eedeolla skrev:
Djohn Djohnson skrev:
Er det ikke Faderhuset, en privat organisation, der ejer huset?
Jo men grunden til at de ejer huset, er jo fordi kommunen i sin tid lavede en kæmpe brøler, og fordi Faderhuset ønskede at provokere
Brugerne af huset havde over 20 års ancienitet på stedet. Det blev ignoreret af kommunen, hvilket ikke er fair.
@Djohn Djohnson; Man ka' ikke bare smide 25 års tilhørs-forhold ud af vinduet. Hvordan tror du feks danskerne ville reagere hvis usa eller FN pludselig kom og sagde at nu ejede de danmark fordi det havde de altså bestemt, og da det er deres verden si'r loven at det er sådan? Tror du bare danskerne ville forlade danmark uden at brokke sig?
M-D skrev:
det er da virkelig li synd for ham der ikke kunne tåle gassen, men helt ærligt, man skal nok finde sig et andet job end at besætte huse, hvis man ikke kan tåle tåregas.
Du mener altså at _hvis_ han var død af det, så ville det være helt iorden fordi han efter din mening var 'besætter'?
M-D skrev:
Den rydning blev gjort med et minimum af vold, jeg var virkelig imponeret.
At angribe huset med helikopter og gas og entreprenør-maskiner og anti-terror-korps kalder du et 'minimum af vold'.
Hvad kalder du så en passiv vente-aktion hvor man sulter nogen ud, og slet ikke bruger angrebs-vold? Er det ikke per definition _endnu mindre_ vold? (og derfor et foretrukket middel for fornuftige mennesker)
Du ka' ikke sige de har brugt 'minimum af vold' når det faktuelt ikke er sandt. Det må du da indrømme selvom du ikke ka' li' dem i huset.
M-D skrev:
Og du skal ikke sige det kom, som en overraskelse.
Men det gjorde det jo. De lå og sov og pludselig tonsede nogle blå volds-mænd igennem taget uden forvarsel. Det må da være ret overraskende for de fleste.
Selv den kære guddommelige fører, Ruth, sagde i tv at hun ikke vidste det sku' ske på det tidspunkt. Så hun var også overrasket (man ka' så i den forbindelse undre sig over hvorfor gud ikke har informeret hende, men det ka' jo være kontakten den vej ikke er så go' som hun påstår til sine disciple...)
M-D skrev:
Og forstår ikke dit argument med Irak, kan ikke se, hvad det har meget noget at gøre.
Irak-krigen er en Ulovlig benyttelse af vold. Præcis som du påstår om huset's brugere.
Og eksemplet er brugt for at vise at 'din' side selv benytter den slags Ulovlige metoder (og derfor reelt selv har sanktioneret, altså lovlig-gjort, dem. Og derfor ikke bør tude som pattebørn når andre også bruger dem)
M-D skrev:
De kan købe deres eget hus, og holde op med at tude over selvforskyldt ulykke.
Så ka' vi jo ligeså godt opløse samfundet med det samme, hvis alle bare kun er sig selv nærmest. Hvad fanden betaler man så skat for, hvis ikke det forpligter samfundet overhovedet? Og det er altså ikke selv-forskyldt; det var jo ikke brugerne der solgte huset.
Schizophreniak skrev:
Man er sin egens lykke smed. Forstår du mig?
Nej, det gør jeg ikke. Intet menneske ka' klare sig alene, så det du si'r er en gang fanatisk kapitalistisk drømme-pis uden hold i virkeligheden. Ja, nærmest et religiøst mantra hos jer kapi-svin der ikke vil være med i fælles-samfundet, men bare mener at i selv ejer alting og ikke har ansvar for noget som helst socialt.
Schizophreniak skrev:
Næsten 700 anholdte, skader for flere millioner og hvad har de fået ud af det?
De har fået jer til at forstå hvordan det føles når nogen ødelægger noget man holder af. Kun når i mærker det på egen krop ka' i fatte hvordan de har det med det i gør ved dem (fordi i ingen empati-evner har, men kun er opmærksom på jeres egne behov)
Schizophreniak skrev:
Jeg er begyndt at hade de børn nu, desværre, men jeg kan ikke have ondt af en subkultur, som skader det samfund jeg lever i.
Så bør vi andre vel heller ikke ha' ondt af jeres kultur, når i smadrer de få steder vi har? Det var jo stadig væk jer der startede med at smadre huset, og ikke omvendt. Branden i gaderne kom _efter_ angrebet på huset. Prøv nu at forholde dig til tingene i den rigtige kronologiske række-følge, ok? Der var fred den 28. februar, _indtil_ policen angreb den 1. marts. Er det ikke et faktum?
toxtoxtox skrev:
Gør sku da et eller andet for at redde verden fra vold og krig. Hvad helvede er formålet med at føre krig.
Ja jeg er enig. Det er rystende at politikerne og policen ville starte et Unødigt angreb på et hus hvor folk lå og sov fredeligt. Det er squ en meget underlig måde at opføre sig på. Rystende at man vil gribe til vold overfor sovende mennesker (snorkede de mon for meget, eller hvad?)
eedeolla skrev:
For det andet har politiet lave nogen ulovlige præventive masseanholdelser, uden nogen form for dommerkendelse.
Ja, det var der jo 'ikke tid til', som de sagde

Men hvad ska' vi da også med rets-sikkerhed. Det er jo kun besværligt og i vejen for den tvangs-fascist-kapitalistiske fremmarch.
eedeolla skrev:
Samtidiigt står tusindevis af kirker tomme, som fadhuset i princippet jo bare kunne ha brugt til deres halløj. ... 500 m fra nørrebro runddel oppe ved nørrebros station, ligger der jo et kæmpe forlystelses center for kristne.
Ja, men så ville de jo ikke ku' række tunge af de onde punkere, og så ville de jo ikke få noget sjov ud af det. Det er jo kun sjovt at missionere overfor folk der ikke vil ha' det (som når de rendte rundt med deres bibler og hånds-pålæggelser foran huset og forsøgte at drive djævelen væk (hvilket kun ka' beskrives som regulær chikane, men de er jo de pæne mennesker, så det taler de ikke højt om))