Lureren skrev:
Ville jo bare høre en xperts svar og om mine settings var bare nogelunde og om mine planter så sunde ud. Og jeg har læst gamle tråde og dfc. Forstår godt det er irriterende at få de samme spørgsmål hele tiden, men det var da nogle spørgsmål i mit topic som omhandlede min plante og ikke andres, som jeg ikke kunne finde svar på andre steder. Jeg er ny, men ikke dum og uvidende.
Mvh dj
Hvis du har læst Christians Florestans guide på DCF, ville du ikke stille de spørgsmål der, fordi når man har læst den, ved man at det der setup, ikke har noget med et setup at gøre.
Men for at hjælpe dig lidt, nu når ingen andre gider tage sig tiden. Jeg er heller ikke en "ældre" bruger, men jeg ved da lidt.
Skab med 1 pære. (billigst)
1: Anskaf dig et lille skab, mindste højde 1M.2: Køb en form for CFL pære, der giver ca.4200kelvin. 3: Køb en reflektor til pæren4: Køb hvid maling (mat)5: Køb Kæder til ophæng af lamper + Kroge.6: Køb Stikdåser,timerur,2 ventilatore og en blæser(e) + 3 ledninger med hanstik (dem med 3 dimser)7: Køb Hygro/thermometer8: Køb Gødning (f.eks Canna Terra Flores og Canna Terra Vega)9: Køb potter og "underpotter"
10: Køb Så-og-prikle muld og lecasten (Eventuelt lidt ler)11: Køb Vandkande og engangs sprøjter (uden kanyler)12: Køb Akvarie Fugemasse13: Læs Christian Florestans guide igen.---------------------------------------------------
Setup
Mal skabet hvidt indeni. Lad det tørre. Mål op,sæt kroge i "loftet" af skabet. Sæt Ledning på reflektoren, sæt kæder på reflektoren, skru pæren i, hæng lampen op. Mål op og sav to huller til ventilatorene.
Sørg for at ventilatorene er sat modsat op, sådan at den ene suger ind i toppen og den anden blæser ud i bunden. Sæt blæseren(e) op inden i skabet. Bor hul i toppen af skabet til ledningen til lampen. Bor hul i siden af skabet til blæser ledningen. Fyld disse huller med fugemasse, efter at du har trukken ledninger igennem. Sæt hygro/thermometer op. Bland jorden med leca og eventuelt lidt ler(kig i guiden efter blandningsforhold).
Engangsprøjterne er til at måle gødning op i. Canna produkterne er ekstemt billige og virker ganske udmærket.
Håber det hjalp dig.
Go dyrker der.