den eneste måde at undgå ryge trang.,. er at stille sig op mod rygeren.. køb en helvedes masse, jeg går ikke udfra du vil stoppe helt, men blot ryge nogle få gange om mnd/året...
det hjælper jo heller ikke alkoholikere med antabus,,,, man må tage konsekvensen og sige STOP...
det bedste belønning i denne sammenhæng er at man kan sige til sig selv nu gør jeg fandme det her, og når man så når målet uden hjælp. har man det utroligt godt. ligesom hvis man gøre noget andet godt .... og det er jo godt hvis man virkelig vil.
køb en masse hash eller skunk, også siger du til dig selv at du ikke må ryge det, når du er ved at løbe tør tænker du nemlig automatisk på at skulle have fat i noget nyt, og så kører det i ring, men når du har liggende en masse, så kan du bedre lade være med at tænke over røg, når du íkke skal tænbke over at få fat i noget mere..
det hjælper ikke kun at have liggende til 1 latterlig ryger,, for sæt nu man skulle ryge og der var gået 2 mnd siden sidste.. og man havde lyst til at ryge mere end 1. . så måtte man jo købe lidt mere, og så have manpludselig til 1-2 stykker mere når man ikke skulle ryge mere.. og så kører det i rundt kreds.. fordi når der kun er til 1-2 rygere så ryger man det bare...
jeg har selv røget stødt hele vejen gennem hhx, og konstant siden jeg gik ud, og de mængder du siger, du ryger er ikke særlig ekstreme, så jeg syntes bare du skulle sætte dig et nogle mål for hvornår du vil ryge, hvad du vil ryge og med hvem. skriv det evt. ned... hukommelsen kan jo smutte og så glemmer du måske hvad du har gang i ... men jeg kender dig jo ikke...
men ryger du også smøger..??
hvis ja,, så brug smøgerne som erstatning, og trap ned på dem senere...
hvis nej,, så ryg da en fed engang imellem, start med at du droppe at ryge 1 dag om ugen, ugen efter dropper du 2 dage.. og et par uger senere 3 dage uden røg.. og så videre i dit eget tempo.
[ 30 Januar 2003: Besked ændret af: -*+[S3K]+*- ]
|