Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

shinsou skrev:
Mine er lige begyndt at pinne :mrgreen:
I må dog vente til lørdag, med at se billeder, da jeg hopper en tur til Bruxelles imorgen.

Tillykke med det! :) Jeg ser frem til billederne. Det kunne være cool at sammenligne vores growkits med henhold til udbytte og metode.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hvad er det for en svamp?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Aron skrev:
hvad er det for en svamp?

Psilocybe cubensis "Golden Teacher"

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er det fjerde flush høstet.

Det blev i alt ca. 65g tørret.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Kjær skrev:

Tillykke med din høst :D!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sufix skrev:
Kjær skrev:

Tillykke med din høst :D!

Takker! Det sidste flush gav en virkelig sjov svamp. Jeg smider lige et billede op her i løbet af i aften.

Titel:
Medlem

ja tillykke.. Efter 3 flush havde du ca. 40g så må det sidste flush ha været det da gav mest.. Er det normalt?? og kan du få et flush mere ud af dit kit?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

doll skrev:
ja tillykke.. Efter 3 flush havde du ca. 40g så må det sidste flush ha været det da gav mest.. Er det normalt?? og kan du få et flush mere ud af dit kit?

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at det blot var et skøn med de 40g. Det viste sig dog, at der var meget mere. Fjerde flush gav kun ca. 7g.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg undskylder de sene billeder, men mit kamera har på det seneste ikke været glad for at samarbejde på min computer. Nuvel, her kommer de.

Mit sidste flush gav en forunderlig svamp, og som en afslutning på tråden, vil jeg da lige dele denne med jer. ;)

Billede

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Hold da op Kjær, tillykke med din lækre afslutning growet :P . Hvor meget vejer den finurlige gevækst?

mvh bubbles

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

bubbles skrev:
Hold da op Kjær, tillykke med din lækre afslutning growet :P . Hvor meget vejer den finurlige gevækst?

mvh bubbles

Den blev spist længe før, den blev vejet. :)

Jeg delte den med en kammerat. Sådan i "øje-mål"/"hånd-vejning" vil jeg skyde på ca. 3-3,5g tørret.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Lækkert, nu må enten Shinsou eller mig, os til at få lavet en tråd om vores grow! I weekenden måske... Elsker at følge, og samligne de små gevækster :D .

bubbles

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hmm ja, jeg fik aldrig rigtigt gjort så meget ved de billeder osv. Men jeg kan fortælle at 1. flush gav 21 g. tørret, og at andet flush høstes imorgen eller i overmorgen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Nuttet svamp kjær :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Da jeg netop selv har modtaget samme kit, tænkte jeg at jeg kunne stille et par spørgsmål i denne tråd, fremfor at starte en helt ny. Håber det er i orden.

Hvor påpasselig var du med temperatur under dit grow Kjær? Mit kit bliver nødt til at stå på mit værelse (bor hjemme, de gamle ved dog godt hvad jeg laver), og jeg vil nødigt holde min værelsestemperatur på 25/27 grader konstant. Hvor præcist og hvor ofte skal temperaturen ligge på 25/27 grader?

På forhånd tak for hjælpen...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mecka skrev:
Da jeg netop selv har modtaget samme kit, tænkte jeg at jeg kunne stille et par spørgsmål i denne tråd, fremfor at starte en helt ny. Håber det er i orden.

Hvor påpasselig var du med temperatur under dit grow Kjær? Mit kit bliver nødt til at stå på mit værelse (bor hjemme, de gamle ved dog godt hvad jeg laver), og jeg vil nødigt holde min værelsestemperatur på 25/27 grader konstant. Hvor præcist og hvor ofte skal temperaturen ligge på 25/27 grader?

Det ville jo være mest optimalt, hvis du kunne holde rumtemperaturen på omtrent 25 grader. Men lad os bare sige, den ikke må svinge for meget og helst ligge på 23-27 grader, hvis du ønsker et acceptabelt (udfra min vurdering) resultat. Jeg havde heldigvis mulighed for at stille det i et pulterrum, hvor der konstant var omkring 25 grader.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Mecka skrev:

Nu var spørgsmålet jo stillet til Kjær, og han har da også svaret, alligevel vil jeg lige tillade mig at komme med min erfaring på området, da jeg også har rodet med selvsamme kit, og åbenbart har gjort det galt jeg har kunnet :?
Min erfaring er at det er bedre at det står for koldt end for varmt (indenfor rimelighedens grænser). Jeg havde det oprindeligt stående i stuen lige ved siden af min radiator, men varmen (og den halogenlampe jeg havde stående direkte på, 10 cm over) have kittet ikke godt af. Nu står det så i køkkenet (personlige årsager det er endt dér), jeg har ikke noget termometer men der er ikke varmere end max max max 18 - 20 C, og tredje flush har lige kigget op (det har stået ved den temperatur siden de 12 timer med vand - og det har taget længere tid, men nu er de der!).
Jeg har vel fået 20 - 25 g (tørret) fra de første to flush tilsammen. Det er ikke meget i forhold til hvad andre har fået, men jeg syntes nu alligevel kittet har været pengene værd. Hvad jeg prøver at sige er at selvom betingelserne ikke er optimale kan du alligevel få en høst der række til nogle gode aftener med vennerne :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for hjælpen begge to! Jeg tror min gennemsnitstemperatur har været nogenlunde acceptabel, for jeg kan se adskillige pins nu, og det er 7 dage siden jeg modtog mit kit.

Jeg har dog endnu et spørgsmål: i hvilken grad var I opmærksomme på sterilitet under høst/dunk? Jeg bliver jo nødt til at åbne posen når jeg skal høste det første flush, og jeg har ikke de bedste muligheder for sterile forhold. Jeg er også bekymret for at genbruge det låg der fulgte med - tanken om at lægge et ikke-sterilt låg oven på substratet i 12 timer lyder lidt risikabel. Bør jeg sterilisere låget før genbrug, og hvilke foranstaltninger bør jeg tage generelt mht. til sterilitet?

Igen, på forhånd tak for hjælpen!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mecka skrev:
Tak for hjælpen begge to! Jeg tror min gennemsnitstemperatur har været nogenlunde acceptabel, for jeg kan se adskillige pins nu, og det er 7 dage siden jeg modtog mit kit.

Jeg har dog endnu et spørgsmål: i hvilken grad var I opmærksomme på sterilitet under høst/dunk? Jeg bliver jo nødt til at åbne posen når jeg skal høste det første flush, og jeg har ikke de bedste muligheder for sterile forhold. Jeg er også bekymret for at genbruge det låg der fulgte med - tanken om at lægge et ikke-sterilt låg oven på substratet i 12 timer lyder lidt risikabel. Bør jeg sterilisere låget før genbrug, og hvilke foranstaltninger bør jeg tage generelt mht. til sterilitet?

Igen, på forhånd tak for hjælpen!

Du kan nøjes med at rengøre låget med vand og sæbe. Derudover skal du ikke tænke så meget på sterilitet, når det er growbox. Hvis du vil være sikker på, forholdende er i orden, når du høster og gør klar til næste flush, så skal du efter min erfaring bare sørge for, at have vasket dine hænder grundigt og generelt bare sørge for, at der ikke falder hår og lignende derned. Host heller ikke derpå, og i sidste ende skal du nok klare den så. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]