Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 14:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Roskilde
Hey

Jeg har røget ca de sidste 3 år men især det sidste halve års tid, efter jeg blev færdig med gymnasiet, faktisk siden læseferien startede i sommers, har brugt lidt for meget tid på at ryge synes jeg... Siden oktober har jeg sådan set haft noget liggende konstant og det har betydet at jeg kom til at ryge et par hoveder eller 5 om dagen hvis jeg ik havde andet at lave... Her ved nytår besluttede jeg mig så for at stoppe, når min klump var væk, samt smide alt mit rygegear ud...
Men jeg kan ik få mig selv til at smide det ud, og det er i øvrigt ret svært når dem man plejer at hænge med og have det sjovt med, tænder den ene joint med den anden...

I starten af januar, hvor jeg stadig ikke havde noget arbejde, prøvede jeg bare at skide på det hele og holdt mig indendøre og lod være med at hænge med dem jeg plejer, som ryger hash
men det blev jeg sgu sindssyg af til sidst, og begyndte at se dem lidt igen, og var på staden et par gange...

jeg røg mit sidste hash i forgårs, som et godnat hoved, men så kom en af mine venner lige forbi i går aftes og så røg vi lige en joint...

Det er sgu ik fedt, jeg ville allerhelst droppe det lort helt eller måske bare ryge samme mængde som jeg gjorde i gymnasiet, dvs. et par gange om måneden...

Jeg ville høre om nogen andres erfaringer, hvad de gjorde osv. da de stoppede med at ryge.

Medlem

Geografisk sted: danmark
jeg har det på fucking præcis samme måde.... man vil sgu ikke skippe vennerne men det kunne bare være fedt at ryge noget mindre... jeg er også ret nysgerrig... jeg ved mange siger:"tag dig sammen og læg den joint", men den klistre sgu til min finger som var der lim på den... kom med de gode råd.. jeg er klar.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hav altid kun liggende til en joint, så du skal ud at købe hver gang du skal ryge... og så fortæl dine venner at du prøver at stoppe så de lader være med at sidde og ryge dig lige ind i hovedet. Ellers så trap langsomt ned i stedet for det der "nu smider jeg alt mit udstyr ud" osv, det er sgu lettere.

Held og lykke med det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

en ting jeg har funde ud af er at en hasher .kan ikke holde halv .han må stoppe helt.og der mener jeg .smid ud ryge udstyr ud.drop "ryge venne" miste 3 månde til et halv år.men vigtigs af alt så skal man indse at det blive hårt arbejde inde til er ude af kroppen.men det er også det vær....

Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Hmm, den evige kamp...

Det kræver sin mand, men ikke mindst gode venner, hvis man skal stoppe med at ryge - samtidig med at blive ved med at se dem man plejer.

I bliver nød til at gøre det helt klart over for Jer selv hvad i vil. Altså stoppe helt, eller bare skære drastisk ned.
Derefter må i gøre det klart for dem i hænger med, hvad status er.

Hvis man prøver på at holde op, hjælper det jo ikke ligefrem, at vennerne blive ved med at spørge om man skal ryge med.

Lav en aftale med jer selv. Det er der eneste der virker... Gerne skriftlig, hvis I har det bedre med det..

Bare min måde...

GF Out

Dedikeret medlem

den eneste måde at undgå ryge trang.,. er at stille sig op mod rygeren.. køb en helvedes masse, jeg går ikke udfra du vil stoppe helt, men blot ryge nogle få gange om mnd/året...

det hjælper jo heller ikke alkoholikere med antabus,,,, man må tage konsekvensen og sige STOP...

det bedste belønning i denne sammenhæng er at man kan sige til sig selv nu gør jeg fandme det her, og når man så når målet uden hjælp. har man det utroligt godt. ligesom hvis man gøre noget andet godt .... og det er jo godt hvis man virkelig vil.

køb en masse hash eller skunk, også siger du til dig selv at du ikke må ryge det, når du er ved at løbe tør tænker du nemlig automatisk på at skulle have fat i noget nyt, og så kører det i ring, men når du har liggende en masse, så kan du bedre lade være med at tænke over røg, når du íkke skal tænbke over at få fat i noget mere..

det hjælper ikke kun at have liggende til 1 latterlig ryger,, for sæt nu man skulle ryge og der var gået 2 mnd siden sidste.. og man havde lyst til at ryge mere end 1. . så måtte man jo købe lidt mere, og så have manpludselig til 1-2 stykker mere når man ikke skulle ryge mere.. og så kører det i rundt kreds.. fordi når der kun er til 1-2 rygere så ryger man det bare...

jeg har selv røget stødt hele vejen gennem hhx, og konstant siden jeg gik ud, og de mængder du siger, du ryger er ikke særlig ekstreme, så jeg syntes bare du skulle sætte dig et nogle mål for hvornår du vil ryge, hvad du vil ryge og med hvem.
skriv det evt. ned... hukommelsen kan jo smutte og så glemmer du måske hvad du har gang i ... men jeg kender dig jo ikke...

men ryger du også smøger..??

hvis ja,, så brug smøgerne som erstatning, og trap ned på dem senere...

hvis nej,, så ryg da en fed engang imellem, start med at du droppe at ryge 1 dag om ugen, ugen efter dropper du 2 dage.. og et par uger senere 3 dage uden røg.. og så videre i dit eget tempo.

