Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 23:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle jeg er ny her.

Jeg har startet et gow for første gang med nogle forskelige frø jeg fik fra en kammerat.
De har nu vokset i 11 dage. I startengik det meget stærkt med at vokse, men her de sidste par dage er det gået meget langsomt, og det er faktisk kun bladene der vokser. Men jeg synes ellers de ser sunde ud.

Mine settings er:
To planter i hver sin lille urtepotte.
Papkasse med god plads endtil videre, foret med sølvpapir. I kassen er der 27 grader.
Jeg bruger 3 styks sparepære med en samlet lumens effekt på 1400.
Jorden er noget substral med tilsat gødning.
De bliver vandet med et lille slat vand cirka hver anden dag.
Og der er lagt nogle håndklæder over kassen for at holde på varmen.
De får bare lys når jeg er hjemme, altså ikke noget bestemt mønster.

Så ville egentlig bare høre fra de mere erfarene om det lyder helt ude i hampen og om mine planter har det godt, selvom jeg godt ved de ikke har optimale forhold.

I får lige et par billeder.

http://www.badongo.net/pic/392127
Jeg tror dette er en skunk plante.

http://www.badongo.net/pic/392129
Og denne skulle gerne være en potplante.

På forhånd tak, DJ

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hey... und wilkommen..!

Dine pærer er kun kraftige nok til at spirre dine frø og lade dem "forvokse" - du vil få brug for en pære på mange flere w....

Du kan desuden ikke se på kimplanten hvad den er for en sort, med mindre du selvfølgelig ved hvilke frø du har puttet i potten....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

.. du kan heller ikke nøjes med kun at have lys på når du er hjemme!

Læs lidt på lektien så bliver det meget nemmere for dig og dine planter at enes.. :lol:

Titel:
Junior medlem

Hvad for en pære skal jeg så bruge. Jeg har lige plantet fire mere af samme sort. Skal planten have 18 timers lys da?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alle dine spørgsmål står besvaret her: http://dcfonline.dk/cf/

Kan du ikke godt forstå at det til tider er irriterende at nye brugere stiller de samme og samme spørgsmål, du får det forklaret meget grundigere ved at kigge gamle tråde igennem, til sidst bliver det jo træls for os og ender ud i korte besvarelser og uinterresante tråde for ældre brugere..

- Hvis du efter at have læst guiden igennem et par gange, stadig mener der er noget du er i tvivl om, kan du jo oprette en tråd :wink:

.. ingen hate eller noget du gør bare dig selv og os en tjeneste ved selv at søge lidt efter dine spørgsmål!

God jul herfra. :joint:

Titel:
Junior medlem

Ville jo bare høre en xperts svar og om mine settings var bare nogelunde og om mine planter så sunde ud. Og jeg har læst gamle tråde og dfc. Forstår godt det er irriterende at få de samme spørgsmål hele tiden, men det var da nogle spørgsmål i mit topic som omhandlede min plante og ikke andres, som jeg ikke kunne finde svar på andre steder. Jeg er ny, men ikke dum og uvidende.

Mvh dj

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lækkert at hører du har kigget lidt selv, men som du sikkert selv har set skal dine planter have en lys cyklus, og den mest normale er 18/6 i vegge fasen og 12/12 i blomsting.. samtidig kan du ikke dyrke det store under 3 alm sparepærere, du skal finde nogle med de rigtige farve spektrumer for vegge og blomstring (har desværre så dårlig hukommelse, og ekstrem doven så jeg orker ikke at copy/paste fra dcf guiden) :roll:

Køb en cfl pære med 50/50 spektrum eller en af hver og find noget bedre at dyrke i end en papkasse, det kan gå grueligt galt hvis noget bliver antændt!

Du mangler også noget luft cirkulation så dine planter ikke bliver ranglede og knækker når der begynder at komme ordenlige buds + noget udskiftning af luft ved dine planter med en udsugning..

men seriøst alt det jeg har skrevet her står i dcf guiden, det tør jeg væde et ulækkert æble på!

