Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Try the Dancefloor ;)
Hej Alle...

Nu har jeg i snart et år været "Stofmisbruger" og tænker hver dag på; Hvad siger de gamle til det???

Man kan sige jeg lidt står i et dilemma: Er bange for at de finder ud af det, men alligevel ikke for, Hvad kan de gøre ved det??

Har du/i et par erfaringer ville jeg blive happy :D

På forhånd tak :peace:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg tror det er et spørgsmål alle brugere stiller sig selv. Men du skal nok ikke fokusere så meget på, hvad de kan gøre ved det, men mere hvad det gør ved dem, hvis de finder ud af det.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Bergthora skrev:
Jeg tror det er et spørgsmål alle brugere stiller sig selv. Men du skal nok ikke fokusere så meget på, hvad de kan gøre ved det, men mere hvad det gør ved dem, hvis de finder ud af det.

Ja det er præcis lige det jeg "tuder" over :P Hehe

Men jeg vil gerne være forberedt, hvis man kan sige det sådan...

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Tror du ikke det er forskelligt fra familie til familie? Nogen har jo et mere tolerant syn på stoffer, hvor andre er super konservative og æder alle oplysninger fra medierne råt.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Frugthat skrev:
Tror du ikke det er forskelligt fra familie til familie? Nogen har jo et mere tolerant syn på stoffer, hvor andre er super konservative og æder alle oplysninger fra medierne råt.

Uhh :d Tror du har fat i noget...!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige på grænsen og så altid lidt mere (SYRE)
Ey staniol kriger :wink:

Har selv erfaret at det nemmeste er at være ærlig om det :)

Fortælle om det man tager, men også om virkningen af det så det ik lyder så voldsom. 8)

Titel:
Dedikeret medlem

Tror udoverselve familien at ens alder har stor betydning... Jeg kan sku godt som 18-årig mærke at mine forældre ikke har sluppet deres bekymrende tag om mig på trods af at det går fint som det går. Jeg ryger dog også kun cannabis, men man kan sku godt mærke at bekrymringen er det og de har hver især taget det meget forskelligt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har personlig haft gode erfaringer med at dele min stof-verden med mine forældre, og det har i sidste ende resulteret i, at min mor har valgt at acceptere mit forbrug på baggrund af, at hun, som hun altid har gjort, stoler på, jeg ved, hvad jeg laver.

Før jeg kom ud med det til mine forældre, forhørte jeg mig selvfølgelig om deres holdninger på forhånd for herefter at diskutere med dem og sætte lidt fokus på emnet derhjemme. Jeg begyndte at tale mere og mere for stoffer, som jeg også havde læst en del op på på daværende tidspunkt, og ja, så endte det sgu alligevel godt, da jeg erkendte, at jeg tog visse illegale substanser. Jeg nævnte selv cannabis og svampe, men fortalte også, at jeg dyrker interessen for andre sager. ;)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
personligt er jeg semi-ærlig... ("jeg har prøvet nogle gange bla bla og ryger tjald ved højtider...")
mht min snakkelyst om stoffer som de er beskrevet her vs hvordan de fremstilles i medierne, så er det bare den simple forklaring at jeg sidder på et HR-site og leger klog. :D self tager jeg kun meget meget sjældent noget. selvom min mutti intet ved om stoffer (spurgte om en pamol i min skuffe var ÆkstasI) og er meget imod dem, så tager hun sq imod det jeg siger med åbent sind.

summasumarum: tror ikk du skal sige at du render rundt og klapper din hjerne væk hver weekend, men eftersom de fleste forældre altid ved et eller andet, så kan man ligeså godt fortælle lidt på en god måde så de føler sig trygge. :) håber det hjælper og eller velkommen til... :D

Titel: ja
jeg var lidt mere uheldig.... jeg kunne vælge mellem afvænningsklinik eller sådan en foldbjerg ting... så nu har jeg en gut rendene hver uge... men efter et stykke tid er min mor er det her tilfælde begyndt så småt at stole på det jeg foretager mig... altså så længe jeg kan styre det er det i orden... men self vælger jeg at lade være med at fortælle hende om hvornår jeg gør det da at jeg kan mærke at hun har bedst ved at være uviden i dette tilfælde....

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg fik hele turen her for et halv år siden.

Jeg var aldrig hjemme (ca 2 dage om ugen kun), og derfor mistænkte de mig for at tage stoffer. Som jeg faktisk også gjode, men til helved med det. En dag jeg kom hjem blev jeg mødt uden foran toilettet af en dybt seriøs mor og et glas jeg skulle pisse i. Da jeg havde fyldt næsen med amf ugen før, så jeg det som en enormt dårlig idé så jeg takkede pænt NEJ!!!

Det udløste hele mit teenage-oprør (har altid været meget fredelig og undgået konflikter i hjemmet) men denne gang måtte jeg sige nej. For argumenterne for at jeg skulle tage den urinprøve var så latterlig dårlige at jeg kunne se at det hele handlede om mistillid. Så jeg nægtede på alle bekostninger, og efter 3 dage uden at have sagt et ord til dem, satte vi os så ned og snakkede.

