Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
HVIS jeg var "lidt" klogere havde der med sikkerhed stået noget smart her!

Hehe ja det er du så åbenlyst ikke!! Too bad.

Bare til en anden gang så er det der står under den lange streg ens underskrift. Det er ikke noget du behøver kommentere som en del af folks indlæg :lol: :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

For fanden en gang lort at skrive. :D
Dark*Princess* skrev:
Er så træt af at høre folk diskutere legalisering af hash og andre stoffer. DET sker jo aldrig.
Du kunne måske have skrevet : 'Jeg er så træt af at høre om folk der vil forandre samfundet. DET sker jo aldrig' ?
Jeg tror bestemt ikke lovgivning har noget at sige mht. hvilke stoffer bliver misbrugt. Så vidt jeg kan forstå, er du af den holdning?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige på grænsen og så altid lidt mere (SYRE)
Stonez skrev:
For fanden en gang lort at skrive. :D
Dark*Princess* skrev:
Er så træt af at høre folk diskutere legalisering af hash og andre stoffer. DET sker jo aldrig.
Du kunne måske have skrevet : 'Jeg er så træt af at høre om folk der vil forandre samfundet. DET sker jo aldrig' ?
Jeg tror bestemt ikke lovgivning har noget at sige mht. hvilke stoffer bliver misbrugt. Så vidt jeg kan forstå, er du af den holdning?

Ja det kunne jeg hvis det var det jeg mente!! Men det er det bestemt ikke. samfundet må gerne ændre sig så længe det er i den positive retning fra min synsvinkel brokker jeg mig self ikke. Ved vi aldrig bliver enige, men lad mig have min holdning. Det er hash jeg syntes er et problem hvis det blev legaliseret. (ik at jeg syntes andre stoffer var ok at legalisere)

Mener da heller ik det er lovgivningen der styrer hvad der bliver misbrugt overhovedet. Men den sætter da fokus på de ulovlige ting der bliver misbrugt som feks. Hash!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Farmand8900 skrev:
Citat:
HVIS jeg var "lidt" klogere havde der med sikkerhed stået noget smart her!

Hehe ja det er du så åbenlyst ikke!! Too bad.

Bare til en anden gang så er det der står under den lange streg ens underskrift. Det er ikke noget du behøver kommentere som en del af folks indlæg :lol: :wink:

No affence, men skal jeg besvare det eller fik du fat i budskabet!?! :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

yeti skrev:
Dark*Princess* skrev:
syntes helt ærligt det ville være synd at gøre feks. hash lovligt. Det er bevist man bliver depri osv. af det. Jeg er et godt eksempel på hash hjalp i starten men på længere sigt går det kun nedad. Sys det ville være synd hvis hele verden skulle have en chance for at synke ligeså dybt lovligt. sys det er fint dem der kan klare det og nyder det fortsætter, men at lovliggøre det vil gøre det til et større problembarn end det egentlig er..

Kan du forklare helt nøjagtigt hvad du mener der ville ske hvis nu hash blev lovligt? Jeg kan nemlig ikke se hvilke problemer der skulle kunne komme ud af det.

Ja, men tror nu godt du kender til bivirkningerne af hash!?! Ellers kan jeg da fortælle om bare de 3 jeg har.
Jeg er sunket dybere i en deprission. Jo jeg var depri inden godt nok, men hash er ihvertfald ik løsningen selvom man tror det i starten. Er blevet psykotisk (Har virkelige halluer) og sidst men ikke mindst har jeg fået så meget noia at det er svært bare at gå udenfor min dør.
Jeg ønsker bare ik det skulle være lovligt muligt at ende op sådan, for det er en hård kamp at komme ovenpå igen (Har været det igennem en gang før). Sys der er fint som det er. Selvom det hele da ville være nemmere for os der nu ryger hash, hvis det blev lovligt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Og hvis hash havde været lovligt, var det da gået dig meget værre?
Dark*Princess* skrev:
Selvom det hele da ville være nemmere for os der nu ryger hash, hvis det blev lovligt.
Uanset om hash er lovligt eller ej, kan alle skaffe hash hvis de vil.
Der er utroligt mange mennesker, der ryger hash uden det giver dem problemer. Hvorfor ikke lade dem ryge deres fed i fred, uden at de skal straffes med bøder osv. ?
Hvorfor egentligt tillade at alkohol er lovligt? I danmark er det endda tilladt, at reklamere for det i TV. :shock: Et hurtigt kig på diverse bænke i danske byer, vil hurtigt afsløre stoffet skadelige virkning.