[ 30 Januar 2003: Besked ændret af: -*+[S3K]+*- ]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ja, bare langsomt trap ned, jeg er igang med det samme. Skal lige sige at jeg er 16 år.

Here goes:

Jeg var tit ude ved en ven som ryger konstant, han havde ikke arbejde / skole og sad egentlig bare hjemme på sit værelse og stenede og røg.
I starten var det bare FEDT at sidde og ryge hverdag om aftenen når man ikke havde andet at lave. Det stod på i ~ en måneds tid, hvor vi fik røget f***ing meget tjald! I starten havde vi de normale grinere og havde det fedt, men til sidst var det bare ryg sten ryg sten ryg sten.
Det gad jeg sku ikke mere til sidst, og har besluttet mig for at finde en ny vennekreds, end ham og et par andre. For det var sgu bare ik sjovt..
Så nu har jeg ligesom "boykottet" ham, gider ikke være ved ham mere han går FOR meget op i at ryge og altid når man er sammen med ham skal der ryges.
Så nu når jeg skal ryge, bliver det en J eller noget, sammen med andre venner. Og vi har det skraldsjovt de samme grinere osv [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
PS: Håber du ryger det hjælper, jeg gør ikke men bahh vil gerne [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Melatonin er godt hvis man har problemer med at sove pga. hash-stop (hvilket er et ret velkendt fænomen)...

Jeg har læst rapporter om det, og endda afprøvet det på mig selv - med succes.

Jeg vil foreslå 1-3 mg. en halv time før du går i seng.

Brug søgemaskinen for mere information om Melatonin eller kig på Erowid.

Junior medlem

Geografisk sted: Roskilde
Dextrose: jeg søger ikke et andet stof som jeg kan fylde i mig i stedet for hash - så kan det jo være det samme... men derimod nogle råd fra folk som selv har klaret sig ud af det...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes da det var et fortrinligt råd du fik fra Dex.
Der er meget stor forskel på at ryge den fede hver dag,og så indtage lidt Melatonin for at hjælpe søvnen på vej.

Hvordan du kan få det til at"fylde dig med et andet stof"?

Søvnproblemer har været den allerstørste forhindring for mig når jeg holdt pause,og jeg ved at andre har det samme problem.Hvis lidt Melatonin kunne hjælpe på det ville da være kanon. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Hej Amokk,
jeg er netop stoppet med at ryge. Og jeg kan kun sige at du bliver altså nødt til at ville holde op for real, ellers går den ikke.
det virker som om du ikke rigtigt har lyst, men bare mener at det ville være bedst?

Jeg anbefaler dig at få en interesse, og dyrke noget motion. Det lyder latterligt, men det virker.

Jeg sørger for at have noget at lave, og jeg har faktisk ikke haft lyst til at ryge endnu. Så det bedste du kan gøre er at droppe julelegene, og bare se i øjnene at det eneste der er at gøre, er bare at stoppe. Men det nytter ikke at der opstår et hul bagefter, så sørg for at have noget at komme i det hul.

D

Junior medlem

Geografisk sted: danmark
jeg er igang med at stoppe i øjeblikket, og det er mega svært. Men jeg har fundet ud af at jeg "bare" skal beskæftige mig med noget det meste af dagen. Så jeg er begyndt med at tage dykkercertifikat og ballongflyvning det hjælper ihvertfald mig meget. Man behøver ikke skippe sine venner, men når de tager på staden så tager jeg et andet sted hen og slapper lidt af for mig selv, og når de kommer hjem chiller jeg med dem...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg har ligesom 2 vennegrupper, dem som tager knark, og dem som ikk rør det med en ildtang. De gange jeg har prøvet at holde op med at ryge, har jeg dyrket min anden vennegruppe, lidt mere end den som ryger osv. men at tage på staden med de andre, selvom man er stoppet, er altså ikek sværere end man selv gør det til! Hvis dine venner ikk sidder og bonger dig for at du er holdt op (hvilket de vel heller ikke gør), så ryg en cigaret istedet, eller køb en falaffel!
som sagt: du bestemmer helt selv om du vil stoppe! Men viljestyke er ¨selvfølgelig en afgørende del, men hvis du ikek er stærk nok til at stoppe, så skær i det mindste ned, og sig nej næste gang!
det er et etstavelses ord, så det burde være til at krænge ud over læberne!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Kan nikke genkendende til det meste. Jeg er 15 og går i 9.

