Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 07:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Det kan godt være at du synes de bare skal have hvad de fortjener, men giver man dem ikke den mindste form for respekt, skal man heller ikke forvente at få noget igen.

Jeg har personligt ikke til hensigt at gøre den danske befolkning endnu mere pissed off på folk der bruger stoffer.

Bare indrøm det, psychedelia.dk virker en anelse suspekt (i hvert fald i starten - ikke når man kommer tættere på imo). Så hvad skulle forhindre folk i at tro at reglerne ikke er til andet end "at få det til at se flot ud"?

Jeg tænkte også lidt på om man kunne lave et brev tilpasset denne slags indlæg. Så kunne man sætte folk lidt ind i problematikken på en lidt mere høflig måde. Så kan dette standard brev vel sluttet af med et link til reglerne. Brevet bliver jo ikke mindre tolerant. På den anden side synes jeg at det er trist hvis vi skal til at behandle det sådan - hvor går grænserne så?

Senest rettet af MaroK 28 feb 2007 23:50, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Farmand skrev:
Skrevet: 28 feb 2007 22:37

MaroK skrev:
Jeg tænkte også lidt på om man kunne lave et brev tilpasset denne slags indlæg. Så kunne man sætte folk lidt ind i problematikken på en lidt mere høflig måde. Så kan dette standard brev vel sluttet af med et link til reglerne. Brevet bliver jo ikke mindre tolerant. På den anden side synes jeg at det er trist hvis vi skal til at behandle det sådan - hvor går grænserne så?

Spørgsmålet er jo også om nye brugere ville læse det. Reglsættet er jo i og for sig tydeligt nok, let forståeligt og let at finde frem til. Alligevel virker det som om der er rigtig mange der ikke har læst dem. Det kan jeg ikke se hvad et standard brev skulle ændre på, det ville vel bare blive ignoreret lige som reglsættet.

Det tænkte jeg også..
Men hvis det var noget der henvendte sig til vedkommende i et pædagogisk tonefald og var kort formuleret (ikke alt for langt) så tror jeg at det ville hjælpe. Ellers sidder vi jo bare og kommer til at gøre som du lige har gjort. Det kan vi vel alle komme til - jeg tænker på begrebet om gruppepolarisering (malkavian har postet en udmærket artikel) vi er jo også et fællesskab her på psy, så hvad skulle forhindre os i at gruppepolarisere?

Jeg mener bare, vi bliver nok nødt til at se ind ad hvis vi vil gøre forholdet til narko i dk bedre. Det er jo os der skal føre vejen :P Eller vi har i hvert fald nogle af dem der bærer ansvaret - den kan man ikke rigtigt løbe fra.

Edit: :? Det var skrevet som svar til en post af farmand, men den blev slettet :?: jeg har posten kopieret, men er det slettet af en admin (hvilket jeg vil have svært ved at forstår hvorfor) så vil jeg selvfølgelig ikke poste det.
-nu er det sat ind igen (mit citat).[/quote]

Senest rettet af MaroK 01 mar 2007 00:03, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Edit: Confused Det var skrevet som svar til et indlæg af farmand, men det er væk nu Question jeg har indlægget kopieret, men er det slettet af en admin (hvilket jeg vil have svært ved at forstår hvorfor) så vil jeg selvfølgelig ikke poste det.

Jeg slettede det selv. Du må gerne sætte det ind igen, da jeg havde postet trode jeg, at jeg havde misforstået dit indlæg og derfor svaret på noget helt andet. Men jeg kan jo se nu på dit svar at jeg var rigtig nok på den første gang :lol:

Titel:
Junior medlem

Hej og velkommen til psychedelia.dk, hvis du dog stadig er her efter de diverse samtaler der har fundet sted, i denne tråd.
Lad mig starte med at sige, der er ingen stoffer der er reélt nemme at lave. Hvis du ikke har en solid viden, har du som regl ingen idé om hvad det er du står med i hånden - Hvor rent det er, hvor potent det er osv.
Jeg tror ikke der er mange der laver stoffer, bare for at blæse deres hjerne væk. Hjemmelavet stoffer er som regl et produkt af en hobby - En interrese, måske for plante vækst. Hvis interresen ikke er der til at læse lidt om hvad du selv kan lave, har du ikke den store chance for at lave noget selv hvis du havde en opskrift. For igen, viden og opbygning af erfaringer er essentielt. Tålmodighed og interrese for din plante(I dette hypotetiske eksempel) er også essentielt.
Jeg hjemme dyrker ikke noget, men jeg finder det da helt klar spændende - Og ikke mindst smukt - At tænke på ens plante som var den sit barn. Passe og pleje den igennem opvæksten, pusse og nusse om den, for til sidst at bearbejde den og nyde et produkt der er skabt med 100% kærlighed. For når det kommer til dette, så er det akkurat det samme som madlavning - Det er et håndværk og det er et kunst, hvor ens eget engagement i hele processen har en stor betydning for det endelige produkt.
Men hvis jeg har læst dig lidt forkert af, kan du skam sagtens finde diverse guides til vækst af alt mellem himmel og jord - Og med tiden, som du lære mere og mere, kan du tage mere avanceret metoder i brug.
Men forvent ikke at få et produkt færdigt på 1 dag. Måneder er langt fra unormalt, i nogen tilfælde kan der måske enda gå år før du kan "høste som du har sået". Tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed.. Tilsæt en god portion interrese og lidenskab, og voila - Så skal du nok ende op med et eller andet interresant.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Farmand skrev:
:lol: :sucks: :lol:
Endnu engang kommer du med et fuldstændig ligegyldigt svar. :roll:
Billede
J-Walker skrev:
Farmand, måske skulle du prøve at være lidt venligere mod en noob, der lige så venligt og uvidende, åbent kommer med et spørgsmål. Han kendte ikke selv svaret, og spurgte derfor her. Svaret er nej, men hvorfor gøre nar af ham, og sige at tråden sutter?

Han sagde det bedst selv:
Citat:
nåå jamen tak i lige måde, det kan godt være jeg er inkompetent indenfor dette emne, men i det mindste optræder jeg ikke som en dick bare fordi der er noobs in sight ..

Og det er ikke kun i denne tråd, du opfører dig sådan, farmand. Har set det mange steder. Er du en pige, har du din periode? Jamen så afreagér dog på noget andet, end uskyldige noobs. Hvorfor kan du ikke bare lade være med at flame noobs? De spørger fordi de er uvidende, så giv dem dog et klart svar.

Mvh. Jim
Vel talt J-Walker!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]