Nå, men så vil jeg da prøve at uddybe lidt:
Schizophreniak skrev:
Dyresex forgår af en eneste grund, reproduktion. Undtaget delfiner og dværgchimpanser.
Tror du at to dyr, f.eks. hunde parer sig mens de tænker på hvor godt det bliver at videreføre sine gener? Nej, de parre sig fordi det er dejligt, fordi deres krop er fuld af lyst og tiltrækning til det modsatte køn og deres belønningssystem bliver aktiveret når de gør det. -Akkurat som os. Oven i købet er der dyr som lever sammen i par for livet, hvilket man godt kunne fristes til at tolke som udtryk for kærlighed og binding.
Citat:
Jeg har endnu ikke set en varan have behov for intimitet, ej heller en skorpion.
Nej, Krypdyr og insekter mødes så vidt jeg ved kun når de skal have sex. Men hvad med alle pattedyrene? Eller fugle? Både pattedyr og fugle er kælne.
Citat:
Hvad med når aber kommer op og slås over et stykke mad i et træ, der er fyldt med mad? Det er også meningsløst.
Ja da! Lige så meningsløst som når Frederik og Patrick fra børnehaven kommer op at slås om det bedste æble i kurven.
Citat:
Selvfølgelig har vi sult, men mennesker spiser ikke kun for at blive mætte
Prøv at lade nogle mennesker bo en uge i ødemarken og lad dem leve af hvad de finder, -så skal du se at de spiser for at blive mætte!
Men det er da sandt at vi har ført det at spise langt videre end til bare at blive mætte. Mennesker kæler for deres sanser, men den bagved liggende grund for at spise er da stadig for at blive mæt.
Citat:
Hvis vi spiste, for bare at spise, ville vi jo alle være slanke og muskuløse, fordi hvorfor spise andet end det man har brug for? Så der ligner vi heller ikke dyr, IMO.
Hvis du giver dyr ubegrænset adgang til mad, spiser de til de bliver tykke og fede!
Citat:
Tilbage til volden. Dyr smadrer hinanden totalt, nogle gange dræber de hinanden for sex.
Jeg tror faktisk ikke du har set dyreprogrammer nok. De fleste dyr har specialiceret sig i metoder hvormed de "måler" hvem der er stærkest, og hvis den ene part først trækker sig, lader den anden ham gå.
Citat:
Vi har vel slået kvinderne ned engang, det er der jo nogle der mener, men det stoppede vi med, for at skille os ud fra dyrene.
Ha ha ha! Du er sjov! Prøv at se lidt mere til vores dyrevenner:
Fugle: Hannerne kurtiserer hunnerne ved at synge eller hoppe rundt i mærkelige positure, -der er ingen vold
Klovdyr: Tyrene kurtiserer hunnerne ved at brøle, rulle sig i en blanding af egen afføring og sperm (kronhjorte gør i hverfald) og slås med andre hanner, -heller ikke her er der vold mod hunner
Edderkopper: Ja her er der bestemt ingen tvang, siden hunnen som regel er temmelig meget større end hannen. Tilgengæld kan hunnen godt finde på at spise ham.
Pindsvin: Hannen går rundt om hunnen i 2-3 timer og venter på hun har aksepteret ham. Hun "grøffer" mens hun vender sig rundt efter ham, og lægger til sidst piggene ned, så han kan bedække hende. Heller ingen vold her.
Med
Katte og Hunde kan det godt se lidt voldsomt ud, men jeg ved at en hunkat som er i brunst stikker af 3-4 dage for at møde mange forskellige hanner, og jeg tror ikke hun kan voldtages, da hun skal løfte halen og bagdelen i vejret for at han kan komme ind.
Citat:
Hvad med 2 katte der kommer op og slås fordi den ene bare er der? Den skal jo ikke komme over i vores have den ene kat, fordi så slagter den anden kat den, der er ingen hunner her, der er masser af plads, så hvorfor slås de? Over territorie?
Prøv at se hvordan du selv ville reagerer hvis din nabo kom ind i din have og syntes han skulle ligge og fede den på din plæne. Eller en flok unge, som lige ville nyde et par øl i solen, og syntes at du burde dele din have med dem? Hm...
Ingen grund til at dæmoniserer vores dyriske ophav!
Hilsen Fanny