Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Jeg har ca. ryget hash hver dag i to år med måske 8 pauser på 3-4-5-6-7 dage eller lidt mere...

Nu her har jeg holdt i 7 dage denne her gang fordi jeg gerne vil ud af det der med at skulle ryge hver aften.. ( det har været sådan et aftens forbrug jeg har haft)

Begynder at blive negativ og svede lidt hvis jeg ikke røg om aftenen.

Men nu er jeg på 7 dag og kunne hvertfalde godt tænke mig at holde 2 uger og så kun ryge 1 eller 2 gange om ugen.

Men mit spørgsmål er hvor lang tid man skal holde før den der afhængiheds ting går væk. Altså sådan så at når jeg ryger næste gang så skal jeg ikke næste dag om aftenene begynde at blive negativ hvis jeg ikke ryger igen..

?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er nok ikke sådan til at sige. Så længe det tager for dig, at slippe din psykiske afhængighed, vil jeg mene.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

T.... skrev:
Men mit spørgsmål er hvor lang tid man skal holde før den der afhængiheds ting går væk. Altså sådan så at når jeg ryger næste gang så skal jeg ikke næste dag om aftenene begynde at blive negativ hvis jeg ikke ryger igen..

Dine symptomer vil gå væk i løbet af nogle uger (1-4 alt efter omstændighederne). Givetvis ;)

Din hjernes receptorer er blevet fysisk tolerante, og det betyder at hjernen nu ikke er i stand til at producere nok af sine egne stoffer til at du føler dig normalt glad. Du er kort sagt værre stillet nu end den gang du slet ikke røg. Prøv i det mindste intellektuelt at sige til dig selv, at den "kunstige ulykke" du nu oplever nok skal forsvinde i takt med at dine receptorer opregulerer sig selv. Når receptorerne bliver følsomme igen, begynder hjernen at kunne udsende nok signalstoffer til at du føler dig i balance.

Hvis det er meget skidt kan du evt. trappe ned ved at lave nogle kager på hampesmør, som du så indtager terapautisk doser af. Dvs. doser der kun lige tager kanten af dine abstinenssymptomer, men uden at give eufori.

Du vil sikkert stadig have lyst til at få rusen, men når dine receptorer bliver følsomme igen, så vil du opleve at du ikke har nogen problemer med at falde i søvn. Indtil da så prøv at distrahere dig selv så meget som muligt med andre ting end stoffer.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Hvis det er meget skidt kan du evt. trappe ned ved at lave nogle kager på hampesmør, som du så indtager terapautisk doser af. Dvs. doser der kun lige tager kanten af dine abstinenssymptomer, men uden at give eufori.
Det tror jeg er en meget dårlig idé! De "abstinenssymptomer" du oplever, tror jeg, er et resultat af din psykiske afhængighed. At spise hampesmør vil bestemt ikke hjælpe mod det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen det er faktisk ikke fordi jeg er negativ og sådan nu her, var kun lige den første og anden dag..

Det med at falde kan godt være lidt svært.. sover slet ikke så godt som jeg plejer..

Plus min appetit er lidt fucked up!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay.. Nu synes jeg seriøst godt jeg kan mærke det på humøret! (lidt i den negative ende)

10 dage! :D

Jeg kæmper videre!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Go stil.. Keep up the good work. 10 dage er sgu meget.!
Jeg burde næsten selv hoppe med på vognen. Det er sgu et par år siden jeg har haft 10 dages pause.. vildt nok at tænke på egentlig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Stonez: Jeg synes det er værre at leve med fysisk ubehag end en trang til at ryge. Så kager eller hash i SMÅ mængder er imo en god ide, men jo ikke sikkert at det er gældende i dette eller andre tilfælde, bare min erfaring

Men held og lykke med det, jeg er på 7. dag, men har røget et par joints siden :???:

