sniff skrev:
hejsa alle sammen. nu sidder jeg her og har en diskotion. men nogen voksende fra mit opholdssted. de mener at man ikke kan have sin egen mening om hash er skadeligt. fordi det er bevist at det er skadeligt for ens hjerne. men jeg mener at man godt kan have meninger om alting selv om det er bevist det modsatte. men er det bare mig der helt galt på den eller hvad?
Alle kan have sin
meninger, men viden bliver normalt produceret af videnskabsmænd under en række kontrollerede forhold, og her er det ikke nok at have sine
meninger for at blive taget alvorligt.
Til gengæld kan jeg berolige dig med, at videnskaben slet ikke er noget at frygte. Det er de latterlige udlægninger af de videnskabelige undersøgelser, der bliver fuldstændig lemlæstet af journalister og politikere.
I dit konkrete eksempel med "skadeligt for hjernen", så er det netop bevist, at der IKKE sker skader på hjernen pga. hash/THC.
Naturligvis kan en person med et massivt hashforbrug lide af de samme problemer som andre
kronisk berusede lider under (så af den grund er det naturligvis ikke komplet ufarligt at ryge den fede).
Jeg kan varmt anbefale dig at starte et gratis abonnement på STOF, som Center for Rusmiddelforskning udgiver. Du vil givetvist få tilsendt de seneste 3-4 blade, hvoraf især nr. 7 er interessant:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=16371