en af mine venner fortalte mig vist nok engang at der fandtes forskellige dokumentar film på nettet som var rimelig spændene, selvfølgelig med forskellige stoffer :twisted:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Jordens røvhul!
"Spun" er helt sikkert også et kig værd.

Lidt om filmen : http://www.imdb.com/title/tt0283003/

Titel:
Dedikeret medlem

NowhereMan skrev:

Først og fremmest var det ikke et psykedelisk stof men nok nærmere en slags parafrase over Meth. Jeg synes ikke, der var noget galt i fremstillingen. Der er tale om et stof, som er afhængighedsskabende i en ekstrem grad (der er taget visse kunstneriske friheder, for ingen af virkelighedens stoffer er naturligvis lige så afhængighedsskabende som filmens).

Jeg synes ikke, filmen dæmoniserer stoffer. Den tager nærmere et kig på, hvordan det kan gå, hvis ikke man passer på.

***Spoiler***

I øvrigt synes jeg også, det er vigtigt at lægge mærke til, at der er en tydelig kritik af statsmagten og dens dobbeltmoralske forhold til stoffer, eftersom det jo viser sig, at det er staten, som producerer stoffet.

***Spoiler slut***

At Phillip K. Dick har set sig sur på stofferne efter mange venners død, har du nok ret i. Men jeg synes på ingen måde, der er tale om en "drugs are bad" film.

Titel: Hej
Junior medlem

Ja Requiem for a dream < vild :)

Hvad med Blow?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jay skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_drug_films

der er en rimelig lang film liste der, nogle indeholder mere narko indtag end andre, og nogle mere åbenlyst end andre.

men der er bestemt nogle gode film på den liste, jeg har fundet mange film derinde som jeg syntes var ret gode, og som jeg normalt ikke er sikker på jeg ville have set.

Lækkert link, der var en del film jeg lige skal have set :D

Hvordan kunne man glemme American Beauty og Lord of War... Sådan en bane brown-brown fra lord of War er vist en hård nyser...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Garden state.

http://imdb.com/title/tt0333766/

Der tager en hel gruppe mennesker mdma sammen og hygger sig. varer ca. 10 min ellers er der ikke så meget drugz. Kun lidt sovemedicin. filmen er ret god sammen med en joint. Dejlig tempo, gode dialoger. Se den.

++++ at Natalie portman er med og spiller en meget livliv og frigjort pige.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem

TheBo skrev:
NowhereMan skrev:

Først og fremmest var det ikke et psykedelisk stof men nok nærmere en slags parafrase over Meth. Jeg synes ikke, der var noget galt i fremstillingen. Der er tale om et stof, som er afhængighedsskabende i en ekstrem grad (der er taget visse kunstneriske friheder, for ingen af virkelighedens stoffer er naturligvis lige så afhængighedsskabende som filmens).

Jeg synes ikke, filmen dæmoniserer stoffer. Den tager nærmere et kig på, hvordan det kan gå, hvis ikke man passer på.

***Spoiler***

I øvrigt synes jeg også, det er vigtigt at lægge mærke til, at der er en tydelig kritik af statsmagten og dens dobbeltmoralske forhold til stoffer, eftersom det jo viser sig, at det er staten, som producerer stoffet.

***Spoiler slut***

At Phillip K. Dick har set sig sur på stofferne efter mange venners død, har du nok ret i. Men jeg synes på ingen måde, der er tale om en "drugs are bad" film.

Jeg oplevede den netop som en "drugs are bad" film. Jeg havde store forventninger til den og blev meget skuffet.
Har ikke læst bogen og skal ikke kunne sige om forfatteren mente det fiktive stof Substance D som en reference til meth, men jeg oplevede det nu mere som noget der ligner et psykedelisk stof, og er sikker på at folk der ikke kender så meget til stoffer, vil opleve det som noget der minder om de forestillinger de har om de der nye farlige "designer drugs".
(Husker jeg helt forkert, eller sammenligner de det ikke også med LSD i starten af filmen, hvor de sidder og snakker i restauranten?)

Hvis det var stofafhængighed filmen prøvede at skildre, hvorfor så ikke tage udgangspunkt i et stof som faktisk findes, eller i det mindste et stof som minder om et af virkelighedens afhængighedsskabende stoffer. Filmen fokuserer meget på den fysiske skade af Substance D, som jo på ingen måde minder om de skader som ses ved nogen virkelige stoffer. Derved tegner filmen et urealistisk dystert billede af stofferne.

Hvis man vil vise hvor galt det kan gå, hvis man ikke passer på, er det da meningsløst at vise det ved et stof som ikke findes og hvor alle de negative sider er så vildt overdrevede.

Titel: LOW
Junior medlem

Var lige til session idag, der var en som nævte den der Lord of War .. Den skulle være ret fed ... Må se den :-)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cheech & Chong filmene :D især Nice Dream

Grandmoms Boy (Rygerfilm med Mel Gibson)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

negerleif skrev:
"Spun" er helt sikkert også et kig værd.

Lidt om filmen : http://www.imdb.com/title/tt0283003/

Så den igår - afgjort værd at se... Minder lidt om Requiem - bare med meth og så med lidt humor hvor Req. bare er grum grum grum...

DR2 viste i øvrigt engang Dope Sick Love på en af deres narko temaaftener... Den var også pænt hård

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neurotika
Pusher
Pusher II
Pusher III

Nuff, said...

1'eren er faktisk min ultimative favorit film !

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
"51st State" Super griner film

"Friday", "Next Friday" "Friday after next" Er ikke helt sikker på, at de ryger ligeså meget weed i de to sidste, som de gør i den første.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Visias skrev:
Cheech & Chong filmene :D

Helt sikkert!!! haha!!!

"What is this?

it's labrador!! " hahahhaa :D:D:D

Titel:
Home Grown - Rigtig fed film om en folk meget entusiastiske hjemme dyrkere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]