Så er det overstået. Jeg gik ud med et solidt 10-tal, hvilket var mere, end jeg havde hverken håbet eller forventet.
Jeg fik snakket en del - og havde til dels glemt, at selvom jeg i princippet havde en 20 minutters tid som til alm. eksamen, skulle jeg her kun snakke ca. de 10, fordi jeg bare skulle forsvare min synopsis. Derfor blev det lidt rodet.
Jeg fik dog fremhævet nogle ret centrale ting. Bl.a. de to ting, jeg skrev i forrige post. Det var jeg glad for:P
Som kritikpunkter blev nævnt: - Min disposition (og tidsplan). Jeg fik ikke helt trukket alle de rigtige ting frem på de rigtige tidspunkter.
- Jeg blandede lidt rundt i, præcis hvordan LSD og MDMA påvirker hjernen. Nogle rigtige ting fik jeg dog også sagt. Og helt i hegnet kan det ikke have været, siden jeg fik 10.
- Jeg kunne ikke rigtig forklare hvordan Alkohol påvirker hjernen. Det havde jeg simpelthen bare ikke læst på, fordi jeg ikke anså det for særligt centralt. I stedet var jeg parat til at sammenligne med stoffer som kokain og amfetamin - hvilket jeg ikke rigtigt nåede.
- Jeg fik faktisk sagt en del om "kulturen" og miljøet bag jft. ovenstående. Dette ville de gerne have, at jeg var gået mere ned i. Faktisk havde jeg planlagt dette, men min halvhjertede disposition ødelagde det lidt.
- Jeg skulle i højere grad have ændret måden, hvorpå jeg henviste til mine kilder i synops'en. Fx ved flere citater.
- Jeg kunne godt have fortalt mere om mine metoder og om, hvordan man finder ud af, hvordan et specifikt stofs påvirkning af hjernen foregår. Det vidste jeg ikke så meget om.
Positive kommentarer: - Jeg var selvstændig og viste overskud.
- De var faktisk ret glade for, at jeg faktisk fortalte om dette "niche-miljø",som jeg godt tør kalde det
Mine egne tanker:- Jeg føler, at jeg har tilkendegivet et neutralt, realistisk og sandt billede af dette site - og dette miljø generelt. Altså et personligt plus

Endvidere prøvede jeg at skelne ml. de typer af folk, der tager stoffer. At der ligesom er flere forsk. miljøer:
1) At der både findes store skaldede 100% analfabetiske tosser med store tush'er på bistandshjælp - men også ..
2) ..veluddannede folk, der klart har en IQ langt over gennemsnittet, og som ikke bare tager stoffer for at være i stand til at slå hårdere, hvis det kommer til slåskamp - men at det er både en hobby og en lidenskab.
Håber, at I kunne bruge det til noget.
Jeg takker virkelig MANGE gange for jeres hjælp. Det har virkelig hjulpet mig meget!
God sommer til jer alle
Simon