Shroomy skrev:
Nu har det med at fortælle forældre om ens forhold til psychedeliske stoffer o.l været oppe og vende et par gange, og disse diskussioner fik mig til at tænke lidt over folkets forhold til at skulle informere sine børn om disse samme stoffer.
Når jeg engang selv får et barn, håber jeg på at hashen og de "bløde" stoffer er lovlige i DK, så der er startet en ordentlig debat om emnet! og så tror jeg, at jeg vil vise mit barn psy.dk. så er jeg da sikker på at de for en rigtig information. (kunne være ret sjovt, at debattere med sit eget barn over psy.dk uden man ved det! hehe)
MEN, hvis Dk ser ud, som den gør idag, så vil jeg tage en snak med mit barn, hvor jeg fortæller om min egen ungdom, og håber de kan lærer noget ved det! om barnet så beundre eller afskyr min historie, kan jeg ikke gøre noget ved! MEN, det er trods alt mig der har ansvaret til barnet er over 18!. Jeg tror jeg vil lave en regel som siger:
Hvis du vil eksperimentere med stoffer inden du blir 18, så skal du gøre det hjemme, og jeg vil ha' at vide hvornår du tripper, og hvad du tripper på!
imo!