Jeg fortalte så at jeg havde prøvet stoffer, og også røg tjald (bare i små mængder sagde jeg.) Vi kom så frem til at de ville vise mig tillid hvis jeg lovede at sige til hvis jeg hævede mit forbrug eller begyndte at eksperimenterer med farligere ting. Og siden da har der ikke været andet end tillid til mig og efter det slap jeg af med "mors hånd over hoved".

Så jeg ser det oprør som det bedste valg i mit liv, for siden da er jeg blevet betragtet som en moden knægt. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

IMO vil jeg også sige at det er meget individuelt. Mine forældre er meget strikse med sådan noget, selv det at jeg ryger cigaretter har jeg ikke lyst til at de skal vide, da de er ret konservative på det punkt. Men jeg fortæller dem ikke om det, for det første fordi jeg ikke har lyst, og for det andet fordi jeg ikke kan se hvad det skulle gøre godt for, bortset fra at såre dem. Men okay, jeg tager så heller ikke så meget.. mere :)

Titel:
Junior medlem

Jeg synes, det afhænger meget af, hvilke stoffer du tager, hvorfor du tager dem, med hvem du tager dem og hvad du ellers beslæftiger dig med i hverdagen?

Efter min mening , føler jeg ikke, at der findes nogle gode argumenter mod stofforbrug, hvis du er i stand til at passe din famile, skole, venner, aftaler, arbejde og evt. kæreste m.m.

Jeg har selv haft et åbent forhold med mine forældre angående mit hash-forbrug, og det har ikke resulteret i mange bekymrerede miner, da jeg bestræber efter at opfylde ovenstående ting.

Men det har resulteret i, at jeg sidste juleaften røg en joint sammen med min mor og søster med hele familiens tilstedeværelse.

Hvis du er velfungerende i hverdagen, så synes jeg, du skal sætte dine forældre ind i din situation.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Syd Barrett skrev:
Jeg synes, det afhænger meget af, hvilke stoffer du tager, hvorfor du tager dem, med hvem du tager dem og hvad du ellers beslæftiger dig med i hverdagen?

Efter min mening , føler jeg ikke, at der findes nogle gode argumenter mod stofforbrug, hvis du er i stand til at passe din famile, skole, venner, aftaler, arbejde og evt. kæreste m.m.

Jeg har selv haft et åbent forhold med mine forældre angående mit hash-forbrug, og det har ikke resulteret i mange bekymrerede miner, da jeg bestræber efter at opfylde ovenstående ting.

Men det har resulteret i, at jeg sidste juleaften røg en joint sammen med min mor og søster med hele familiens tilstedeværelse.

Hvis du er velfungerende i hverdagen, så synes jeg, du skal sætte dine forældre ind i din situation.

Jamen kan da passe mit arbejde... Sådan da... Et par enkelte sygedage og sådan, men det er jo det. Og det er kan hash jeg tager i hver dagene..

Jamen siger mange tak for alle de gode råd :tnx:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Mine forældre fandt ud af det på en meget slem måde .. for omkring 4 måneder siden. Jeg var 15 år og jeg var oppe ved en ven. Min far ringer så til mig og siger jeg skal komme hjem det er meget vigtigt . Jeg tager så hjem og min far fortæller at uro patruljen har været der og kigget på mit værelse. De havde ik rodet i noget bare kigget. De fortalte min far at de var der pga en mistanke om at jeg solgte ecstasy. Jeg nægtede det hele fordi jeg var bange for konsekvensen, men efter en times tid tog jeg mod til mig og fortalte min far om mit misbrug. Han blev meget ked af det - ikke sur. Jeg lovede ham at jeg ikke ville tage noget mere (ups en enkelt "kiks"er .. har røget i en gang siden da). Min mor var pisse sur og hun virkede ikke ked af det .. hun ville bare have mig væk, men min far lagde hånden over mig og jeg fik lov til at blive hjemme. Noget tid senere finder min far ud af at jeg har røget hash og det fortæller han mig så men mere er der ikke i det. Så for godt en måned siden finder han en bongflaske på mit værelse. Han sagde til mig at "det ved du godt jeg ikke vil ha" men jeg tror ikke han er meget imod hashrygning et par gange om måneden. Bare ikke alle de "hårde stoffer"

Titel:
Ved godt det her topic er af lidt ældre dato, men har været afvænning de sidste par måneder så har ikke lige været med.

Noiz, nu kender dig jo bedre end de fleste andre gør og kender dig forhold til de gamle.
Jeg vil anbefale dig at finde en masse rigtige informationer om stoffer og så ellers lave en ordenlig mappe dine gamle kan få at tænke over, for som før nævnt er de nok totalt flydt med "medie lort" og tror fuldt og fast på hvad de har hørt i tv.
Kan feks anbefale en guide skrevet af et psy medlem om hash, men den hedder "hash myter, fup eller fakta" eller noget i den stil, ved ikke om der er andre medlemmer der lige kan finde et link til den.
Den har jeg ihvertfald brugt overfor folk med fordomme (min søster og andre i familien)

Lige mine råd, bare slet min post hvis nogen admins mener topic er for gammelt

Edit: Her var linket sq min dreng: http://malkavian.topskud.dk/cannabismyter/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]