Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

hej du kan købe hampfrø i fuglefrøspakker ikke alle men tjek lige posen da inden...

Det er godt nok foderfrø så der er bestemt ingen virkning men det var vist også det du ville have....

Sådan en pakke kan købes for 10-15kr i SPAR

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det er helt lovligt at købe frø i DK sålænge man kun bruger frøene som samler objekt eller foder til dyr

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Aron: Det er rigtig dumt at dyrke fra fuglefrø. De frø kommer fra industrihamp, der indeholder MEGET lidt THC - så lidt at urten ikke er værd at ryge, det bliver den dog ikke mere lovlig af.
Hamp/pot/skunk- frø er alle lovlige i danmark, man må bare ikke spire dem.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg ved godt det er dumt at dyrke frø fra fuglefrø det beskrev jeg også i min tekst men han vil jo ikke ryge dem så er det jo ligemeget hvor meget THC der er i vil jeg mene...

PS... hvordan dyrker man cannabis så der næsten ingen virkning er lyder lidt dumt... :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Med hensyn til at få en plante til at gro nedaf, hvad ville der så ske ved at placere lyskilden under planten?

Planten skal selvfølgelig først være så høj at den kan bøjes ud over kanten af potten, og derefter fikseres i fx. vandret stilling.

Derefter vil fototropisme vel gøre at planten søger nedad mod lyset?, eller er jeg helt far out her?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Tror det er dårlige betingelser at udsætte sin plante for, godtnok vil bladene vende sig imod lyset, men den måde spirren finder op på er via tyngdekraften. Så den har en form for orientering på begge måder, der vil sige to forskellige ting..men hvis man kunne vende den om, skulle man vel tro at den brugte færre anstrængelser på at holde sig oprejst og derved ville kunne yde mere.. men tror det er næste umuligt at fremavle, da denne tyngekraftsorientering ligger ret dybt i planten.

Titel:
Planterne er fuldstændig ligeglade med hvad vej de skal gro, de kan gro op og ned som en fjeder .... lalalalala øv hvorfor kom det lige frem...... ad.

Planter er styret af PARlys og er rimelig ligeglade med tyndekraften, den vokser lige i den retning den vil (efter PARlys) Selvfølgelig lider den under tyndekræften som alle andre, men den har ingen påvirkning af hvordan planten vokser.

Planter i vægtløs tilstand kommer godt nok til at se lidt sjove ud, men det er fuldstændig lige meget for det er kun Mig, Homer og NASA der dyrker tomacco på månen. :twisted:

MVH
Piercer

*PARlys = Photosynthetic active radiation lys

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Aha.. Hvorfor skulle den indskydes? Jeg er simpelthen så træt af din EDIT - fortryder at jeg sviner dig til, undskyld.

Planterne er ikke ligeglade med tyngdekraften nej.

Du har ganske ret i at fototropisme er blandt faktorerne der spiller ind. Men derudover blandt andre tropismer, har vi geotropisme. Geotropisme er et andet ord for den mekanisme (på børnehaveniveau) der får planternes rødder til at gro i retning af tyngdekraften og stænglerne/den jordoverfladiske del mod tyndgekraften...

Hvis nu du lægger din plante ned så har du jo nok ret i at den vil gro i retning af lyset, men hvis så du slukker for lyset, så vil rødderne stadig gro nedad.. ikke i samme tempo (respirationen er ikke særligt vellykket nu, da lyset er fjernet og fotosyntesen ikke fungerer), da vi ikke holder os inde for denne lysglade plantes niche (hvad angår lys altså, hvis der er så meget at tage fejl af), MEN PLANTEN VED STADIGVÆK GODT HVAD DER ER OP OG NED.

Jeg håber kan huske da du gik i skole, og du ved hvad fotosyntese og respiration er.

Diskutér resten med Darwin, som forresten var manden der dokumenterede denne effekt.

