Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 12:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 294 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Næste

Hvad er den værste oplevelse I har haft med narkotikum
Alkohol 38%  38%  [ 309 ]
Hash 15%  15%  [ 123 ]
Amfetamin 10%  10%  [ 84 ]
MDMA/Ecstasy 8%  8%  [ 64 ]
LSD 4%  4%  [ 34 ]
Svampe 7%  7%  [ 57 ]
Nikotin 4%  4%  [ 31 ]
Kokain 2%  2%  [ 17 ]
Ketamin 2%  2%  [ 19 ]
2C-X 9%  9%  [ 75 ]
Afgivne stemmer : 813
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neurotika
Alkohol. Det er farligt når man er ung og skal prøve at drikke mere end de andre. :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg stemte "Andet".

Min værste oplevelse med stoffer, er en kombination af LSD, MDMA og Diazepam. Jeg mistede kontrollen totalt og gakkede af.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg stemte Alkohol da jeg skal give noget skylden for de gange hvor jeg har brændt min hjerne af og været en idiot i mit blackout :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
HELT KLART ALKOHOL, føj for satan et stof.. ! IGEN, IGEN og atter IGEN gange mange alt for meget.. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Bliver også nød til at melde mig på alkovognen. Der har da også været nogle sjove stunder, men vejet op mod de dårlige kan alkohol få mig til at kaste mere op.

Titel:
Junior medlem

Alkohol, alt for mange blackouts, det kan godt blive træls i længden.

Titel:
Medlem

Jeg har sat mit kryds ved svampe. Oplevelsen var både meget negativ, og positiv.

Den startede rigtig godt ud, vi var fire venner der skulle prøve svampe for første gang sammen. Jeg havde kun prøvet svampe en gang før, men i perioden fra første til anden svampe trip, havde jeg fået en del 2c-e og to 2c-b trips på bagen. Så jeg følte mig noget mere rustet til oplevelsen.

Vi havde imidlertig et problem, vi kunne ikke rigtig dosere dem 100% korrekt, fordi de var kun halvt tørret. Så vi valgte at spise så vi var sikker på at få virkning. Efter et par timer med super hyggeligt trip, vælger vi at gå indenfor og ryge en pind. Vi ruller op og sidder med store forventninger til det hash mig og den ene af de tre har erhvervet dagen før på staden.
Vi ruller op og begynder at ryge. Efter pinden har været en omgang rundt, ender den hos ham der tændte den. Som tager to relativt store sug. Efter han har gjort det sender han pinden videre og den næste tager imod. Et eller to sekunder efter begynder han at forklare om noget han har siddet og tænkt over, er det som om han først begynder at snakke slowmotion, og derefter går han ud som et lys over bordet. Vi farer naturligvis op og prøver at få liv i ham. Han kommer til sig selv og er meget forvirret, stiller sig op og udbryder:"Nå ja!" hvorefter han åbner døren og går ud.

Jeg går efter ham for at se om der er sket noget videre. Det skal lige siges at det blæste umenneskelig meget, og var fuldstændigt mørkt, så det var mere eller mindre umuligt at se mere en 2-3 meter foran sig. Specielt når man er rimelig påvirket af både svampe og hash. Som jeg går, begynder min hjerne at arbejde på højtryk. Det resulterer diverse vrangforestillinger om at min ven har fået evigsheds trip. Jeg var mere eller mindre overbevist om at han havde fået nogen vrangforestillinger om han skulle finde en kiste med en skat i, som ikke var der. Synes det er lidt morsomt set tilbage, men det var det på ingen måde i det pågældende øjeblik.

Men for at gøre en lang historie kort, så er der ikke sket noget med ham. Og efter at være kommet ned på jorden igen, satte vi os til at se en western film, som fik ledt tankerne andetsteds hen.