Senest rettet af Henrik Ost 14 feb 2007 21:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
No affence, men skal jeg besvare det eller fik du fat i budskabet!?!

Hva for budskab? At du ikke syntes jeg er særlig klog eller var der et skjult budskab? :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dark*Princess* skrev:
Ja, men tror nu godt du kender til bivirkningerne af hash!?! Ellers kan jeg da fortælle om bare de 3 jeg har.
Jeg er sunket dybere i en deprission. Jo jeg var depri inden godt nok, men hash er ihvertfald ik løsningen selvom man tror det i starten. Er blevet psykotisk (Har virkelige halluer) og sidst men ikke mindst har jeg fået så meget noia at det er svært bare at gå udenfor min dør.
Jeg ønsker bare ik det skulle være lovligt muligt at ende op sådan, for det er en hård kamp at komme ovenpå igen (Har været det igennem en gang før). Sys der er fint som det er. Selvom det hele da ville være nemmere for os der nu ryger hash, hvis det blev lovligt.

Hvad har de ubehagelige virkninger af et stof at gøre med om det er smart at forbyde stoffet? Kender du nogen der holder sig fra hash fordi det er ulovligt? Jeg gør ikke... Du har jo heller ikke selv haft den glæde af forbudet som du regner med andre har?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Dark*Princess* skrev:

Jeg er 18 og!?! Begyndte som 13årig og har været clean i mellem tiden!!

Det er os ok du syntes det, det er du bestemt ik ene om. jeg er heller ik ene om at misbruge!! Engang imellem har det bare nedern konsekvenser for andre der faktisk godt kan styre tingene.

Jeg tror faktisk ik det ender galt i alle tilfælde selvom det er hele livet man bruger. Holland er bestemt heller ik DK og sys det ville være dumt at sammenligne. Det er et helt andet samfund! En helt anden regering! Og et helt andet sted! Jeg ville heller ik have noget imod at blive brugt i en skræmmekampange, hvis det kan hjælpe andre til at lade være.

13 år er den forkete alder at begynde i. sket er sket
fostår ikk det du skriver med nedern konsekvenser for andre der faktisk godt kan styre tingene

holland er et land i vesteropa lissom danmark ja det er en lidt anerledes kultur men det er en del af eu
derfor kan man godt sammenligne holland og danmark
så er det jo got at det kun er dig der synes det fordi for at ændre noget skal man have et billede at ændre til derfor en sammenligning
jeg synes at du er for langt ude og det er sommom du nyder at blive irettesat sådan at du kan opretholde den førnæunde atityde
min mening

Dark*Princess* skrev:

jeg tror ikk på at det er hashens skyl i dit tilfælde
men hva er det man siger
en dråbe om dagen holler livet væk
psykose og halluer hænger da ikk sammen
lovligt at ende op sådan som dig det er jo ikk samfundets skyld det er din ejen

for at quote Shulgin
Be informed - Then choose!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Stonez skrev:
Dark*Princess* skrev:
Selvom det hele da ville være nemmere for os der nu ryger hash, hvis det blev lovligt.
Der er utroligt mange mennesker, der ryger hash uden det giver dem problemer. Hvorfor ikke lade dem ryge deres fed i fred, uden at de skal straffes med bøder osv. ?
Hvorfor egentligt tillade at alkohol er lovligt? I danmark er det endda tilladt, at reklamere for det i TV. :shock: Et hurtigt kig på diverse bænke i danske byer, vil hurtigt afsløre stoffet skadelige virkning.

Hvorfor så lovligøre hash!?! Så har vi bare hashomaner til at sidde på bænkene også!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

yeti skrev:
Dark*Princess* skrev:

Hvad har de ubehagelige virkninger af et stof at gøre med om det er smart at forbyde stoffet? Kender du nogen der holder sig fra hash fordi det er ulovligt? Jeg gør ikke... Du har jo heller ikke selv haft den glæde af forbudet som du regner med andre har?

er ikke i tvivl om der er mange der holder sig fra stoffet af den grund det er ulovligt og derfor sværer at få fat i hvis det ik er i de kredse man færdes og derved skånes måske nogle sarte sjæle som ikke kan tåle stoffet. Hvorfor sætte dem i en bås hvor de kan vælge!?!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
For det første kommer det jo an på hvordan en sådan legalisering/afkriminalisering ville se ud. For det andet så findes de jo i forvejen, folk der ryger på gader og stræder, i parker osv.

