Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Er der nogen der har nogle teorier om dette?

Jeg plejer som regel at mixe mit tjald/græs ud og smuldre tobakken en smule, derefter hælder jeg mixet ned i jointen og stamper tilsidst..

De har også en tendens til at drysse med nollerne fra gløden, hvilket er pisse irriterende..

Hjælp :(

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg vil tro det skyldes ujævnheder i fordelingen af mix, så der er større luftrum nogle steder end andre, og når man suger kommer der derfor mere ilt til forbrændingen og den sker hurtigere nogle steder end andre.

Det samme sker med cigaretter hvis man ryger for hurtigt... en joint skal have lov at hvile lidt mellem hvert sug for ikke at brænde skævt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Treasure skrev:
Det samme sker med cigaretter hvis man ryger for hurtigt... en joint skal have lov at hvile lidt mellem hvert sug for ikke at brænde skævt.

Nemlig, det er også min regl ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
På rusgilde kom jeg frem til en meget sandsynlig teori...

Flere jeg har observeret skæv-ryge joints suger ALT for hårdt. Tit er det tobaksrygere der tror det er en smøg de suger på, og skamsuger den. Fint nok at de er vant til at suge til de bliver blå i hovedet på smøger, korte og kraftige sug, men den går sku ikke med joints.
Generelt synes jeg mange indvandrere er dårlige til at suge, ved ikke hvorfor, men de skal altid stå i en speciel stilling, med jointen mellem tommel- og pegefinger og SKAMsuge den som var det det sidste luft de nogensinde fik

Som Treasure skriver, ryg langsomt og lad jointen hvile imens, det handler heller ikke om at få jointen så varm som muligt, faktisk er det bedst at holde en mellemting mellem gå-ud og en smøg

Og mixet har en stor del af skylden, det skal være ensartet i størrelse og blanding

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Det kan evt. være fordi du ikke banker den ordentligt. eller prøv og bank den på en anden måde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
ved ikke hvorfor, men de skal altid stå i en speciel stilling, med jointen mellem tommel- og pegefinger og SKAMsuge den som var det det sidste luft de nogensinde fik
!!

Der har vi en del af forklaringen... Jeg er en cigaretrygende skamsuger!

Vil lade det komme an på en prøve, jeg vil mixe min fed ud, så tobakken i og sørge for at den bliver smuldret lidt mer en jeg plejer og så vil jeg hælde, stampe, hælde stampe osv.
Jeg vil suge den som jeg plejer, da jeg mener en god joint skal kunne skamsuges, dog ikke så meget at den får tyrepik :lol:

Hva med når den drysser fra gløden, tror i også det er pga ujævnheder i mixet eller hva?

Har i ikke nogle teorier om den perfekte joint, altså hvor konisk, hvor meget, hvilken tobak, hvor store noller osv...?

Har nemlig planer om at suge en masse fede idag og evt teste forskellige teorier :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nematoden skrev:
Xp3rt skrev:
ved ikke hvorfor, men de skal altid stå i en speciel stilling, med jointen mellem tommel- og pegefinger og SKAMsuge den som var det det sidste luft de nogensinde fik
!!

Der har vi en del af forklaringen... Jeg er en cigaretrygende skamsuger!

Vil lade det komme an på en prøve, jeg vil mixe min fed ud, så tobakken i og sørge for at den bliver smuldret lidt mer en jeg plejer og så vil jeg hælde, stampe, hælde stampe osv.
Jeg vil suge den som jeg plejer, da jeg mener en god joint skal kunne skamsuges, dog ikke så meget at den får tyrepik :lol:

Hva med når den drysser fra gløden, tror i også det er pga ujævnheder i mixet eller hva?

Har i ikke nogle teorier om den perfekte joint, altså hvor konisk, hvor meget, hvilken tobak, hvor store noller osv...?

Har nemlig planer om at suge en masse fede idag og evt teste forskellige teorier :D

Og jeg kan sige at det virker, efter at have forklaret tosserne på Roskilde at de ikke måtte suge med med mindre du afprøvede min teori, og jeg må sige at de blev noget overraskede da den holdt sig pæn og lige hele tiden

Jeg synes kun at de drysser hvis der er store noller, men også hvis det er dårlig hash, en god slasket tjald synes jeg er meget svær at få til at drysse, måske fordi det klistrer sammen :)

Jeg plejer at fylde og stampe bagefter. Om jointen skal være løs eller fast, det kommer lidt an på hvad der er i. Noget hjemmelavet hash i en tæt pakket joint kan godt være et helvede. Ikke sjovt at sidde med dit eget fremstillede hash og jointen så lukker totalt af så man ikke kan sige
Den kan også bare være så svær at suge af at man bliver helt blå i hovedet. Der kommer heller ikke så meget røg ud gennem filteret, meget mindre en der ryger ud i luften pr. sekund. Effekten bliver kraftig formindsket!

