Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 07:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
Skizo, stort set alle ovenstående observationer er unøjagtige eller direkte forkerte. Jeg gider ikke kommentere de enkelte ting, men vil anbefale at du slukker for Animal Planet og læser noget adfærdsbiologi i stedet. Start evt. med Nikolaas Tinbergen og gå videre til Krebs eller Aubrey Manning. Liv er langt mere komplekst end du gør det til.

:yeah:

(Sorry skizo, men sådan er det bare - men du kan jo starte en anden tråd og så om folk bider på)

Til tråden:

Jeg kan godt se, hvordan uddannelse kan hjælpe på at dæmpe gemytterne gennem psykologiske værktøjer.

Men det med stofferne, synes jeg ikke virker indlysende. Man kan givetvis informere sig ud af en masse med de unge selv, men hvordan personalet kan reducere stoffer er uvist.

I Århus har steder som Train kørt en aktiv kurs mod stoffer ved at smide folk ud og opfordre gæsterne til at angive dem, de ser bruge stoffer. Det er ikke lige det fedeste.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Psyko lad nu være med at dril de nye piger! Rolleye-smileyen er da til for at blive brugt! :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Knuzzer!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Nå, men så vil jeg da prøve at uddybe lidt:

Schizophreniak skrev:
Dyresex forgår af en eneste grund, reproduktion. Undtaget delfiner og dværgchimpanser.

Tror du at to dyr, f.eks. hunde parer sig mens de tænker på hvor godt det bliver at videreføre sine gener? Nej, de parre sig fordi det er dejligt, fordi deres krop er fuld af lyst og tiltrækning til det modsatte køn og deres belønningssystem bliver aktiveret når de gør det. -Akkurat som os. Oven i købet er der dyr som lever sammen i par for livet, hvilket man godt kunne fristes til at tolke som udtryk for kærlighed og binding.

Citat:
Jeg har endnu ikke set en varan have behov for intimitet, ej heller en skorpion.

Nej, Krypdyr og insekter mødes så vidt jeg ved kun når de skal have sex. Men hvad med alle pattedyrene? Eller fugle? Både pattedyr og fugle er kælne.

Citat:
Hvad med når aber kommer op og slås over et stykke mad i et træ, der er fyldt med mad? Det er også meningsløst.

Ja da! Lige så meningsløst som når Frederik og Patrick fra børnehaven kommer op at slås om det bedste æble i kurven.

Citat:
Selvfølgelig har vi sult, men mennesker spiser ikke kun for at blive mætte

Prøv at lade nogle mennesker bo en uge i ødemarken og lad dem leve af hvad de finder, -så skal du se at de spiser for at blive mætte!
Men det er da sandt at vi har ført det at spise langt videre end til bare at blive mætte. Mennesker kæler for deres sanser, men den bagved liggende grund for at spise er da stadig for at blive mæt.

Citat:
Hvis vi spiste, for bare at spise, ville vi jo alle være slanke og muskuløse, fordi hvorfor spise andet end det man har brug for? Så der ligner vi heller ikke dyr, IMO.

Hvis du giver dyr ubegrænset adgang til mad, spiser de til de bliver tykke og fede!

Citat:
Tilbage til volden. Dyr smadrer hinanden totalt, nogle gange dræber de hinanden for sex.

Jeg tror faktisk ikke du har set dyreprogrammer nok. De fleste dyr har specialiceret sig i metoder hvormed de "måler" hvem der er stærkest, og hvis den ene part først trækker sig, lader den anden ham gå.

Citat:
Vi har vel slået kvinderne ned engang, det er der jo nogle der mener, men det stoppede vi med, for at skille os ud fra dyrene.

Ha ha ha! Du er sjov! Prøv at se lidt mere til vores dyrevenner:
Fugle: Hannerne kurtiserer hunnerne ved at synge eller hoppe rundt i mærkelige positure, -der er ingen vold
Klovdyr: Tyrene kurtiserer hunnerne ved at brøle, rulle sig i en blanding af egen afføring og sperm (kronhjorte gør i hverfald) og slås med andre hanner, -heller ikke her er der vold mod hunner
Edderkopper: Ja her er der bestemt ingen tvang, siden hunnen som regel er temmelig meget større end hannen. Tilgengæld kan hunnen godt finde på at spise ham.
Pindsvin: Hannen går rundt om hunnen i 2-3 timer og venter på hun har aksepteret ham. Hun "grøffer" mens hun vender sig rundt efter ham, og lægger til sidst piggene ned, så han kan bedække hende. Heller ingen vold her.
Med Katte og Hunde kan det godt se lidt voldsomt ud, men jeg ved at en hunkat som er i brunst stikker af 3-4 dage for at møde mange forskellige hanner, og jeg tror ikke hun kan voldtages, da hun skal løfte halen og bagdelen i vejret for at han kan komme ind.

