Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har du tænkt dig at decideret slå et par gange på ham (gode mennesker slår et par gange, fortæller personen man ikke gider finde sig i hans lort mere og at han bare skal holde sig væk.) eller er der noget sarkastisk jeg ikke ser. Det med at slå.
Min mening; jeg synes du skulle snakke med ham (uden at slå). Sige hvilken idiot han er og at han på ingen måde skal prøve på det igen, ikke fordi at så vil du søndertæve ham, men fordi det er virkelig 'ukammeratligt'. En socialt forebyggende snak.

Men det lyder sku lidt uhyggeligt, for at være ærlig. Kan godt være at der skal mere til en bare en 'snak'.... bla.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Medlem

Karma, min gode mand, karma. Lad ham rådne op indvendigt, en dag vil det gå op for ham hvor stort et fjols han har været. Uanset hvor håbløst det ser ud. Gå ikke ned på hans niveau, vis du er en større mand end ham.

Lad ham være. Snak ikke med ham om det, det er spild af din dyrebare tid. Besøg ham ikke, tag ikke opkald fra ham, svar ikke på SMS'er, slet ham fra msn/icq/whatever, og lignende. Det vil tage tid for ham at fatte, men det vil også sige mere end ord og billeder.

Køl ned, drik en øl, spis en is, hav sex med damen og tæl dine fingre og tæer, gerne på én gang, så skal det hele nok gå :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Det du har været ude for, er da godt nok grotesk!

Både at en af dine kammerater truer dig og din kæreste og kommer og hærger lejligheden uden grund.

Men også at politiet absolut intet ville gøre ved situationen, når dig og din kæreste var skræmt fra vid og sans.

Håber du klarer den :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Schizophreniak har du overvejet at kontakte nogle af de gratis advokatrådgivninger der findes? fx. kritisk retshjælp.
Jeg er virkelig dybt forarget over den måde panserne har behandlet dig på, og hvis de virkelig har ret i at du ikke kan anmelde dem for en skid, så står det værre til med retssystemet end jeg havde forestillet mig.

Men at begynde og besøge dem med "et par venner" er nu stadig noget du bør overveje rigtig grundigt først. Som de andre har nævnt, kan besøget hurtigt udvikle sig til mere end en samtale, og sådan et besøg kræver selvfølgelig gengældelse, som du så også må gengælde...
En anden ting er at hvis du giver ham et par huskekager, så vil han jo have noget reelt at anmelde dig for, og situationen med politiet vil pludselig være vendt om.

Uanset hvad, jeg ønsker dig held og lykke.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg forstår ikke hvorfor I er overraskede over politiets håndtering af sagen. Personligt har jeg aldrig oplevet at politiets indblanding på nogen måde ændrede situationen i positiv retning... I bedste fald gør de ikke tingene værre end de er, men sådan er det desværre ikke altid.

Schizophreniak: Jeg synes Farmand har en pointe, vent lige nogle dage inden du beslutter dig for at gøre noget, så du undgår at gøre noget dumt du vil fortryde senere.

Titel:
Dedikeret medlem

1: Drop det der med at slå løs på folk. Det kommer der ikke en skid godt ud af.

2: Politiet SKAL tage din anmeldelse alvorligt og skrive rapport over det (medmindre du er kendt af politiet i forvejen, eller der er et eller andet, du holder tilbage for os, som kompromiterer situationen). Du skal anmelde det til politiet igen, og hvis de stadig nægter, så melder du politiet til statsadvokaten.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TheBo skrev:
2: Politiet SKAL tage din anmeldelse alvorligt og skrive rapport over det (medmindre du er kendt af politiet i forvejen, eller der er et eller andet, du holder tilbage for os, som kompromiterer situationen). Du skal anmelde det til politiet igen, og hvis de stadig nægter, så melder du politiet til statsadvokaten.

Du mener altså at han skal melde politiet til politiet? Statsadvokaten er jo en del af politiet, skal du lige huske.

I bedste fald er det spild af tid, i værste fald får han repressalier fra politiet ud af det... Bland politiet udenom alt hvad de ikke selv stikker næsen i, det er mit forslag.

Titel:
Dedikeret medlem

yeti skrev:
Du mener altså at han skal melde politiet til politiet? Statsadvokaten er jo en del af politiet, skal du lige huske.

I bedste fald er det spild af tid, i værste fald får han repressalier fra politiet ud af det... Bland politiet udenom alt hvad de ikke selv stikker næsen i, det er mit forslag.

Ja, jeg mener melde politiet til politiet. Det er sådan, systemet hænger sammen, og hvis de to politibetjente virkelig er så inkompetente, som han skriver, så skal de ikke have lov at udføre deres job.

