Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 17:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Odense
Min grundtanke er, at vi aldrig får legaliseret cannabis, hvis vi ikke gør noget aktivt for det.
Kan vi f.eks. samle ind til avis-'reklamer'?
Jeg forestiller mig en fuldside i en landsdækkende avis, hvor der gøres op med de myter, som der findes om hash, og en sammenligning med statens info-materiale.
På anden måde annoncere til det danske folk, at plantens kriminalisering er uberettiget?

En lidt mere réaktionær idé:
Smide vandballoner med cannabisfrø ind i politikernes haver, indtil de bliver trætte af at skulle fjerne cannabisplanter eller af at blive mistænkt for at dyrke? :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Godt minitiativ.. Hvem er friske?? :roll:

Det er pisse dejligt <at se folk, som vil gøre noget vet sagen.. Men problemet ligger sgu mere i at folk er for dovne til atr gøre noget. Jeg er sikke,r på at hvis alle cannabisrygende folk i DK tog sig sammen og gjorde ved sagen, så ville der også ske noget. Men folk er enten for dovne eller ligeglade. Skidt..

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg tror ikke på dén der med, at bare alle "gjorde noget", så ville cannabis blive legaliseret i løbet af nul komma fem.

Cannabis bliver legaliseret dén dag et flertal i befolkningen går ind for det. Den situation skal nok opstå før eller siden.
Alle der har forsøgt at diskutere med et forbudsmenneske ved, at det er noget nær umuligt at overbevise folk om det modsatte. Især når de ikke engang har prøvet rusmidlet selv.

At smide med vandballoner og cannabisfrø er helt sikkert morsomt, men jeg tror nu ikke rigtig det overbeviser nogen der ikke allerede går ind for fri hash.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:
At smide med vandballoner og cannabisfrø er helt sikkert morsomt, men jeg tror nu ikke rigtig det overbeviser nogen der ikke allerede går ind for fri hash.

Tværtimod, vil jeg endda vove at påstå.

Titel:
Junior medlem

Tror ikke du kan samle alle rygere. Desværre er det jo sådan at alle gider at gå ud og sige at de ryger højt, hvilket man i en hvis grad gør hvis man nu er meget aktiv.

En 40 årig akademisk uddanet mand med job kunne måske som eksempel måske ikke have lyst til at sige det da han måske kan risikerer at han mister sit job (eller hved jeg ik, om man gør nogle steder).

Og man vil måske miste nogle kontaker. Så vil de måske føle det bedre ikke at være aktiv, men være støtter. Også sådan tror jeg mange rygere har det.

En anden ting er, at jeg ikke tror at aviser er interesseret i politiske kampanier i deres aviser. Men ja der kan jo gøres en masse ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg ved godt det måske er en forkert indstilling til det - Men i bund og grund gør vi jo under alle omstændigheder præcis hvad der passer os, uanset om det står i loven vi må eller ej!

Hvad er det i ønsker at få ud af en legalisering? Vi ryger jo under alle omstændigheder, og oftest lige hvor det passer os.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, jeg har heller aldrig forstået budskabet i at få det legaliseret.
Dekriminaliseret eller afkriminaliseret (er ikke sikker på hvilket ord der er korrekt) kan jeg sagtens forstå, og synes også at det er den bedste løsning lige umiddelbart.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Odense
Drupe skrev:
Jeg tror ikke på dén der med, at bare alle "gjorde noget", så ville cannabis blive legaliseret i løbet af nul komma fem.
Cannabis bliver legaliseret dén dag et flertal i befolkningen går ind for det. Den situation skal nok opstå før eller siden.

I mellemtiden er det bare surt for alle dem, som bliver taget med hash på lommen og får en bøde og en plet på straffeattesten For slet ikke at tale om dem som dyrker en plante, og risikerer at blive smidt i fængsel for det. Så kan de sgu lære det. /sarkasme off
Har du læst den her? http://www.stofblad.dk/arkiv/Stof2/hash.htm

Citat:

Jeg tror du misforstod det med vandballonen - jeg overvejede hvor langt man kunne smide en håndfuld frø, og det faldt mig ind, at en vandballon med vand og frø i ville slå to fluer med ét smæk; man kunne kaste længere og frøene ville være fugtede efter landingen.
Desværre risikerer man nok bare, at politikerne også gør frøene ulovlige.
Jeg gad dog gerne bare en enkelt gang se en forbudspolitiker blive arresteret for at gøre netop det, som vedkommende selv er imod som politiker.