Citat:
Hvad med 2 katte der kommer op og slås fordi den ene bare er der? Den skal jo ikke komme over i vores have den ene kat, fordi så slagter den anden kat den, der er ingen hunner her, der er masser af plads, så hvorfor slås de? Over territorie?

Prøv at se hvordan du selv ville reagerer hvis din nabo kom ind i din have og syntes han skulle ligge og fede den på din plæne. Eller en flok unge, som lige ville nyde et par øl i solen, og syntes at du burde dele din have med dem? Hm...

Ingen grund til at dæmoniserer vores dyriske ophav!

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Agrimush skrev:
Psyko skrev:
Agrimush skrev:
Psyko skrev:
Agrimush skrev:
Halifaxxx skrev:
Skizo, stort set alle ovenstående observationer er unøjagtige eller direkte forkerte. Jeg gider ikke kommentere de enkelte ting, men vil anbefale at du slukker for Animal Planet og læser noget adfærdsbiologi i stedet. Start evt. med Nikolaas Tinbergen og gå videre til Krebs eller Aubrey Manning. Liv er langt mere komplekst end du gør det til.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at se dig uddybe det, selvom du ikke gider.

Prøv nu at pakke den Rolleye-smiley væk din fucking newbie!

Prøv sgu da at tale ordentlig dit store fjols mand... det var sådan set af gemen interesse jeg spurgte Halifaxxx... Så tag da lige en slapper.

I Danmark betragtes det at rulle med øjnene normalt som noget negativt. Jeg er da ked af det, hvis du ikke har forstået at det er sådan det hænger sammen, men det er næppe min fejl, at du ikke kender til den negative signalværdi der ligger i det. Hvis du bare undrede over hvad Halifaxxx mente, bør du nok revidere din approach, eftersom der er bred konsensus blandt de ældre medlemmer om at Rolleye-smiley'en er arrogant - sjovt nok, er det også mest nye medlemmer der bruger den.

Tror du ikke du selv burde have brugt den så, efter din snobbede kommentar til mig ? At du så bagefter begynder at fortælle mig hvad jeg forstår og ikke forstår i Danmark om signalværdi taler vidst for sig selv. Ja, jeg er ny her, og hvad så... hvis du (og dem der måtte dele din mening) er så trætte af alle nye mennesker på sitet, så burde I lade være med at komme på et offentligt forum, eller også acceptere at vi er nogen der ikke giver ret meget for den forskelsbehandling.
Det er da fuldstændig fair at folk retter hinanden hvis man mener der er begået en fejl, men jeg kan absolut ikke se menigen i at jeg skal kaldes for en fucking newbie fordi jeg ikke deler din mening om betydningen af en simpel smiley.
Du skriver at det sjovt nok er alle de nye herinde der bruger rolleye smileyen mest, og jeg syntes at læse mellem linierne, at det er fordi du mener alle os nye er pisse arrogante... eller hvad ? Kunne det ikke eventuelt tænkes, at det er fordi det er den eneste smiley der ser spørgende ud ?
Men hvis du gerne vil vinde den diskussion her, så fint med mig(men husk på at jeg stadig ikke deler din holdning). Jeg fjerner den og jeg lader være med at bruge den igen.
Jeg har ikke brug for den hvis den betyder arrogant.

Ja, jeg taler af og til hårdt til nye medlemmer, men måske det hænger sammen med at jeg igennem lang tid har måtte se på nye medlemmer, der oftest uden nogen viden giver sig til at bruge rolleye-smiley'en i tide og utide. Hvorvidt de bare har den samme opfattelse af hvad den betyder som dig skal jeg ikke kunne sige, men det kan altså aldrig blive vores problem at folk bruger de respektive smiley'er på en underlig måde. Hvis du vil understrege, at du er tvivlende/spørgende, så brug dog den her i stedet for :?: Jeg er dog glad for at høre, at det ikke var din intention at spille smart overfor Halifaxxx.
For the record så har jeg før forsøgt at få rolleye-smiley'en fjernet fra repetoiret, men det lader til at visse gamle medlemmer også ynder at bruge den *suk*

-Psyko

Titel:
Medlem

Psyko skrev:
Agrimush skrev:
Psyko skrev:
Agrimush skrev:
Psyko skrev:
Agrimush skrev:
Halifaxxx skrev:

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at se dig uddybe det, selvom du ikke gider.

Prøv nu at pakke den Rolleye-smiley væk din fucking newbie!

Prøv sgu da at tale ordentlig dit store fjols mand... det var sådan set af gemen interesse jeg spurgte Halifaxxx... Så tag da lige en slapper.