Senest rettet af guldsky007 19 dec 2006 19:15, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Du kan fint bruge sparepærer til at starte med, men køb gerne nogle flere. Papkasser med sparepærer i brænder godt. Pas på med det!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Stonez skrev:
Du kan fint bruge sparepærer til at starte med, men køb gerne nogle flere. Papkasser med sparepærer i brænder godt. Pas på med det!

Jaa, som en start kan det nok godt bruges, men så vil jeg mene at temperaturen skal være lavere end de 27 grader, ellers får man nogle gevaldig langstænglede og svage planter.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
Lureren skrev:
Ville jo bare høre en xperts svar og om mine settings var bare nogelunde og om mine planter så sunde ud. Og jeg har læst gamle tråde og dfc. Forstår godt det er irriterende at få de samme spørgsmål hele tiden, men det var da nogle spørgsmål i mit topic som omhandlede min plante og ikke andres, som jeg ikke kunne finde svar på andre steder. Jeg er ny, men ikke dum og uvidende.

Mvh dj

Hvis du har læst Christians Florestans guide på DCF, ville du ikke stille de spørgsmål der, fordi når man har læst den, ved man at det der setup, ikke har noget med et setup at gøre.

Men for at hjælpe dig lidt, nu når ingen andre gider tage sig tiden. Jeg er heller ikke en "ældre" bruger, men jeg ved da lidt.

Skab med 1 pære. (billigst)
1: Anskaf dig et lille skab, mindste højde 1M.
2: Køb en form for CFL pære, der giver ca.4200kelvin.
3: Køb en reflektor til pæren
4: Køb hvid maling (mat)
5: Køb Kæder til ophæng af lamper + Kroge.
6: Køb Stikdåser,timerur,2 ventilatore og en blæser(e) + 3 ledninger med hanstik (dem med 3 dimser)
7: Køb Hygro/thermometer
8: Køb Gødning (f.eks Canna Terra Flores og Canna Terra Vega)
9: Køb potter og "underpotter" :lol:
10: Køb Så-og-prikle muld og lecasten (Eventuelt lidt ler)
11: Køb Vandkande og engangs sprøjter (uden kanyler)
12: Køb Akvarie Fugemasse
13: Læs Christian Florestans guide igen.
---------------------------------------------------
Setup

Mal skabet hvidt indeni. Lad det tørre. Mål op,sæt kroge i "loftet" af skabet. Sæt Ledning på reflektoren, sæt kæder på reflektoren, skru pæren i, hæng lampen op. Mål op og sav to huller til ventilatorene.
Sørg for at ventilatorene er sat modsat op, sådan at den ene suger ind i toppen og den anden blæser ud i bunden. Sæt blæseren(e) op inden i skabet. Bor hul i toppen af skabet til ledningen til lampen. Bor hul i siden af skabet til blæser ledningen. Fyld disse huller med fugemasse, efter at du har trukken ledninger igennem. Sæt hygro/thermometer op. Bland jorden med leca og eventuelt lidt ler(kig i guiden efter blandningsforhold).

Engangsprøjterne er til at måle gødning op i. Canna produkterne er ekstemt billige og virker ganske udmærket.

Håber det hjalp dig.

Go dyrker der. :roll:

Titel:
Junior medlem

tak det var en god guide, men tror jeg vil køre mine planter videre i papkassen og se hvad der sker. Hvis de dør bygger jeg sådan et groskab.
Tak for det teletons

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
Glad for at kunne hjælpe.

Desværre tror jeg at dine planter, går hen og dør under de forhold der, hvis de bliver til noget, kommer du til at føle, at du har spildt din tid.

Men held og lykke med det.

Titel:
Medlem

Dine damer vil ku li en HPS pære istedet... Men hip som hap. Skudene bliver større med HPS.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]