Har ingen fysiske probs selvom jeg har røget lidt, det eneste er det psykiske, men det kan tænkes væk :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Stonez: Jeg synes det er værre at leve med fysisk ubehag end en trang til at ryge. Så kager eller hash i SMÅ mængder er imo en god ide, men jo ikke sikkert at det er gældende i dette eller andre tilfælde, bare min erfaring

Men held og lykke med det, jeg er på 7. dag, men har røget et par joints siden :???:

Har ingen fysiske probs selvom jeg har røget lidt, det eneste er det psykiske, men det kan tænkes væk :)
Det er bare hash for fanden, og vil man stoppe med at ryge, er det bare at lade være.
Den største hindring, har for mig været det psykiske. Alt det i oplever som fysiske abstinenssymptomer, tror jeg skyldes noget psykisk.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stonez skrev:
Xp3rt skrev:

Det er bare hash for fanden, og vil man stoppe med at ryge, er det bare at lade være.
Den største hindring, har for mig været det psykiske. Alt det i oplever som fysiske abstinenssymptomer, tror jeg skyldes noget psykisk.

Jeg tror der er forskel på folk, jeg får ihvertfald probs med maven, føles som tømmermænd (får aldrig ondt i hovedet, kun maveuro) manglende appetit og generel skod følelse i kroppen. Forsvinder ved et enkelt lille sug på en jönte...

Har lavet "blindsmagning" med mikroskopisk mængde hash i en smøg m. alm. filter, og en alm. smøg. Smagte af det samme.
Fik først fat i den rigtige smøg, ingen ændring, men den anden virkede.
En ven overvågede "forsøget", fik ingen rus men det dårlige forsvandt

Virker iøvrigt også fint at varme en nold op og tage en snuser

Ja det er bare hash, men utrolig irriterende imo at have det skidt når man skal lave noget, f.eks. arbejde hvilket de fleste skal engang imellem.
Har prøvet med at stoppe i ferier, men det er der der bliver røget mest normalt

Bare fordi man selv ikke oplever det så betyder det ikke at det ikke kan ske. F.eks. får jeg ikke svede-ture. Skulle jeg så ikke tro på det? ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Forsvinder ved et enkelt lille sug på en jönte...
Det samme gør rygestoppet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stonez skrev:
Xp3rt skrev:
Forsvinder ved et enkelt lille sug på en jönte...
Det samme gør rygestoppet.

Har nu praktiseret det en del gange, og det er ikke noget der forværrer muligheden for at stoppe, ej heller noget der påvirker en (imo). Bryder man så også rygestoppet ved at sidde i et rum med hashrøg?

Nå, nok om det, holder min kæft :)

/edit: plus at det højst er én gang, første dag uden

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Bryder man så også rygestoppet ved at sidde i et rum med hashrøg?
Jo selvfølgelig. Idéen med at stoppe med at ryge hash, er vel for at slippe for de kedelige bivirkninger røgen giver?
Xp3rt skrev:
og det er ikke noget der forværrer muligheden for at stoppe
Har man været røgfri i en uge, og tager et hvæs af et joint, er man jo ikke røgfri mere.
Du behøver skam ikke holde din kæft, jeg er bare uenig med dig, men vil da meget gerne høre din mening alligevel. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stonez skrev:
Xp3rt skrev:
Bryder man så også rygestoppet ved at sidde i et rum med hashrøg?
Jo selvfølgelig. Idéen med at stoppe med at ryge hash, er vel for at slippe for de kedelige bivirkninger røgen giver?

Jo det burde være en stor grund til det. Hvis jeg havde haft noget nær en rus af den ikke mærkbare mængde hash (behøver btw. jo heller ikke være et stort sug) havde jeg heller ikke gjort det, det eneste jeg slipper af med er maveproblerne og min appetit, humøret er egentligt det samme.