Spørgsmålet er mere hvordan man synes dennne minoritet skal behandles. De har ikke noget til fælles udover at de beruser sig i hash. Der er folk fra alle lag.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dark*Princess* skrev:
Stonez skrev:
Dark*Princess* skrev:

Hvorfor så lovligøre hash!?! Så har vi bare hashomaner til at sidde på bænkene også!!
ALLE kan skaffe hash, hvis de vil! At vi legaliserer det, betyder ikke nødvendigvist at flere vil ryge det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Dark*Princess* skrev:

Så burde det jo heller ikke være lovligt at drikke alkohol hver dag og være afhængig! en alcoholiker har det meget svært, og i de fleste "ekstreme" tilfælde af alcoholikere, ænder med at dø! pga. nyrer og leversvigt! måske og noget med milten!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Du finder det ikke problematisk at vi distancerer så meget til dele af befolkningen? altså vi støder dem jo fra os, selv om mange der ryger hash, er ganske civilserede mennesker. De er endda meget sjældent voldelige når de er under påvirkelse. At det sløver er ikke hensigtsmæssigt på alle leder, men det er at man smider hemingerne (ved alkohol) vel heller ikke altid??

Jeg syntes at det er fjollet at man skubber en så indlysende indtægtskilde for staten fra sig. Så har man da for alvor dannet grobund for ikke at kunne styre det. Men man vil tilsyneladende hellere kriminalisere folk og pålægge dem bøder. Er det ikke bare fordi man ikke har givet det en chance? Det er godt nok blevet langt mere udbredt end før forbudet, så måske skulle man til at se indad?

Titel:
Relativistisk båthorn

Dark*Princess* skrev:
er ikke i tvivl om der er mange der holder sig fra stoffet af den grund det er ulovligt og derfor sværer at få fat i hvis det ik er i de kredse man færdes og derved skånes måske nogle sarte sjæle som ikke kan tåle stoffet. Hvorfor sætte dem i en bås hvor de kan vælge!?!

Intelligent logik :roll: 'Hvorfor sætte dem i en bås hvor de selv ka' vælge?'

Fint. Jeg synes kvinder fremover _skal_ sige ja når nogen ønsker sex med dem. For 'Hvorfor sætte dem i en bås hvor de selv ka' vælge?' :wink: (weee, det ska' nok blive sjovt :P )

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dark*Princess, jeg fatter ikk en brik af den tankegang med "Jaeh man jeg ryger fordi det er ulovligt" Det gir jo bare ikke mening ! Går du og overtræder alle love for at se om du får en rus eller hvad ?

I min verden er det en fuldstændig latterlig grund til at tage stoffer eller gøre andre ulovlige ting og sager.

Seriøst, hvis det blev lovligt, ville stofferne ikke gå gennem skumle typer der kun tænker på moneys.. eller jo staten, men tror ikke de er ligeså respektløse.. eller.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dark*Princess* skrev:
Er så træt af at høre folk diskutere legalisering af hash og andre stoffer. DET sker jo aldrig. så fat det! Tjo tro da det kunne være fed en periode, men også utroligt kedeligt i længden. De fleste ryger jo heller ik kun hash og så er der lige pludselig om os der søger suset. Legaliser hash. Legaliser euforiserende stoffer osv. jeg skal nok finde noget nyt der er ulovligt eller i den stil for det er sku en del af suset bare det at man ved det er forkert.

Du er et af de mest gennemgående selvdestruktive mennesker jeg har set på boardet. Naturligvis vil du gå efter alt det ulovlige, for i din hjerne sidestiller du det med "farligt", og du vil dig selv, din bevidsthed og dit liv til livs. Ethvert sus, der kan fjerne dig fra dig selv, ikke sandt.

De af os, der bare er nysgerrige og søger at berige vores liv engang imellem, er ligeglade med om det er ulovligt eller ej. Det er ikke ulovligheden der giver interessen.

Dark*Princess* skrev:
sys bare det er så latterligt at blive ved med at legalisere eller sætte priserne ned, det flytter bare problemet et andet sted hen. Ligemeget hvad vil vi aldrig få den perfekte verden, måske bedre fra nogens synspunkter, men vi kan aldrig blive tilfredse allesammen for vi har alle forskellige synspunkter. Og hvis hele verden en dag stod og var enige om alt, så skal jeg med glæde stille mig i vejen bare for at være på tværs.