I Danmark betragtes det at rulle med øjnene normalt som noget negativt. Jeg er da ked af det, hvis du ikke har forstået at det er sådan det hænger sammen, men det er næppe min fejl, at du ikke kender til den negative signalværdi der ligger i det. Hvis du bare undrede over hvad Halifaxxx mente, bør du nok revidere din approach, eftersom der er bred konsensus blandt de ældre medlemmer om at Rolleye-smiley'en er arrogant - sjovt nok, er det også mest nye medlemmer der bruger den.

Tror du ikke du selv burde have brugt den så, efter din snobbede kommentar til mig ? At du så bagefter begynder at fortælle mig hvad jeg forstår og ikke forstår i Danmark om signalværdi taler vidst for sig selv. Ja, jeg er ny her, og hvad så... hvis du (og dem der måtte dele din mening) er så trætte af alle nye mennesker på sitet, så burde I lade være med at komme på et offentligt forum, eller også acceptere at vi er nogen der ikke giver ret meget for den forskelsbehandling.
Det er da fuldstændig fair at folk retter hinanden hvis man mener der er begået en fejl, men jeg kan absolut ikke se menigen i at jeg skal kaldes for en fucking newbie fordi jeg ikke deler din mening om betydningen af en simpel smiley.
Du skriver at det sjovt nok er alle de nye herinde der bruger rolleye smileyen mest, og jeg syntes at læse mellem linierne, at det er fordi du mener alle os nye er pisse arrogante... eller hvad ? Kunne det ikke eventuelt tænkes, at det er fordi det er den eneste smiley der ser spørgende ud ?
Men hvis du gerne vil vinde den diskussion her, så fint med mig(men husk på at jeg stadig ikke deler din holdning). Jeg fjerner den og jeg lader være med at bruge den igen.
Jeg har ikke brug for den hvis den betyder arrogant.

Ja, jeg taler af og til hårdt til nye medlemmer, men måske det hænger sammen med at jeg igennem lang tid har måtte se på nye medlemmer, der oftest uden nogen viden giver sig til at bruge rolleye-smiley'en i tide og utide. Hvorvidt de bare har den samme opfattelse af hvad den betyder som dig skal jeg ikke kunne sige, men det kan altså aldrig blive vores problem at folk bruger de respektive smiley'er på en underlig måde. Hvis du vil understrege, at du er tvivlende/spørgende, så brug dog den her i stedet for :?: Jeg er dog glad for at høre, at det ikke var din intention at spille smart overfor Halifaxxx.
For the record så har jeg før forsøgt at få rolleye-smiley'en fjernet fra repetoiret, men det lader til at visse gamle medlemmer også ynder at bruge den *suk*

-Psyko

Det er så iorden :) godt ord igen !

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skrid udenfor og kravl i nogle træer og tænd for en fredspibe. Drop nu det her forum, det gør jo intet gavn alligevel. Jævn det med dets database og ligeledes kanalen. Spis en svamp og tænk lidt over jeres eksistens.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gaia skrev:
Skrid udenfor og kravl i nogle træer og tænd for en fredspibe. Drop nu det her forum, det gør jo intet gavn alligevel. Jævn det med dets database og ligeledes kanalen. Spis en svamp og tænk lidt over jeres eksistens.

Det var så den mest interessante postering i tråden! :P

Titel:
In our memories

Gaia skrev:

Ukonstruktiv og hippieagtig som altid...Det er godt at se, at nogle ting aldrig ændrer sig.

Titel:
Relativistisk båthorn

Fanny skrev:
Tilgengæld kan hunnen godt finde på at spise ham.

det er fanme også deeeeeejly 8)

Titel:
In our memories

JEL skrev:
Fanny skrev:

Jeg har på fornemmelsen, at det ikke er blowjobs hun mener :P

Titel:
Medlem

Psyko skrev:
JEL skrev:
Fanny skrev:

Sjovt nok tænkte jeg det samme da han skrev det var dejligt. Tror bestemt ikke det er dejligt at blive kneppet og bagefter ædt (ædt som i : Bliver spist og kommer ned i maven = dør :lol: ).

Titel:
In our memories

Agrimush skrev:
Psyko skrev:
JEL skrev:
Fanny skrev:

Sjovt nok tænkte jeg det samme da han skrev det var dejligt. Tror bestemt ikke det er dejligt at blive kneppet og bagefter ædt (ædt som i : Bliver spist og kommer ned i maven = dør :lol: ).

Tilgengæld er det dejligt at få et blowjob lige efter samleje. Også for kvinden :lol:

Titel:
Medlem

Psyko skrev:
Agrimush skrev:
Psyko skrev:
JEL skrev:
Fanny skrev:

Tilgengæld er det dejligt at få et blowjob lige efter samleje. Også for kvinden :lol:

Naaah tror nu ikke jeg orkede det efter samleje.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]