Desuden synes jeg, det er et elendigt forslag, du kommer med. For mig at se er det bedre at lade politiet tage sig af det, både fordi man derfor undgår unødvendig vold og fordi ham idioten er mindre tilbøjelig til at komme på besøg igen, hvis han allerede har én advarsel fra politiet hængende over hovedet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TheBo skrev:
Ja, jeg mener melde politiet til politiet. Det er sådan, systemet hænger sammen, og hvis de to politibetjente virkelig er så inkompetente, som han skriver, så skal de ikke have lov at udføre deres job.

Men hvordan hænger det sammen med at melde dem til statsadvokaten? Det er jo en kendt sag at statsadvokaten holder hånden over politiet. Det er sådan systemet hænger sammen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er med encephalon her... Det er pisse nederen at han har været sådan et svin, men lad det ligge, lad være med at snakke med ham, og lad være med at bruge vold. Hvis du får en masse mennesker til at slå på ham eller true ham så er det 100% sikkert at han tager hævn og så kører den derfra... Så for din egen og din kærestes skyld så lad det ligge, skift hoveddøren ud og lad være med at snakke med ham overhovedet. Han vil højst sandsynligt ikke gøre mere og vil på et eller andet tidspunkt indse at han har fucket et venskab op.

Hvis du er bange for at han kommer igen, kan du evt. anskaffe dig et våben til selvforsvar... Der er flere muligheder som du kan få uden det store besvær: tåregas, peberspray, taser, osv. Hvis du kender nogen der har jagttegn eller træner i en skytteklub kan du også låne dig til et skydevåben.

Titel:
Dedikeret medlem

Statsadvokatens opgave er at undersøge folks klager over fx politiet. Nogle gange vurderer han til borgernes fordel, andre gange til politiets. Det er ikke at holde hånden over politiet.

Men du må da meget gerne komme med nogle eksempler, hvor du synes, han fejlagtigt har vurderet til politiets fordel. Det er selvfølgelig svært, når du (så vidt jeg forestiller mig) ikke kender indgående til de forskellige sager, men så er det måske heller ikke rimeligt at komme med en kommetar som "han holder hånden over politiet."

Titel:
Dedikeret medlem

jim fear skrev:
låne dig til et skydevåben.

Skulle vi nu ikke liiiiige slappe lidt af, mester.
Den slags bliver man straffet ganske hårdt for, hvis man ikke har tilladelse til at bruge det, og er der nogen grund til, at en simpel trusselssag skal blive til en mordsag?
Lad de dårlige forslag ligge til en anden gang...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du nu læste hvad jeg skrev, så ville du se at jeg rådede ham til IKKE at gøre med ved sagen, men hvis han følte sig truet at anskaffe sig et våben til SELVFORSVAR. Og ja, det er drastisk at have et skydevåben, men hvis han føler at han og hans kæreste er i livsfare mener jeg godt det kan være nødvendigt, især eftersom politiet åbenbart ikke har tænkt sig at beskytte ham.

Og hvorfor stå sådan af overfor skydevåben? Der er mange lande hvor det er lovligt at besidde semiautomatiske våben til selvforsvar. Som det ser ud i DK er det så kun politiet og kriminelle der har skydevåben, og jeg stoler sgu ikke specielt meget på nogen af de grupper.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TheBo skrev:
Men du må da meget gerne komme med nogle eksempler, hvor du synes, han fejlagtigt har vurderet til politiets fordel. Det er selvfølgelig svært, når du (så vidt jeg forestiller mig) ikke kender indgående til de forskellige sager, men så er det måske heller ikke rimeligt at komme med en kommetar som "han holder hånden over politiet."

Prøv at søge på google på "Jens Arne Ørskov".

Tilføjelse: Fandt lige denne radioudsendelse, den gir nogle eksempler, blandt andet den ovennævnte: http://www.dr.dk/P1/P1Formiddag/Udsende ... 125131.htm

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg tænker skam også over det, inden jeg gør noget.
Jeg har min jernstang, det må være nok, men måske man skulle anskaffe noget tåregas.

Min udlejer har meldt dem til politiet for hærværk. Jeg gider ikke melde ham, jeg fortalte historien rundt omkring hos vennerne. Det viser sig så at han har lavet en masse lort for nogle stykker andre. Så af andre årsager og venskab, er der nogle der vil slå ham. Den gut han havde med, en som bliver kaldt shorty, kender min hashpusher, ikke så fedt, når pusheren er min ven, prisen den stiger for ham og han får at vide han skal opføre sig ordentligt, på en pæn måde.

Men fuck politiet.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Altså de kære betjente. en brugt time i jylland er en betjent mindre på staden når de river den ned.
Du kan ringe eller skrive til KRIM. http://www.KRIM.dk og spørge om råd og vejleding i forbindelse med politiets håndtering af sagen, de kan fortælle dig om hvilke muligheder du har, men de river staden ned alligevel, så pas heller på dig selv, for almeldeser af politifolk kan kun give besøg af politifolk eller alm cikane fx kontrol af billens stand, sikkerhedssele osv.

