dankdawg skrev:
så vidt jeg kan se er det dig der hader de "rige svin"
Det var for at starte debatten med en catchy headliner.
Dr. Levose-Mis skrev:
Er det ikke fuldstændig ligegyldigt, om han har en pussenussepædagogisk og empatisk folkeskole, hvis resten af samfundet hænger på afgrunden?
Det er vel ikke ligegyldigt om skolen er go'? Det var vel næppe her problemerne kom fra?
Dr. Levose-Mis skrev:
Du glemmer også, at Danmark er det 2. mest lige land i Verden - efter et afrikansk land hvis BNP/capita er ca. 1/100 af Danmarks. Så når du maler et skræmmebillede om, hvor store nogle svin, de rige danskere er, er de slet ikke så rige eller så store nogle "svin" som i nogen andre industrialiserede lande.
Og hvad ka' jeg bruge dét til? At Uligheden måske er større andre steder ændrer da intet ved den danske Ulighed. Den standard man stræber efter ska' da ikke bestemmes af andre?
Dr. Levose-Mis skrev:
I øvrigt siger du, at alle rige mennesker snyder i skat. Hvad er det for noget pis? Som om alle rige danskere ejer et firma og trækker alt fra? Som om alle rige mennesker har lyst til det... Under alle omstændigheder betaler de jo omtrent 60% i skat. Det er en pæn slat, som bestemt bidrager til hele samfundet. Måske er de ikke altid lige glade for at se over halvdelen af deres indkomst gå til andre, men sådan er det jo. De udgør en for lille del af befolkningen til at kunne reducere skatten, alligevel.
Jeg si'r ikke de snyder, jeg si'r de spekulerer (for at øge indtjening og spare skat)
Og så er den der med de 60 procent altså en skrøne. Den holder kun hvis du regner forkert, eller udelader vigtige detaljer.