The ONE skrev:
Hele svampen er aktiv.
Det anbefales dog at man renser stok og lameller fra og derefter soltørrer hatten. I lamellerne og stokken findes den største del muscazone, og det gør dig mere syg end godt (det er lidt aktivt). Derudover decarboxyderes en del af den iboteniske syre til muscimol under tørring, og giver dermed en stærkere svamp. Soltørring skulle være bedst..
(jeg har desværre glemt kilden, sorry guys

)
Well, jeg rydder lige lidt op i dette indlæg.
Muscazone er en isomer til ibotensyre (der er IKKE noget, der hedder ibotenisk syre, heller ikke selvom det hedder "ibotenic acid" på engelsk)
Desuden hedder det en decarboxylering (ikke decarboxydering), da der ved opvarmning fjernes en carboxylsyregruppe (det er den, der giver stoffet sit "acid" tilnavn). Denne omdannes til CO2.
Soltørring vil ikke være optimalt til at få omdannet ibotensyren til muscimol. Smid dem i ovnen og giv dem 70-100C varmluft indtil de er tørre. Vær opmærksom på, at det tager nogle timer, og undervejs vil der sprede sig en superrar duft af skovbund og svamp fra ovnen. Dog ikke alle, der er enige i, at det er en superrar duft, muligvis din mor eller hvem du nu bor sammen med så tænk dig lidt om inden du smider dem i ovnen.
Svampene kan godt svede en del undervejs, da de jo indeholder ret meget vand. Det er derfor en god ide at have dem i et fad eller lignende, da der ellers løber lækker svampesovs (indeholdende dit knark!!!) ud i ovnen.
Muligt jeg er en flueknepper men man kan lige så godt være præcis og bruge de rigtige vendinger.