Stadig noget mærkeligt noget at prale med.
For ikke at virke alt for dømmende, så vil jeg sige, at du stadig har et problem, hvis du ser en prestige i, at kunne indtage 15 gram coke, 50 kiks eller 60 basser - intet af det er smart, eller sundt - udover det, så kan du umuligt have det specielt morsomt sammen med andre, hvis du doserer så højt?
Jeg mener selv, at første skridt på vejen mod et sundere hverdags- og natteliv er at erkende, at man ikke har levet skide smart. Se de negative ting i øjnene - det kan være, at du ikke kan gå i byen uden dit foretrukne stof, du lider af insomnia (søvnforstyrrelse), humørsvingninger eller andet.
Jeg er selv trappet ned med hashen, og det har været ret svært, da jeg har røget hash meget ofte de sidste 15 måneder, men efter jeg har opvejet de gode effekter mod de dårlige er jeg kommet frem til, at det er, hvad der er for mit eget bedste.
Jeg ved godt fra egne erfaringer, at når man kvitter det ene stof, som man nu har noget så kært, så er der et brændende ønske for en substitut - her i dit tilfælde har du valgt hashen.
Man kan vel godt sige, at det er en "sund tilbagegang", for det er jo ikke helt så farligt, som alle de andre kemiske varer du har kastet indebords, men jeg synes, at du burde passe på. Du ender nemt med det samme problem som før, men da vil det bare være hashen.
Jeg er godt klar over, at du sikkert går igennem helvedet, har abstinenser og Gud ved hvad ellers, men det hjælper dig ikke meget, at få de negative sider ved at narko-stop til at forsvinde. De negative sider (dit humør, din fysiske tilstand etc.,) er alle sammen tegn på et langvarigt, fucked up forbrug, og det synes jeg, at du skal tage ved lære af.
Jeg synes, at du skal søge professionel hjælp, ja, jeg ved godt, at det er dødens pølse, men, hvis jeg var i dine sko, så ville jeg ikke magte din situation - det er en alt for stor ting at gå at bakse med selv, og det er alt for nemt for dig, at kunne ryge i.
Jeg ønsker dig alt held og lykke i fremtiden, og håber, at du kommer ud af det.
Mvh Jasper
Senest rettet af Jaspar 10 feb 2007 15:09, rettet i alt 1 gang.
|