ZlazkeFrø skrev:
Hvordan går det foresten med hele den her ungdomshussag, har ikke fulgt med på det sidste!?
Jamen nu skal du bare høre..
Fonden jagtvej 69 har givet faderhuset et absolut sidste købstilbud på et ukendt antal millioner kroner, og det skulle vist nok være væsentligt bedre end de fem millioner de tidligere har budt.
Det har faderhuset takket nej tak til, og det var vist nok den sidste redningsplanke for ungeren.
Også det politiske flertal i Københavns Kommune for at presse Faderhuset til salg, er smuldret bort. Må desværre nok indrømme at det trækker op til den sidste og afgørende kamp om huset.
Jeg er i besidelse af BT fra sidste uge hvor politiets slagplan er stillet op.
Her er et lille referat.
Ungdomshuset skal ifølge fogedretten være tømt of forladt senest d. 14 december i år.
Skal politiet rømme huset med magt, så bliver det en lynaktion i stil med et militært commando-angreb.
TRIN 1
Københavns Politis Beredskabssektion slår til en tidlig hverdagsmorgen. Ungdomshusets eventuelle vagtfolk og beboere skal tages på sengen. En mobil kran køres til husets facade, hejser en container, som indeholder Aktionsstyrken på 20 mand, op på siden af huset.
TRIN 2
Containeren placeres op af husmuren, og aktionsstyrken bryder igennem væggen. Containeren yder maksimal beskyttelse mod kasteskyts - flakser og sten - der står opmagasineret på ungdomshusets tag. Samtidig holder Beredskabssektionen klar i hollændervogne i tilstødende gader - en styrke på cirka 200 mand!!! De skal optræde som den ydre sikkerhedskæde, hvis ballademagere vil komme huset til undsætning.
TRIN 3
Aktionsstyrken gennembryder muren på under et minut og strømmer ind. To af beredskabssektionens sekt afventende delinger ankommer til huset. De sidste fire rykker frem og afspærrer for trafik.
TRIN 4
Politiet har på under fem minutter tilstrækkeligt med betjente inde i bygningen til, at husets beboere kan overrumples. Kilder skønner, at antallet af personer der fast opholder sig og overnatter i huset er omkring de 20.
Så let tror jeg nu ikke det blir for politiet, men nu må vi se jo. Det skal nok blive rigtig voldsomme sammenstød. Jeg har set de barikader de har lavet i hele huset, og de er langt fra uforberedte skulle jeg lige hilse og sige. Jeg skal iøvrigt være så langt væk fra det hus som jeg overhovedet kan komme den dag.