Titel:
MaroK skrev:
Aha.. Hvorfor skulle den indskydes? Jeg er simpelthen så træt af din EDIT - fortryder at jeg sviner dig til, undskyld.

Planterne er ikke ligeglade med tyngdekraften nej.

Du har ganske ret i at fototropisme er blandt faktorerne der spiller ind. Men derudover blandt andre tropismer, har vi geotropisme. Geotropisme er et andet ord for den mekanisme (på børnehaveniveau) der får planternes rødder til at gro i retning af tyngdekraften og stænglerne/den jordoverfladiske del mod tyndgekraften...

Hvis nu du lægger din plante ned så har du jo nok ret i at den vil gro i retning af lyset, men hvis så du slukker for lyset, så vil rødderne stadig gro nedad.. ikke i samme tempo (respirationen er ikke særligt vellykket nu, da lyset er fjernet og fotosyntesen ikke fungerer), da vi ikke holder os inde for denne lysglade plantes niche (hvad angår lys altså, hvis der er så meget at tage fejl af), MEN PLANTEN VED STADIGVÆK GODT HVAD DER ER OP OG NED.

Jeg håber kan huske da du gik i skole, og du ved hvad fotosyntese og respiration er.

Diskutér resten med Darwin, som forresten var manden der dokumenterede denne effekt.

Edit??? Der er ikke rettet i din post!

Rødderne bliver tiltrukket af tyndekraften ja og hvad så?

Det hindre ikke nogen i at dyrke planter på hovedet, så længe der er en PARlys kilde!

Vi snakker ikke om når man slukker lyset og fjerner en af de basale livskilder for planten, det er jo fuldstændig lige meget om hvad der sker hvis vi fjerner lyse - Det har vi ingen interrese i, da vi vil dyrke store planter frem for alt.

Du mener ikke planten kan trække vejert når du slukker lyset og repitationen stopper, det er nu ikke helt rigtig men photosyntesen stopper.

Planten respirere stadig og stomina cellerne vil stå åbne alt efter luft fugtighed og hvad det nu er for en plante, hvis vi skal snakke mere generelt om planter og ikke bare cannabis.

Respiration må du jo vide hvad er, når du ved hvad geotropisme er. Du kommer for kort ind på positiv og negativ geotropisme, rødderne har en positiv geotropisme og vokser ned af og stenglerne har en negativ geotropisme og vokser mod lyset. Dette gælder bare kun indtil vi flytter lyskilden og så vokser stenglen også ned af eller i den retning du har placeret lyskilden.

Jeg kan godt huske da jeg gik i skole jo, der har bla. også været en gartner skole imellem de skoler jeg har været på.

Jeg har ikke nogen grund til at diskutere noget med darwin, men du har grund til måske lige at slå koldt vand i blodet og læse din fremmedordbog bedre næstegang du vil spille smart.

Det holder jo ikke at du sider og gør dig rigtig smart og så sider og siger sådan noget nonsen, men held og lykke med det hele. Du skulde prøve det der skole noget selv, måske en 7. klasse engang til vil hjælpe dig.

Bare for at tvære lidt mere i det, så er der lavet en industrihamp der hænger. Så det er ikke umuligt af fremavle, ved ikke hvordan de har gjort det selv. Men har set hænge hamp på auktion på GASA kolding, solgt som industri hamp/potte planter. Hvor vidt det er legalt eller ej skal jeg heler ikke kunne sige, men ikke desto mindre har jeg set Cannabis der hang i ampler.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Ja, hvis du hang en potte under loftet, så ville skudene vælte lys-svækkede ud over kanten, med langt mellem bladene og tynde stængler. Hvis de så bliver belyst nedefra med lys der indeholder blå, vil blade og groretning vende sig efter det.

Men der skal stadig meget lys til, og du gør det meget sværere for dig selv at gro.