Men fuck en båtnakke ham naren som du kaldte en kammerat hos os er kammerat blevet misbrugt så meget at det er blevet et skældsord om folk man ikke kan stole på.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
jim fear skrev:
Og hvorfor stå sådan af overfor skydevåben? Der er mange lande hvor det er lovligt at besidde semiautomatiske våben til selvforsvar. Som det ser ud i DK er det så kun politiet og kriminelle der har skydevåben, og jeg stoler sgu ikke specielt meget på nogen af de grupper.

At man har et våben til selvforsvar gør det ikke mindre dødeligt. Et tryk på aftrækkeren og en person kan ende med at blive slået ihjel. Det behøver ikke at være den du forsvarer dig i mod, men lige såvel en af dine nærmeste eller dig selv. Det kan så let gå galt med et våben og jeg er sikker på at når man står med blodet på hænderne, så vil man fortryde det resten af livet. Personligt vil jeg ikke ku' have det på samvittigheden uden at blive skør.

Til Schizophreniak:
Jeg håber virkelig du finder ud af det på en måde der ikke kommer til at gå ud dig selv eller dine nærmeste og at din ''ven'' bliver klogere. Jeg synes det er ærgeligt at hans andre ''venner'' lapper ham en, men det er det, der er så svært, for han lyder til at være voldsomt ubegavet, og selvfølgelig har man lidt en følelse af, at sådan noget bør straffes, men som andre også siger - hvorfor synke ned på deres niveau?

Mht. politiet så bør du virkelig melde dem. De skal skal skrive en rapport! Du kan sørge for, at der kommer et fokus på din ''vens'' person fra myndighedernes side, hvilket nok ikke er det fedeste. 8)
Lige meget om han så får smadder eller ej bør du melde ham (og politiet) og gå ad rettens vej. Han har jo ikke noget på dig, da du ikke har været med til at lægge hånd på ham - dine venner tog deres egen hævn.

Kan i øvrigt godt lide det med at din pusher lige hæver prisen. Go stil :P

Håber du finder ud af det :)

Mvh. Spinx

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Indigo Spinx skrev:
jim fear skrev:

At man har et våben til selvforsvar gør det ikke mindre dødeligt. Et tryk på aftrækkeren og en person kan ende med at blive slået ihjel. Det behøver ikke at være den du forsvarer dig i mod, men lige såvel en af dine nærmeste eller dig selv. Det kan så let gå galt med et våben og jeg er sikker på at når man står med blodet på hænderne, så vil man fortryde det resten af livet. Personligt vil jeg ikke ku' have det på samvittigheden uden at blive skør.

Du har selvfølgelig ret, det er forfærdeligt at myrde et andet menneske og det er overhovedet heller ikke det jeg snakker om. Jeg går ikke ind for vold og har aldrig i mit liv slået et andet menneske, selv om jeg selv er blevet det et par gange efterhånden. Jeg har altid foretrukket at glemme min stolthed og løbe. Men hvis der kommer en flok psykopater over og smadrer mit hus og truer mig og min kæreste på livet (som du selv kan læse at de gjorde) så ville jeg helt sikkert bruge et skydevåben. En peberspray eller taser standser måske en person, men ikke en hel flok, men det er sgu de færreste der angriber en person med et skydevåben.

Derfor er det utænkteligt at der overhovedet vil blive behov for at bruge våbnet, da bare det at man er i besiddelse af det sender et ret kraftigt signal.

Titel:
Dedikeret medlem

jim fear skrev:
Derfor er det utænkteligt at der overhovedet vil blive behov for at bruge våbnet, da bare det at man er i besiddelse af det sender et ret kraftigt signal.

Ja, det er et enormt kraftigt signal, som lige præcis vil have én effekt: at de andre også skaffer sig skydevåben for at kunne være på samme niveau. Og når deres andre fjender så også må skaffe sig våben for at forsvare sig mod dem, så må DERES fjender også skaffe sig våben osv. osv. Og så har alle våben, og så har vi et nyt USA. Og er vi interesseret i et land, hvor så mange mennesker bliver slået ihjel pga. sådan en tilgang til våben?
Når der er våben, vil de blive brugt på et tidspunkt, sådan er det.

Titel:
Dedikeret medlem

yeti skrev:

Prøv at søge på google på "Jens Arne Ørskov".

Tilføjelse: Fandt lige denne radioudsendelse, den gir nogle eksempler, blandt andet den ovennævnte: http://www.dr.dk/P1/P1Formiddag/Udsende ... 125131.htm

Jeg kan jo ikke rigtigt argumentere imod enkeltsager. Der vil altid være fejl, og der vil altid være brodne kar. Af samme grund kan jeg heller ikke på nogen måde argumentere for, at jeg har ret, men statsadvokaten har bare ingen interesse i at skulle holde hånden over politiet.

Senest rettet af TheBo 25 mar 2007 21:35, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]