Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 07:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 127 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har modtaget standart papirene fra Forsvarets Rekrutering. Første linie står klart: Afslutter du din uddannelse efter 1.1.2009 (den præsise dato kan jeg ikke huske), skal du ikke møde til forsvarets dag. Det er jeg desværre.

Men nu vil jeg meget gerne hører jeres mening, for har fået en ny idé som vil hjælpe mig videre i livet nu. Jeg har overvejet at overstå mit grundforløb som vvs, og derefter springe soldat med det samme (her om 3-4 måneder). Jeg er meget opsat på idéen, for jeg vil meget gerne snart videre i livet.

Men hvad er der af fordele og ulemper? I hæren? Jeg er meget social, og holder meget af RIGTIGE venskaber. Jeg spiser alt, jeg drikker alt, jeg elsker fart og spænding, taktik og sammenhold. Men til gengæld er jeg ret tynd, og uden for enhver form for kondi. Men det kan jo trænes op. Vil meget gerne væk hjemmefra, og begynde at tjene penge, så dette ser jeg også som et stort plus. Hvad så med vvs uddannelsen? Ja, jeg syntes efter hånden at jeg er kørt godt død i den. Jeg har snart overstået grundforløbet, men har ikke fundet en lærerplads endnu. Og kan ikke få taget mig sammen til det. Føler mig ikke rigtig klar og udrustet til selv at skulle håndtere arbejdet på fuldtid. Men jeg ved til gengæld at jeg enten skal have en håndværker uddannelse, eller anden aktiv uddannelse, for jeg er skoletræt, og jeg har et koncentrationsbesvær, når det gælder at sidde og lærer i længere tid ad gangen.

Jeg er faktisk meget opsat på at gå i hæren og få min uddannelse der, men jeg ved ikke om det bare er endnu en spontan idé. Ville sætte stor pris på hvis i kan hjælpe mig med at redegøre for mit valg.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Søren Putte skrev:
Jeg har modtaget standart papirene fra Forsvarets Rekrutering. Første linie står klart: Afslutter du din uddannelse efter 1.1.2009 (den præsise dato kan jeg ikke huske), skal du ikke møde til forsvarets dag. Det er jeg desværre.

Men nu vil jeg meget gerne hører jeres mening, for har fået en ny idé som vil hjælpe mig videre i livet nu. Jeg har overvejet at overstå mit grundforløb som vvs, og derefter springe soldat med det samme (her om 3-4 måneder). Jeg er meget opsat på idéen, for jeg vil meget gerne snart videre i livet.

Men hvad er der af fordele og ulemper? I hæren? Jeg er meget social, og holder meget af RIGTIGE venskaber. Jeg spiser alt, jeg drikker alt, jeg elsker fart og spænding, taktik og sammenhold. Men til gengæld er jeg ret tynd, og uden for enhver form for kondi. Men det kan jo trænes op. Vil meget gerne væk hjemmefra, og begynde at tjene penge, så dette ser jeg også som et stort plus. Hvad så med vvs uddannelsen? Ja, jeg syntes efter hånden at jeg er kørt godt død i den. Jeg har snart overstået grundforløbet, men har ikke fundet en lærerplads endnu. Og kan ikke få taget mig sammen til det. Føler mig ikke rigtig klar og udrustet til selv at skulle håndtere arbejdet på fuldtid. Men jeg ved til gengæld at jeg enten skal have en håndværker uddannelse, eller anden aktiv uddannelse, for jeg er skoletræt, og jeg har et koncentrationsbesvær, når det gælder at sidde og lærer i længere tid ad gangen.

Jeg er faktisk meget opsat på at gå i hæren og få min uddannelse der, men jeg ved ikke om det bare er endnu en spontan idé. Ville sætte stor pris på hvis i kan hjælpe mig med at redegøre for mit valg.

Ved ikke hva det er for en uddannelse du mener du vil tage i hæren - nu hvor vvs ikke er muligt derinde... Der er jo forskel på at tage sin værnepligt og det at ha en karriere i hæren...

Personligt ville jeg vrage hæren (blev selv kasseret pga skæv ryg - herligt)... Ville egentlig gerne i have nogle af de oplevelser man uden tvivl får, men så tænker jeg på krig og ødelæggelse og diciplinering osv....

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
TATP skrev:
hvis du stopper på htx, fordi det var kedeligt, og tror at hf er anderledes, tager du fejl... hf er en tør og lige-til-øllet uddannelse, hvor grupperingen blandt eleverne er endnu mere udtalte

Variation mellem de enkelte HF-centre kan forekomme...og til den person der skrev længere oppe, at pigerne på HF er fede kan jeg kun replicere: Ikke dér hvor jeg gik. Der kom desuden flere chicks end drenge/fyre til festerne, og mange af gutterne var generøse med deres coke, så alt i alt var det sociale sgu' iorden. Jeg gik dog mest op i det faglige, og da HF er noget mere chilleren end gymnasiet (sådan var det ihvertfald da jeg gik dér), så kan dem der skal igang godt glæde sig. Man kan altid lære betydningen af hårdt arbejde på uni.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg mener en karriere, af en eller anden retning ;) hehe. Men nu har jeg mere eller mindre slået det fast; Jeg møder til forsvarets dag, trækker mit nummer, og håber jeg kommer ind. Så sætter jeg min vvs uddannelse på pause, og forsøger mig i militæret. Tror så heller ikke lidt disiplin vil skade for mit vedkomne :lol: og vil gerne ud og opleve verden.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: nil aksem
HF første år.. På andet år har jeg valgt filosofi og psykologi som valgfag :D

Efterfølgende er drømmen at blive hortonom på det biovidenskabelige fakultet (i gamle dage kvl) :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
Jeg mener en karriere, af en eller anden retning ;) hehe. Men nu har jeg mere eller mindre slået det fast; Jeg møder til forsvarets dag, trækker mit nummer, og håber jeg kommer ind. Så sætter jeg min vvs uddannelse på pause, og forsøger mig i militæret. Tror så heller ikke lidt disiplin vil skade for mit vedkomne :lol: og vil gerne ud og opleve verden.

"Forsvarets Dag"... Ptøj! Hvad er det for noget bullcrap?!

Hvad er der blevet af en god gammeldags "session", hvor en stønnende ældre feltlæge tog et fast greb om lillefrederik, og indgående bad én om at hoste?! Unge, nutildags...!

Titel:
Dedikeret medlem

Hahah :lol: hvad er der dog blevet af "rekruteringen af unge menige". Et smut i fabben, et kort skrig og derefter er man en rigtig mand.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 127 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]