Toxic Avenger skrev:
Jeg åd så en middelmængde svampe med en kammerat for nogle måneder siden, hvilket var hyggeligt og underligt - jeg fik dog ikke den åbenbaring i underbevidstheden jeg håbede på. Og alligevel... Jeg blev tørstig efter mere.
Jeg prøvede så ét mærke LSD - en oplevelse som irriterede mig, uden at være et bad trip, pga. setting, for mange personer osv.
Jeg har prøvet at have et "irriterende" trip på svampe. Når jeg ser tilbage på det, så er min vurdering, at det i høj grad skyldes utålmodighed og en lidt for forceret indgang til emnet. Det er ikke det bedste Set at komme med.
Endelig er der noget med Setting - jeg fandt i hvert fald ud af, at musik virker bedst, hvis det er noget electronika (f.eks. Trentemøller som jeg netop har haft en ubeskrivelig oplevelse med).
Og så er der noget med cannabis. Blot en lille mængde omkring plateau kan åbne helt utroligt op for "dørene i sindet". Det er som om "den anden verden" kan ligge lidt skjul, men cannabis hjælper med at åbne op.
Toxic Avenger skrev:
Efter dette trip snakkede jeg så med en anden ung heroinnarkoman på min alder, som sagde, at han éngang havde taget LSD i næsten en uge i træk uden noget morfinabstinenssymptomer whatsoever (og altså uden at kombinere med nogen art morfin). Han havde det dårligt, da det ugelange trip var ovre, men under selve trippet: ingen morfin-abstinenser.
Det er næppe noget, der bør gøres i længere tid, da du jo opbygger tolerans overfor LSD'en. Men hvis det virker og fjerner opmærksomheden fra abstinenserne, så er det selvfølgelig godt nok.
Toxic Avenger skrev:
Mine spørgsmål er så, måske bare rent hypotetisk: forsvinder morfinabstinenser under LSD-påvirkelse? Har nogen af jer hørt om LSD-brug i brugen af morfinafvænning?
Måske er det sidstnævnte noget forbandet vrøvl. Prøver jeg bare at finde en undskyldning for at tage et stof med at slippe af med et andet stof? Er jeg for naiv i min tro? Prøver jeg at forcere en-eller-anden magisk åbenbaring der med ét skulle fjerne mit misbrug? Skal jeg helt holde mig fra de sidste to LSD-mærker? Osv.
Mit indtryk fra LSD i forbindelse med alkoholikere var at man primært brugte trippet til at sætte perspektiv på ens alkoholisme. Altså at trippet i høj grad var et guidet trip, hvor guiden bl.a. også havde visse rekvisitter - så som billeder af alkoholikerens ægtefælle/kæreste, børn og andre vigtige ting - og at trippet simpelthen var en meditation over disse ting.
Jeg skal ikke kunne sige, om der var nogen "magisk åbenbaring" i dette. Det er muligt, men husk på at løsninger på sådanne problemer typisk ikke bliver leveret på et sølvfad af selve stoffet. At tro dette er blot at søge sin frelse udenfor sig selv, i noget eksternt. Personligt er jeg meget skeptisk overfor denne type stræben. Ekstern frelse på interne problemer bliver brugt i mange religioner, men IMO uden gode resultater.
Der er dog ingen grund til at underkende, at psykedelika kan åbne nogle døre i selvet. En vis "mental behændighed" og viden om, hvordan man selv styrer sin sindsstemning er dog rar at have her.