Isseulven skrev:
Mig og en ven skal have nogen E piller snart, og skulle høre hvor mange der er klogest at tage på sit debut trip. Jeg svinger imellem 1-2 stk.
Hvis der var en sådan ting, som en "standard Ecstasy pille", så kunne man besvare dit spørgsmål. Men indholdet af MDMA svinger voldsomt, så der er kun pillreports eller din personlige viden om netop de piller du har, der er relevante. Se
SST's oversigt over Ecstasy pillernes indhold.
Forskellen mellem 1-2 piller kan være stor, hvis der er ca. 100 mg. MDMA i begge piller. Hvis pillerne har 50 mg. hver, så er 2 nok en passende dosis, men har de 70, så kan 2 piller med en total på 140 mg MDMA være lige i overkanten til et førstegangstrip.
Ellers må du finde MDMA'en i krystalform og selv afmåle den korrekte mængde (lidt mere bøvlet og kræver en ordentlig narkovægt

)
Isseulven skrev:
Jeg tænker på at tage en enkel pille til at starte med og efterfølgende afvente situationen, for derefter at tage en enkel mere efter ca. 30-45 minutter.
Det er et godt udgangspunkt, men alt efter mavens indhold kan det være lige i underkanten. Det kan sagtens tage 1½ time, før du er helt kørende. Her må du holde øje med pupillerne og mærke efter i kroppen.
Jeg vil mene at dit hashforbrug mere end rigeligt forbereder dig på MDMA. Hash er helt klart et vildere og mere "bisset" stof end MDMA, så har du prøvet en god hashkoger, så vil du ikke blive overvældet af MDMA'en på en fornuftig begynderdosis.