Titel:
Junior medlem

Det vi mangler er en lang række kendte, troværdige mennesker som vi alle kender fra medierne gerne højt uddannede, politikere, og andre der har succes med deres liv der står frem så folk kan se at Canabis er noget der kan bruges af alle bare man er ansvarlig..lige som med alkohol..

og der næst nogle nøje beregenede tal om hvad en legalisering af Canabis kan gøre for at sænke kriminaliteten og tal der beskriver hvor mange penge vi kan rive op af lommerne på Rokkerne og alle de andre gruperingere der sælger hash i dk og ned i danskerenes lommer til skoler,børnepasning, sundhedsvæsen og ældre pleje mf. og så mangler vi et par dygtige politikere med "skærm tække" som de fleste danskere kan identificere sig med til at fremføre kampanien.. (og sammene ligne med tal fra Holland)

en bred medie dækning op til/under en valgkamp til folketinget så når vi har vundet folkets sympati vil politikerene få svært ved at ignorere det..

husk valgkamp koster slid og penge..

jeg vil gerne støtte sagen men egner mig ikke til "on Air" interviue..og ville hurtig blive offer for en rap reporter eller mod-politiker..

men med en kreativ indstilling skulle vi kunde nå målet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: værdens navle + lidt nord
Findes der ikke nogen officiel "hash dag" ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der kommer jævnligt lidt ideer frem, her er par tråde:

Ud af osteklokken - for at ændre opfattelsen af stoffer

Gruppepolarisering

Desuden er der hvert år en Cannabismarch. Normalt afholdes den i begyndelsen af maj (København).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Bare et forslag.

Hvad nu hvis at man lavede en operation i stil med icopy?.. altså gik efter gymnasierne...?

eventuelt uddele små folders hvori der står sån den mest "almindelige" information og en sammenligning med alkohol( i forhold til skade )

Det med sammenligning af alkohol kan være en vigtig ting, da idag hersker der en diskurs omkring at stoffer bare "skal" være ulovlige... salvia blev gjort ulovligt fordi det lignte LSD, ikke fordi det var farligt?(ja jeg ved godt at oplevelserne er forskellige) - men hvis man skifter diskursen til at man skal gå ud fra det pågældene stof og se dets skade vil det endda også kunne hjælpe på andre af etheogenernes lovlighedsstatsuser...

De fleste gymnasier idag har en opslagstavle og et sted hvor politiske partier og lign. kan ligge blade og foldere... - hvis man gik sammen med cannabisrådet og dansk cannabis forening ville man måske kunne nå ud til alle gymnasierne?...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
spiffy skrev:
Bare et forslag.

Hvad nu hvis at man lavede en operation i stil med icopy?.. altså gik efter gymnasierne...?

eventuelt uddele små folders hvori der står sån den mest "almindelige" information og en sammenligning med alkohol( i forhold til skade )

Det med sammenligning af alkohol kan være en vigtig ting, da idag hersker der en diskurs omkring at stoffer bare "skal" være ulovlige... salvia blev gjort ulovligt fordi det lignte LSD, ikke fordi det var farligt?(ja jeg ved godt at oplevelserne er forskellige) - men hvis man skifter diskursen til at man skal gå ud fra det pågældene stof og se dets skade vil det endda også kunne hjælpe på andre af etheogenernes lovlighedsstatsuser...

De fleste gymnasier idag har en opslagstavle og et sted hvor politiske partier og lign. kan ligge blade og foldere... - hvis man gik sammen med cannabisrådet og dansk cannabis forening ville man måske kunne nå ud til alle gymnasierne?...

Umiddelbart ville det være en dårlig idé, da vi kun får meddelelsen ud til børn og folk under 18, og jeg tror det ville være en forkert indgangsvinkel at have, så hellere stile efter myndige personers accept og forståelse

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]