Du taler om at flytte problemer. Det jeg ser er, at der findes en gruppe af mennesker - som dig selv - der har meget alvorlige, selvdestruktive problemer. Om man legaliserer eller ikke, betyder intet for denne gruppes problemer, for deres problem er et andet.

De fleste vil givetvis være tilfredse med, at deres lille last med stoffer ikke længere var ulovlig. For os er problemet kriminaliseringen. Intet andet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Du skræmmer mig Dark Princess.. Rigtig meget endda. Det virker til du ikke kan kigge udover dine egne problemer og få øjnene op for andre mennesker. Prøv at forstå at fordi DU var deprimeret og røg hash, og derved blev mere deprimeret betyder det ikke at hash er fjenden. Hvis nu du ikke havde røget var du sikkert også røget ligeså langt ud for du virker sku ikk til at ville modtage hjælp. Din adfærd skræmmer mig utroligt meget.. Virker som om du vil gøre alt for at slippe væk fra virkeligheden, det er altså ikke alle mennesker der har det sådan.

Hvis hash bliver lovligt er der flere der vil ryge det, ja.. Men hvorfor er det negativt? Hellere det end de drikker alkohol..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
dikki skrev:
Du skræmmer mig Dark Princess.. Rigtig meget endda. Det virker til du ikke kan kigge udover dine egne problemer og få øjnene op for andre mennesker. Prøv at forstå at fordi DU var deprimeret og røg hash, og derved blev mere deprimeret betyder det ikke at hash er fjenden. Hvis nu du ikke havde røget var du sikkert også røget ligeså langt ud for du virker sku ikk til at ville modtage hjælp. Din adfærd skræmmer mig utroligt meget.. Virker som om du vil gøre alt for at slippe væk fra virkeligheden, det er altså ikke alle mennesker der har det sådan.

Hvis hash bliver lovligt er der flere der vil ryge det, ja.. Men hvorfor er det negativt? Hellere det end de drikker alkohol..

:yeah:

Jeg ville ønske jeg selv havde noget at sige, men det gør så ondt på mig, når unge mennesker totalskader sin psyke, at jeg ikke kan andet end at få en nedtur på over det.

Hvis Rusmidler var lovlige og alle var informeret korrekt om dem, ville Danmark/verdenen ikke have de problemer, den kæmper med nu. Vi ville have rene rusmidler, stor viden om harm reduction og IMO et minimalt antal misbrugere, fordi der vil altid være misbrugere, uanset hvilke stoffer vi snakker om.

Nævner nogle her:

Coca-Cola/Pepsi/Jolly/Discount Cola/Kaffe Indeholder alle koffein.
Slik/Chokolade/Sodavand indeholder sukker.
Pibetobak/cigarer/cigaretter indeholder alle nicotin.
Alkoholiske drikke, den største fjende vi har.

Så jeg kan slet ikke forstå din holdning. Den eneste forståelse jeg har for dig, er du har et kæmpeproblem med dit liv, det lyder lidt som du ingen mål har i livet, udover at gøre det forkerte. Jeg blev engang fortalt af en person jeg har nær at:

Når man står overfor et problem skal man vælge det sværeste valg, fordi det tit er det rigtige.

Alle kan bukke under for det forkerte, men det er ikke mange der lever efter reglen: Forkert er rigtigt.

Du er ikke den rigtige person til at snakke imod legalisering, du burde snakke, nærmest prædike, for en legalisering, for du er et af de skræmmebilleder man kan bruge, når man skal vise hvor galt det går, når man ikke ved hvad man laver. Dette bliver tit brugt til at smadre alle håb om en legalisering, fordi det er historier som dine der ryger i avisen, fordrejet til det var stoffernes skyld du kom derud hvor du befinder dig, men der er kun EN der er skyld i dette, nemlig dig.

Dette skriver jeg ikke for at ramme dig, eller såre dig. Jeg skriver dette fordi det er sandheden og jo flere unge mennesker der dummer sig, jo længere rykkes Danmark væk, fra en eventuelt legalisering af noget som helst. Det ender vel ud i alt der har "lamme" potentiale, bliver gjort illegalt eller ryger på recept.

Så havde jeg jo, noget at sige alligevel.

Vil lige sige:

At ordet "lamme" er da alt for grineren fundet på.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]