Hvis der er pot/skunk i kan jeg godt lide at en fastere joint, effekten kommer stadigvæk selvom det er små hiv man tager. En spliff håndrullet af king size papir med rent pot/skunk i kan man sagtens skamryge uden at den bliver mærkelig synes jeg

Til gengæld er en løs joint irriterende at suge af, smager krads og brænder tit skævt grundet uregelmæssigheder i mixet

Jeg vil tro jeg stamper joints en 5-6 gange lige ned i frit fald mod en hård overflade, det giver helt fine joint

Jeg er i gang med en rygeguide, det ser ud som om folk godt kunne bruge det. Indeholdende alt om rygning ;)

Btw. så røg jeg først joints, og begyndte først senere at ryge smøger. Så i modsætning til andre ryger jeg smøger som jeg ryger joints, med alt hvad det indebærer. Mine rettelser med ligther på smøger er blevet kommenteret mange gange på arbejdet ;)
Vane, jeg puster også på smøger og holder røgen inde. Dybt godnat :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Hvis du er udenfor, kan det også være vinden.

Husk at starte den ordentligt (altså så den er lige fra starten af)

hvis det ligger dobbelt papir i den ene side, kan det også ha betydning.

Brug rigtigt papir, ikke Rød rizzla kingsize... hvis du kun kan få rizzla så ta den sølv/grå kingsize, den kan bruges.

Ellers foretrækker jeg sort OCB, eller gul Smoking.

Efter mine erfaringer tror jeg ikke det har ret meget at gøre med hvor meget den er stampet, men lav en go mix som er smuldret en del, og ikke alt for mange julegaver(store klumper fed).

og tilsidst, somsagt, ryg den stille og roligt. jeg plejer at ha 5 mm. glød tror jeg...

Goe regler for joints:

-1 smøg + 1 g. fed (gør jeg nu ikke altid)
= 1 kingsize + bund(ekstra)

-ordentlig tobak

-for at få en go vinkel, så køb nogle filtertips, så kommer det
af sig selv.

-når du tænder, så brænd toppen af, før du suger

-Light that shit, smoke that shit, PASS that shit ;)

Hvilken tobak bruger du?

Jeg bruger Prince, har erfaret at tobakken man bruger spiller en væsentlig rolle for brændetiden.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så har jeg røget en ordentlig jay..
Den blev god og drysssede ikke da jeg nuldrede det fint ud, og undlad at skamsuge for meget og det så ud til at virke...
Men hvad med konikken? Har i nogle erfaringer der ka fortælle noget om hva rolle det spiller om den er meget eller lidt konisk... Hvordan vil en ikke-konisk (smøgformet) joint fungere i praksis?

Jeg bruger den tynde/gule smoking og de hersens grønne kings de har en god smag men tobakken er ret varieret i form og størrelse... Overvejer om jeg nu skulle prøve at lave en meget konisk etlags jay

Hvad er jeres erfaringer med etlags... kan det betale sig, det er jo en smule besværligt og jointsne blive som regel ikke helt så pæne som de normale

Nogen der ha erfaringer med at pille store, lyse og stilkagtige stykker tobak fra mixet?

Jeg har hørt at man skal lade asken sidde indtil den selv falder af og så skulle røgen blive bedre/tykkere... Nogen der kan bekræfte dette?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Xp3rt skrev:
Jeg er i gang med en rygeguide, det ser ud som om folk godt kunne bruge det. Indeholdende alt om rygning ;)

God idé, har gået med de samme tanker, er så træt af uerfarne rygere! Eller ment på den måde, at det kan irretere mig grænseløst at nogen skal ødelægge en mester-joint, skamsuge og mase den til ugenkendelighed! Self er der altid nogle der er nye på området, og det er helt fint at de ikke kender til de forskellige små tips og tricks! men hjælp: Spread the word out! :lol: Opdrag dem i kunsten!

Nematoden skrev:
Overvejer om jeg nu skulle prøve at lave en meget konisk etlags jay.