Det må være her i september, jeg begyndte at ryge hæftigt. Jeg plejede at gå med nogle fra min klasse og drikke bajere i weekenden, men af en eller anden grund gik vi mindre og mindre med hinanden.

Så begyndte jeg at gå med nogle gamle venner, der går en årgang over mig. De ryger næsten hver dag og går forresten på produktionsskolen [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Jeg har villet stoppe siden december, hvor det gik op for mig, at jeg var på vej ud i et skråplan. Det var hele tiden sådan noget med: "Skal du ikke med ud at ryge?" "Nej, jeg er stoppet.." "Jooo, kom nu - jeg giver!" "Arhh ok!"

Jeg har røget næsten hver dag siden december - gratis. Dog er jeg begyndt at tage en del kix, men det er en anden historie. Mener det er 3. eller 4. weekend i streg på kix.

Aalborg kommune er sær og derfor startede vores ferie efter skole fredag. d. 14. Søndag var jeg forfærdeligt forkølet og besluttede derfor at blive hjemme og stene.

Mandag middag ringer en af de gamle venner fra klassen og beder mig kommer over, for vi skal til fest hos ham jeg plejer at ryge ved. De er allesammen pisse fulde og/eller skæve. Der går det pludselig op for mig, hvor meget "overmenneske" jeg er i forhold til dem. Jeg er langt mere overlegen end dem.

Det var lige lidt forord på pointen:

Jeg ved ikke, om det er pga. kix'ene, jeg ikke gider ryge mere, eller om det er af at se folk være så tabte, mens man selv er ædru. Det skræmte mig faktisk ret meget at se dem sådan. Man kan jo ikke se sig selv skæv. Jeg har lovet min kæreste, ikke at tage flere kix, og jeg synes mit liv kører bedre end nogensinde [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Hvad kan jeg sige. Hold jer fra det..
Lang post, håber den hjælper jer!

KeNN_aaB

Medlem

Det handler om viljestyrke, sig stop OG LAD VÆR!! det er dig der styre om du skal ryge eller ej og du skal bare overbevise dig selv om at du er stærkere end lysten til det. Ignorer hash og andet ryger og hold dig beskæftiget med noget andet så du ik tænker på det!
Jeg ved ik om det er så ligetil for dig eller om det bare er mig der er meget vilje stærk,men jeg håber du finder ud af det og stopper for det er dig der bestemer hvad der skal ind i din krop!

Medlem

du må få dine venner til at fatte at du VIL stoppe og hvis de ikke respektere det så må du skråtte dem. Det lyder hårdt, men jeg tror ikke at der er andet at gøre. Men Som mange andre har sagt så er det vigtigste når man skal stoppe med et misbrug at erkende man har et misbrug (hvad jeg mener du har hvis du ryger flere gange om dagen) og så skal man VILLE stoppe, det er ikke nok med jeg tror gerne jeg vil stoppe og et er nok også sundere. det er stop og så aldrig mere. der er ingen smarte trix eller andet. stop og slut... og det er pisse svært men hvis man vil kan man sagtens.

Junior medlem

Geografisk sted: Aarhus
Efter at have røget i MANGE år, ville jeg også gerne trappe lidt ned. Men så fik jeg en kanon ide; Hvis jeg bare kunne ryge det samme, men mindre. Det giver jo ikke mening.

Jo det gør det. Jeg har samlet en masse blade som bare skulle smides ud. Dem trak jeg nol på, og "støvet" der var tilbage gemte jeg. Da jeg havde røget alt i huset, havde jeg kun den elendige støv tilbage. Man skal ryge rigtigt meget for at blive skæv, og det er kun bong, men så kan man ryge når ens venner er der.
Man bliver ikke rigtig skæv, men man kan nemt klare at lade jointen ligge.

Nu ryger jeg kun et par gange om måneden, men har stadig en pose med støv. Så hvis jeg pludselig får lyst tager jeg bare et hoved, og så kan jeg klare mig igen.

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Jeg har røget hver dag i ca 8-9 måneder og har den sidste måneds tid mere en 1 gang om dagen. Men nu skal det være..! Kører i skrivende stund på 3. dag uden hashish! :-)
Håber bare det holder. Men shit det er svært!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Blæst [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Hey Amokk.

der er mange gode råd, og jeg er sikker på de fleste hjælper! dog vil jeg mene at en kold tyrker må være det mest effektive!!!

Held og lykke, og gid du må klare det!!

(og hvis det nu lykkes for dig, så ik noget med, lige at tage en sejrsjoint... -hold dig hellere væk for altid!)

-Tiax

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]