jim fear skrev:
Og hvorfor stå sådan af overfor skydevåben? Der er mange lande hvor det er lovligt at besidde semiautomatiske våben til selvforsvar. Som det ser ud i DK er det så kun politiet og kriminelle der har skydevåben, og jeg stoler sgu ikke specielt meget på nogen af de grupper.
At man har et våben til selvforsvar gør det ikke mindre dødeligt. Et tryk på aftrækkeren og en person kan ende med at blive slået ihjel. Det behøver ikke at være den du forsvarer dig i mod, men lige såvel en af dine nærmeste eller dig selv. Det kan så let gå galt med et våben og jeg er sikker på at når man står med blodet på hænderne, så vil man fortryde det resten af livet. Personligt vil jeg ikke ku' have det på samvittigheden uden at blive skør.
Til Schizophreniak:
Jeg håber virkelig du finder ud af det på en måde der ikke kommer til at gå ud dig selv eller dine nærmeste og at din ''ven'' bliver klogere. Jeg synes det er ærgeligt at hans andre ''venner'' lapper ham en, men det er det, der er så svært, for han lyder til at være voldsomt ubegavet, og selvfølgelig har man lidt en følelse af, at sådan noget bør straffes, men som andre også siger - hvorfor synke ned på deres niveau?
Mht. politiet så bør du virkelig melde dem. De skal
skal skrive en rapport! Du kan sørge for, at der kommer et fokus på din ''vens'' person fra myndighedernes side, hvilket nok ikke er det fedeste.
Lige meget om han så får smadder eller ej bør du melde ham (og politiet) og gå ad rettens vej. Han har jo ikke noget på dig, da du ikke har været med til at lægge hånd på ham - dine venner tog deres egen hævn.
Kan i øvrigt godt lide det med at din pusher lige hæver prisen. Go stil
Håber du finder ud af det

Mvh. Spinx