EDIT: Den positive del ligger i at de har fået mig til at tænke en del. Dette har blandt andet været grunden til at jeg stoppede med psykedeliske stoffer.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Lalle. Det din ven oplevede, er ikke ualmindeligt efter et ordentlig hiv på en hashpibe. Hash sænker blodsukkeret temmelig meget, og hvis man ikke har spist i et stykke tid, kan et ordentlig sug godt resultere i, at man besvimer. Det har jeg set før, og det er selvfølgelig ekstra ubehageligt hvis det sker, mens man er på trip.
Det er også på grund af det sænkede blodsukker niveau at man bliver sulten når man ryger. Hvis man bliver dårlig eller besvimer kan lidt vand med sukker rette op på balancen igen.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Hej Lalle. Det din ven oplevede, er ikke ualmindeligt efter et ordentlig hiv på en hashpibe. Hash sænker blodsukkeret temmelig meget, og hvis man ikke har spist i et stykke tid, kan et ordentlig sug godt resultere i, at man besvimer. Det har jeg set før, og det er selvfølgelig ekstra ubehageligt hvis det sker, mens man er på trip.
Det er også på grund af det sænkede blodsukker niveau at man bliver sulten når man ryger. Hvis man bliver dårlig eller besvimer kan lidt vand med sukker rette op på balancen igen.

Hilsen Fanny

Off-topic:
Så vidt jeg er orienteret (vha. google og dette forum) underbygges blodsukkerhypotesen udelukkende af anekdoter, og derfor vil jeg ikke mene at man kan betragte den som fakta. De videnskabelige undersøgelser på området har, ifølge Malkavian (nederst i tråden), ikke vist nogen påviselig sammenhæng mellem hash og blodsukker.

Men hvad i alverden var det så Lalles ven oplevede? Blackout på svampe er vel ikke helt uhørt - eller hvad?

Titel:
Medlem

Fanny skrev:
Det din ven oplevede, er ikke ualmindeligt efter et ordentlig hiv på en hashpibe. Hash sænker blodsukkeret temmelig meget, og hvis man ikke har spist i et stykke tid, kan et ordentlig sug godt resultere i, at man besvimer.

Hejsa Fanny.

Jeg tror osse på det kunne have noget med det at gøre. Han tog svampene på tom mave. Så jeg kan næsten ikke forestille mig andet.

Mecka: Jeg tror nu ikke det var svampene som sådan han fik blackout af. Jeg er overbevist om at det har været hans daværende situation som gjorde udslaget. Der var flere ting inde i spil. Bl.a. at han ikke havde spist, påvirket af en ukendt, men uden tvivl rimelig høj dose. Og så sidst men ikke mindst, da han ryger hash oven i.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Mecka: Det er muligt at der er andre faktorer end blodsukkerfald, som gør at man kan besvime efter et kraftigt hiv fra en bong, men det føles i hverfald som om blodsukkeret falder. Som sagt har jeg set det nogle gange at en person er besvimet efter at have røget. Det ser dramatisk ud (specielt hvis man er på trip, hvilket jeg var to af gangene), men folk er altid kommet til sig selv igen, efter man har lagt dem ned på gulvet.

Hilsen Fanny

Titel:
Flueknepper kongen

Det skyldes højst sandsynligt et markant sænket blodtryk - cannabis sænker det skam. Inden der kompenseres kan man godt besvime af det, hvis man har taget lungen lidt for fuld.

Titel:
Medlem

indtil igår havde jeg svaret amf pga. søvnløsheden osv.
men det blev mdma fordi at jeg igår blev totalt hjernedød af bare 2 kix,
Normalt pleger jeg godt at kunne nappe 6-7 stks på en aften, men igår står jeg så med 2 forskellige kix og vælger at snuppe dem begge. Det startede helt okay, det var først efter ca 1½ time at jeg begyndte at fryse sindsygt i fødder og arme, jeg skulle konstandt pisse men det var umuligt. Da jeg ikke længere kan holde kulden ud går jeg hen til en kammerrat for at fortælle ham at jeg smutter et stykke tid, men når jeg så står og snakker med ham bliver han lige pludslig kæmpe stor også bagefter mega lille (ikke i højde, men som om når man zoomer med et kamera, dog kun på et enkelt objekt)
jeg smuttede hjem, og var ved at blive sindsyg af at sidder alene og se tv. Så jeg smuttede til en anden fest hvor jeg fik 1 snitte der fik mig totalt ovenpå igen :P

helt sikkert der mest ubehaglige jeg har prøvet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Et godt combo af alkohol og nikotin, det forbannede lort :)
Bare det at vågne op om morgenen uden at kunne løfte hovedet uden at brække sig, og så smagen i munden af at have slikket 40 askebægre, som man ikke kan komme af med fordi man ikke kan indtage noget som helst :D

Hader virkelig nikotin overalt på jorden og når jeg skal ryge bong/fed skal tobakken bare "vandristes" 5 gange før jeg kan ryge det.