Mange gode pot-sorter gør det elendigt indefor, nogle får stress, andre er svære at styre i højde osv. De er beregnet til udendørs

Jeg ville finde nogle gode potfrø, og så sætte dem i jorden til foråret. (med roden nedad :wink: )

mvh

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du fordrejer mine ord, men jeg vil lade det være op til den enkelte at forstå hvad jeg mener, når jeg siger at planterne ikke er ligeglade med tyngdekraften.

Titel:
OMEGA GARDEN

Det hænger ikke bare på hovedet, de drejer også ganske simpelt langsomt rundt om pæren i midten.

Nu google og så er vi alle enige om at man kan snilt dyrke weed der vender på hovedet, med en coliseum dyrker man dem horisontalt og det virker også mega godt!

Personligt er jeg mere til Coliseumen end Omega garden, men det er fordi du kan få et større rod system i coli'en end i Grodan slabs i en omega og omega garden er mere mekanisk og har derfor størrer chancer for at bryde ned.

Jeg fordrejer dine ord, det må du undskylde. Jeg holder bare på hvad jeg nu ved som fakta er rigtig ud fra praktisk erfaring, andres erfaringer og mine mange år's hobbie og mere seriøse studier af planter (især cannabis)

Billede

Her er et billede og så kan folk jo dømme ud fra det om planter kan gro på hovedet eller ej :roll:

De ser pænt ligeglade ud når jeg kigger på dem, hvad syndes i andre?

MVH
Piercer

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg ved ikke om du har lagt mærke til den ene plante til venstre, der ser ret utilfreds ud? :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det må jeg nok sige. Dem har jeg godtnok ikke set før, men vi kan jo alle tage fejl. Har heller ikke hørt om nogen projekter med sådan en fætter.

Jeg har med vilje undveget en diskussion, derfor var jeg så kortfattet. Du er sku heller ikke specielt rar at diskutere med, bare det fact at du er admin skræmte mig pivende væk.

Bare for at være den gode gamle pessimist (jaaa! du fik mig til det alligevel!), så vender de vel kun på hovedet noget af tiden.. det drejer vel rundt, det maskineri?

Bare rolig piercer, tvivler ikke et sekund på at du er laaaaangt mere erfaren end jeg er. Men du har vel ikke prøvet at dyrke ned fra loftet? og samtidig (se dette som et evt.) benyttet dig af solens lys gennem et vindue i væggen til dette? Som spørgsmålet faktisk oprindeligt gik ud på.

Vi har muligvis antaget nogle forskellige udgangspunkter, men lad nu ikke din hovmodighed gå på af det.

Undskyld, men må jeg have lov til at gå direkte til det du ønsker og fortælle dig noget personligt?

Det er skide smart, det du gør, med at lægge ud med en punchline og udstille mig som en man kun kan misforstå. "Edit??? Der er ikke rettet i din post! ".
Lad os antage der nu ikke var rettet i min post, som du udtrykker det. Var din kommentar så stadigvæk ikke bare utroligt irrelevant?

Jeg rettede den, jo. Så helt perifid kan jeg da ikke være, vel? Altså jeg trak da nogle ord i mig. Og undskyldte endda.

Du fordrejer mine ord, men jeg vil lade det være op til den enkelte at forstå hvad jeg mener, når jeg siger at planterne ikke er ligeglade med tyngdekraften. - HALLO! Det er hvad det handler om, og ikke om jeg trænger til at tage 7. om eller en nik og jay sang.

Den her side går vel ikke ud på hvem der har ret, men hvad der er rigtigt. Eller du er måske uenig? Ærligt talt gider jeg ikke at diskutere med dig som jeg også sagde til sidst. Du kan diskutere med Darwin. jeg er da udemærket klar over at du gerne vil diskutere med mig, men beklager, for du er admin, som du nok selv er klar over - og det kan have konsekvenser, hvis jeg går i detaljer. (Bare sig at jeg springer over hvor gærdet er lavest og undgår, så vi kan få det her afsluttet.)