Mht. passiv rygning så er mængden man indtager af THC i et givent rum vel afhængig af hvor meget der bliver røget, og hvor stort rummet er, jeg mente i den milde ende med en joint og et stort rum. Der føler jeg ihvertfald ikke nogen rus eller bivirkninger, men hvor meget det påvirker mig uden at jeg kan mærke det skal jeg ikke kunne svare på.
Måske skal jeg ændre min opfattelse, jeg har altid holdt på at bare jeg ikke røg, så var alt i orden.

Jeg vil også ryge i weekenderne på et givent tidspunkt, så hel fri bliver jeg ikke for tjald. Så jeg tror ikke forskellen er så stor på om jeg tog et lille sug af en joint, eller lod være.

Men du har da helt ret, i andres tilfælde hvor vedkommende vil stoppe HELT, er det nok den bedste løsning, det ville jeg ihvertfald selv have det bedst med :)

Stonez skrev:
Har man været røgfri i en uge, og tager et hvæs af et joint, er man jo ikke røgfri mere.
Du behøver skam ikke holde din kæft, jeg er bare uenig med dig, men vil da meget gerne høre din mening alligevel. :)

Var sådan set bare træt... Har været oppe siden kl. 04 i dag. Katten ville lege :roll: ;)

Hvis jeg har været røgfri i en uge er jeg også 6 dage over det punkt hvor jeg evt. kunne bruge den metode

/edit: dobbelt-quote

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hehe det er sku lidt sjovt, jeg kan seriøst mærke i hver side af hjernen/hovedet der sker et eller andet + i toppen af mit højre øre er det lidt varmt og det er ligesom der sidder et eller andet..

Er det mine hjerneceller der er ved at vågne? :P

PS. Har faktisk slet ikke specielt svært ved at falde i søvn.. Det køre faktisk!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner ikke hvor jeg er :s
Stonez skrev:
Xp3rt skrev:

Har heller aldrig haft problemer med bare at stoppe. første gang var efter 10 år med bong fra morgen til aften og så valgte jeg at jeg ikke gad mere og stoppede så.

Den der med at trappe ned tror jeg ikke på, ligesom den med at sige man stopper imorgen heller ikke dur.

Da jeg stoppede havde jeg søvn besvær i ca 4 uger. Men det hang nok nærmere sammen med at jeg nærmest havde røget mig selv i gulvet hver dag i 10 år.

Men held og lykke med at holde op :) fandme lækkert at ryge hash en gang imellem og det så virker :P

(øh på 7. dag og kun røget er par joints ????) Hvem narer du der xpert ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stonez skrev:
Malkavian skrev:
Det tror jeg er en meget dårlig idé! De "abstinenssymptomer" du oplever, tror jeg, er et resultat af din psykiske afhængighed. At spise hampesmør vil bestemt ikke hjælpe mod det.

Det jeg siger, er netop at tage en terapeutisk dose, der ikke virker stærkt euforiserende (og som derfor kun kan tjene til at modvirke fysiske abstinenssymptomer og ikke den psykologiske afhængighed, som er knyttet til den dejlige følelse af rusen).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Stonez skrev:
Malkavian skrev:

Det jeg siger, er netop at tage en terapeutisk dose, der ikke virker stærkt euforiserende (og som derfor kun kan tjene til at modvirke fysiske abstinenssymptomer og ikke den psykologiske afhængighed, som er knyttet til den dejlige følelse af rusen).

Der er vi måske forskellige i vores måde at holde op på.

Jeg mener at hvis man vil holde op , stopper man fra den ene dag til den anden, alt andet er at trække den ud, at tage noget for at gøre det nemmere , minder mig om at lige tage lidt metadon for at holde op med heroin.

Håber sku folks styrke her inde er så stærke, at vil man holde op , ja så gør man det bare.

Sindet over materie

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Siger man ikke at rusen fra tjald vare ved i 2 uger?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hamber aka. Polle pot skrev:
Siger man ikke at rusen fra tjald vare ved i 2 uger?

har hørt alt fra 1 uge til 3 måneder, det er vist op til hver person og deres psyke + kropens måde at regenerer på

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]