Titel:
Dedikeret medlem

Min værste oplevelse, var nok for snart 2 år siden.

Hvor jeg var med min "kæreste" hos et par venner, hvor hun tilsyneladene blev vild med min bedste kammerat. Vi havde været sammen om dagen, samme dag og der havde vi hygget os som vi plejede. Samme aften slog hun ihvertfald op med ordene: "jeg ved ikke hvad jeg vil, kan vi ikke bare være venner?" Så tog jeg toget, stod ikke af ved min egen station men kørte lidt længere til den nærmeste større station.

Jeg ringede til hende igen og hørte hvad hun virkelig havde sagt, og om det virkelig var slut. Det var det desværre, så valgte lige hurtigt at møde min rigtige kæreste (som sjovt nok også var hendes gode veninde :shock: ) Så tog jeg natbussen hjem og gik det sidste stykke, mens jeg trillede et par tårer.

Lagde mig i sengen lørdag og søndag, hvor jeg udregnede alle gode måder at slutte livet på og sørgede mange måneder efter.

Der efter valgte jeg så ufrivilligt at lukkede hende ude ved at nærer et slags had til hende, selv om jeg stadig savnede hende. Og hvad der dog værre er, var at PRÆSIS et år efter hændelsen var jeg til 18 års fødselsdag hvor netop hun var med, hvor hun netop var sammen med ham min "kammerat" der. Det endte i at jeg gik hjem til sidst som alkoholen trådte ind. Hev fat i ham min "kammerat" og kastede med stole og cykler hele vejen hjem.

Men hun er ude nu, fortid. Nu har jeg så en anden pige jeg stadig skænker en daglig tanke som altid vil brænde inde i mit hjerte. Men som jeg altid har sagt, man skal passe på med de tøsebørn.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
så jeg valgte andet, ellers skulle jeg have valgt feta, hash, syre, dølle, kiks, spidse hatte, alkohol, nikotin, steroider plus diverse æsker med røde trekanter.

Men der jo en grund til at vi har været flere end vi er nu ikke?

men vi er nok allergiske overfor kiks.

Titel:
Insane psychedelia user!

Men hvad har det med stoffer at gøre, Søren Putte? Oneitis er bullshit, kom over det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dr. Levose-Mis skrev:
Det skyldes højst sandsynligt et markant sænket blodtryk - cannabis sænker det skam. Inden der kompenseres kan man godt besvime af det, hvis man har taget lungen lidt for fuld.

Det vil jeg erklære mig enig i. Næsten alle anekdoter siger noget i retningen af at folk bliver blege eller hvide i hovedet, og det er et symptom på at blodet ikke når til hovedet, ikke på lavt blodsukker.

Som mange ved har hash en pulsøgende effekt. THC'en udvider blodkarrene, hvorved blodtrykket falder, og kroppen forsøger at kompensere ved at øge pulsen.

Titel:
Dedikeret medlem

Dr. Phibes skrev:
Men hvad har det med stoffer at gøre, Søren Putte? Oneitis er bullshit, kom over det.

Alkohol står også på listen over stoffer, her i emnet :wink: hehe og jaja jeg er sku færdig med hende. Ville bare lige skrive det alligvel hehe

Titel:
Medlem

Har stemt hash som værste stof, da jeg ikke bryder mig om det.

Værste oplevelse har jeg haft 2 af...
Den ene på hash (vil ikke uddybe den)
Den anden på alt for mange danske shrooms... fik mega noia på og ekstremt tynd mave i flere timer. "Væggene på toilettet var fyldt med blod og der kom blod ud af vandhanen" Det var temmelig skummelt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 294 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]