Søren Putte skrev:
Jeg har modtaget standart papirene fra Forsvarets Rekrutering. Første linie står klart: Afslutter du din uddannelse efter 1.1.2009 (den præsise dato kan jeg ikke huske), skal du ikke møde til forsvarets dag. Det er jeg desværre.
Men nu vil jeg meget gerne hører jeres mening, for har fået en ny idé som vil hjælpe mig videre i livet nu. Jeg har overvejet at overstå mit grundforløb som vvs, og derefter springe soldat med det samme (her om 3-4 måneder). Jeg er meget opsat på idéen, for jeg vil meget gerne snart videre i livet.
Men hvad er der af fordele og ulemper? I hæren? Jeg er meget social, og holder meget af RIGTIGE venskaber. Jeg spiser alt, jeg drikker alt, jeg elsker fart og spænding, taktik og sammenhold. Men til gengæld er jeg ret tynd, og uden for enhver form for kondi. Men det kan jo trænes op. Vil meget gerne væk hjemmefra, og begynde at tjene penge, så dette ser jeg også som et stort plus. Hvad så med vvs uddannelsen? Ja, jeg syntes efter hånden at jeg er kørt godt død i den. Jeg har snart overstået grundforløbet, men har ikke fundet en lærerplads endnu. Og kan ikke få taget mig sammen til det. Føler mig ikke rigtig klar og udrustet til selv at skulle håndtere arbejdet på fuldtid. Men jeg ved til gengæld at jeg enten skal have en håndværker uddannelse, eller anden aktiv uddannelse, for jeg er skoletræt, og jeg har et koncentrationsbesvær, når det gælder at sidde og lærer i længere tid ad gangen.
Jeg er faktisk meget opsat på at gå i hæren og få min uddannelse der, men jeg ved ikke om det bare er endnu en spontan idé. Ville sætte stor pris på hvis i kan hjælpe mig med at redegøre for mit valg.
Ved ikke hva det er for en uddannelse du mener du vil tage i hæren - nu hvor vvs ikke er muligt derinde... Der er jo forskel på at tage sin værnepligt og det at ha en karriere i hæren...
Personligt ville jeg vrage hæren (blev selv kasseret pga skæv ryg - herligt)... Ville egentlig gerne i have nogle af de oplevelser man uden tvivl får, men så tænker jeg på krig og ødelæggelse og diciplinering osv....