Det virker i hvert fald... Har gjort det et par gange, når jeg ikke har kunne overskue at suge en full size jay(meget sjældent :roll: ), det er lidt mere overskueligt!
Nematoden skrev:
Jeg har hørt at man skal lade asken sidde indtil den selv falder af og så skulle røgen blive bedre/tykkere... Nogen der kan bekræfte dette?

Har godt nok aldrig hørt om det, mon ikk det er en røver, anyone??

peace bubbles

Titel:
Junior medlem

Har ikke lige læst alle jeres svar.

Men det er sgu da fordi han ryger som en kælling!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Heh, hvordan ryger en kælling?

Anyway, nice med en rygeguide..
Findes der ikke et samlet værk et sted på nettet med teorier om den perfekte joint, ku være sprødt!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
En joint skal være så lidt konisk som muligt, med et stort filter. Den brænder bl.a. også skævt, hvis hashen kun ligger i den ene side af jointen. Så når man fylder den, så skal man lige huske at tage mixet op og drysse det ned på mixpapiret igen engang imellem. For da hash er tungere end tobak, vil det automatisk ligge sig ned i bunden af mixpapiret når man fylder conen. Og så brænder enlags sjældent skævt.
Og som i andre siger, så bliver jointen skæv når folk suger for hårdt på jointen.
Og du skal ikke kun stampe den når den er helt fuld, du skal også stampe den når den er halvt fuld. Og jointen smider med gløder, hvis man ikke har mixet ordentligt ud.
Og når du tænder den, bøj toppen ned så du lige kan brænde den rundt i kanten og så tage "hatten" af. Derefter skal du tænde den uden at suge, og så ligge lighteren oven på jointen så den bliver lige. Og SÅ kan du tænde den.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det virker sgu meget logisk det du siger mht. fyldningen... mix og stamp mere!!

Bruger selv tricket med 'hatten' når jeg lukker jointen og mht. lighteren så holder jeg den så længe på gløden at jeg kan suge af jointen uden at have ligtheren ved, så jeg slipper for smagen af lightergas!

Nogle der har flere teorier/ritualer mht. rygning af jointz?

Titel:
Dedikeret medlem

Aldrig har jeg set så mange anale rygere! :shock: :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

:!: Liiiige ét jointspørgsmål mere!

:?: Hvordan laver man en joint således at den kan ryges hurtigst muligt og man kan tage størst mulige lunger uden at den flipper helt ud...???

:idea: Jeg gætter på at man skal have et bredt filter på en bred joint!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Joints med stor overflade synes jeg har en tendens til at brænde mere skævt end alm. størrelse joint hvis ikke mixet er perfekt

Mindre joints, spliffs med skunk/pot kan du voldsuge uden at der sker det store, skal være tætte og til virkelig at suge på :twisted:

Men jo helt sikkert en "stor" joint, alt efter hvad din definition på stor er. Vores er over 1 papir ;) Lav et filter med godt gennemtræk, og kæl for mixet. Evt. put et ekstra stykke papir omkring, det smager ikke godt men så er der større chance for at den ikke fucker når man suger til

Hvorfor egentligt ikke bare ryge den stille og roligt?

Jeg ville forresten altid ryge to små,end en stor

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Nematoden skrev:

:idea: Jeg gætter på at man skal have et bredt filter på en bred joint!

Det kommer an på hvilket slags jointpapir du bruger, men hvis du bruger en alm. størrelse kingsize, så sæt 2 i bredden, Filter: lav en "kegle" ud af forsiden af et blad og tape den sammen! ;) det skal være en rigtig stor kegle! (ikke en lang kegle men en stor vinkel, jeg vil skyde på 50 grader). så laver du en "mussetrappe" for at holde mixen ude af keglen, så mussetrappen skal fylde hele keglen, så er det bare aat sætte filter på, og fylde mix op, skyder på der er plads til 4 smøger + fed...

Faktisk en fantastisk oplevelse at lave sådan en bred en, lidt ligesom at ryge en "tulipan". men du skal nok ikke ryge den selv, efter 4-5 hiv, er det rart med et par minutters pause ;) go fornøjelse :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Keep it simple stupid. Lær at rulle en ordentlig joint.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stonez skrev:
Keep it simple stupid. Lær at rulle en ordentlig joint.

Jeg kan skam godt rulle gode joints.. Ville bare li' høre, det hænder jo at man bliver nødt til at snigryge i ny og næ og så er det jo rart at kunne ryge jointen hurtigt uden at den bliver hel kneppet af at man skamsuger den....

Anyway, det lader til at det er bedre at lave et bredt filter med god gennemgang, fremfor lange tynde joints selvom de nu er at foretrække IMO!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]