Jeg antog du ikke vidste det, når du kun nævnte PARlys. Desuden siger du at de er ligeglade med tyngdekraften. Prøv at hør: Jeg har ikke sagt det er umuligt at dyrke på hovedet, jeg har bare sagt at netop denne person nok ikke skal gå efter at gøre det. Jeg er det man kalder realist. Vi er i bund og grund enige, så skal vi ikke bare stoppe her og give et lidt mere positivt billede af hvad en cannabisnyder er? Bare for andres skyld?

Jeg undskylder for eventuelle vendinger der kan misforståes eller fordrejes til værende stødende. Det har på ingen måde været min hensigt at gøre dig fornærmet, blot at vise dig at jeg har også fået lyst til at diskutere. Jeg skal for eftertiden nok uddybe hvert enkelt ord jeg siger, så min ellers ULTIMATIVE og KOMPLETTE tankegang ikke kan undgås at misforstås af nogen som helst.

Titel:
Man kan sagtesn "svine" mig til og være lige så grov som jeg er, så længe man har noget at ha det i.

Jeg gik ind og svarede på at man kan godt dyrke cannabis på hovedet, fordi der blev sagt at det kunne man ikke mere eller mindre diffinitivt og det passer ikke.

Denne side handler om fakta, fakta i denne sag er at det kan MAN godt. Under forudsætninger at man gør det rigtig, enhver der ved lidt om at dyrke hamp og går op i det vil ikke endgang dyrke sit weed på normal vis i et vindue.

Det er sjælent jeg enlig debatere eller diskutere her på forumet, oftest svare jeg på ting jeg ved er sådan. Forklare og illustrere så de fleste kan forstå det, der er nogen der ikke altid forstår helt basale ting som jeg måske har undladt. Eks. sådan noget som varme plasered under de ting man vi ha varmet, da jeg ser det som noget ALLE ved. Og ved man ikke at varme stige op, skal man nok ikke udfordre sin hjerne med stoffer efter min mening.

Hovmoden hmmmm tjaaaa..... Jeg syndes det kunne være cool hvis der var nogen der engang imellem spurte intreseret "Hvordan?" Frem for folk altid skal svare letter mistroisk eller med en eller anden forklaring der beviser noget andet. Så kunne vi jo ha sprunget direkte til at jeg viste jer omega garden, som jeg ikke rigtig syndes passede ind i en tråd om en vindueskarm.

Det sker da at jeg har taget fejl og så er jeg heler ikke bange for at sige sorry og læse på lektien så jeg kan lære det. Hvis der er nogen der er mere erfarne end mig eller ved noget jeg ikke ved, spr jeg altid indtil det de ved. Frem for at forsøge at overbevise dem om noget andet, så kan jeg altid selv vudere det hele og lægge 2 og 2 sammen. Der lære man meget mere af, frem for at tvivle på erfarne folk.
Jeg vil tro det er derfor jeg er admin, denne side er ejet af TM og ikke mig. Desuden har jeg ikke ry for at banne folk, det er ikke DCF du er på og jeg er ikke bwader.

uuuuppppssss der kom jeg godt nok til at diss dcf igen :twisted:

Jo den drejer rundt, det skriver jeg også i min post. Det er primært fordi den vandes ved at køre igennem en tank med vand under den, så de planter der stå normalt suger vand op i grodan bloken.

Vandingen er klart mega bøvlet hvis de skulde hænge på hovedet hele tiden, men det ændre ikke på det fakta at disse planter største delen af deres liv ikke står op. Jeg kan ikke huske nøjagtig hvor hurtig den drejer, men det går forholdsvis langsomt.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
I stedet for at skændes om hvis far der kan tæve den andens, bør i underbygge jeres påstande med kildehenvisninger. Det er sådan man diskuterer på akademisk niveau. Det har den fordel at folk selv kan læse originallitteraturen og tage stilling til debatten fra et grundlag fælles med de andre debatanter.

Titel:
Medlem

rødderne følger tyngdekræften nedad, og bladene følger lyset. også hvis lyset er neden under planten. (er måske lidt sen på den :lol: )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]