Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 19:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bøh skrev:
Da jeg var lille drømte jeg tit at jeg faldt ned hvorpå jeg vågnede op med et sæt.

Det sker jævnligt for mig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bøh skrev:
Da jeg var lille drømte jeg tit at jeg faldt ned hvorpå jeg vågnede op med et sæt.

Sjovt du nævner det. Jeg havde tre drømme, da jeg var mindre, som kom hver nat, og hermed vågnede jeg også op med et sæt.

1. Jeg falder ned i svømmehallen - og vågner, når jeg rammer vandet.

2. Jeg har problemer med mit ben og forsøger at gå over vejen, men knækker sammen lidt ude på kørebanen og bliver kørt ned. Vågner herefter.

3. Jeg ser en humlebi, der svæver ned mod en badebro og stikker en dreng, der står med ryggen til, og herefter vågner jeg.

Måske lidt off-topic, men når nu snakken alligevel går om drømme. :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A, baby! Ok, ok Aalborg så
Jeg har aldrig selv oplevet søvnparalyse, men nu hvor snakken er på mærklige ting der sker når man sover og deres sammenhæng med psykedelia vil jeg da lige dele nogle få erfaringer.

De sidste par gange jeg har taget E har jeg oplevet noget meget mærkelige når jeg har prøvet på at sove, for det første kan jeg næsten ikke sove men kan heller ikke holde ud at være vågen så jeg plejer bare at ligge der og chiller ud, det er på samme tid fedt og ufedt for jeg kan godt li' at sove. Men vidre med historien, når nu jeg ligger der og prøver på at sove driver jeg ind og ud af en mærkelig drømme agtig tilstand, men det er ikke som normale drømme jeg ligger bare der og ser ting som egentlig godt kunne ske, for exempel var der en gang hvor jeg havde lagt mig ind for at sove og hver gang jeg lukkede øjnene havde jeg det som om at jeg havde sovet og sad inde i stuen sammen med folk igen, også selv om nogen af dem var gået. Det var vildt mærkeligt fordi mens jeg 'drømte' føltes det totalt virkeligt, men så snart jeg åbnede øjnene lå jeg i sengen og var helt forvirret om hvorvidt det jeg lige havde drømt egentlig var sket eller ej, havde det også nogen gange som om jeg lå med en smøg i sengen og måtte checke om jeg nu havde tændt en smøg.

Og så er der det der nogen gange sker hvis jeg ligger mig til at sove mens jeg er skæv; folk siger at man ryger hash for at glemme ting og flygte for bekymringer det kan siges at være løgn i mit tilfælde. Det sker tit at hvis jeg ligger mig i seng efter en ordenlig koges at jeg faktisk klarere kan overskue mine problemer, jeg kan se alle de små ting jeg har brug for at ordne og ta' mig af for at ting kan 'falde på plads'.

Noget der ikke sker så tit (eller faktisk kun i en kort periode ), jeg havde for nygeligt pådraget mig en rigtig slem gang halsbetændelse og min læge udskrev noget hostesaft der hedder Pectyl, jeg har aldrig før fået hostesaft på recept, men da jeg så fik flasken viste det sig at gunden til at det var receptpligtigt var at det indeholder opiumsekstrakt. Men jeg kommer væk fra historien... Der stod på flasken at man skulle tage 10ml inden man sov, så jeg tog 20ml. Tror aldrig jeg har sovet så godt i mit liv, faldt hurtigt i søvn og mens jeg sov havde jeg de fedeste drømme, jeg var ikke helt lucid men hang på kanten, jeg kan selv nu helt klart genkalde mig drømmene, det var den slags drømme man ellers kun hører folk har i film og sådan, det kunen være alt fra at jeg var hoved personen i en eller anden actionfilm-agtig historie eller som at se de fedeste film hvor forskellige karakterer jeg har lavet til historier i tidernes løb medvirkede. Alt i alt, en success oplevelse.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Har også én gang prøvet noget ret ubehageligt.
Lå og prøvede at falde i søvn, lige pludselig har jeg det som om jeg er meget skæv(wtf?), kombineret med en meget ubehagelig trykken for hovedet. Skal ikke kunne sige hvad der skete, men synes ikke det lyder som nogen af de typiske søvnparalyse "effekter", men var dælme ubehageligt. Har dog heldigvis kun oplevet det en gang.

Ferret>> Grunden til at du ikke kan sove, er formodentlig fordi der ikke kun er MDMA i de kix du har taget. Har altid kunne sove meget let efter en kixe-tur. Men igen, vi er jo forskellige indrettet, så det kan godt være du ikke kan, who knows?

Mvh Fluffy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A, baby! Ok, ok Aalborg så
MDMA er jo en stimulant så det er ikke uforståligt at jeg har problemer med at sove efter, har samme problem med at sove efter amf, dog uden de psykedeliske 'virklighedsskift'.

Jeg er kommet til den konklusion at jeg bare har en naturlig lav tolerance over for stimulanter, så jeg ta'r bare mindre. Det er også bedst for min tegnebog.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ferret skrev:
Jeg er kommet til den konklusion at jeg bare har en naturlig lav tolerance over for stimulanter, så jeg ta'r bare mindre. Det er også bedst for min tegnebog.

Gid det blot var så vel med psykedelika for mig. :D

Anyway, som ferret siger er MDMA en stimulans - men på samme tid også et psykedelika (ret mig, hvis jeg tager fejl!). Når jeg bruger psykedelika med folk, ser jeg især, hvor forskelligt denne gruppe af stoffer kan påvirke et individ.

Ved brug af psykedelika oplever jeg oftest så meget, at jeg er meget psykisk træt efter en sådan rus. Selv hvis jeg blander med stimulanser, der egentlig burde holde mig vågen, kan jeg bare ligge mig ned og sove uden besvær. Derimod er det anderledes med nogle af mine trip-buddies. Selv ved samme dosis psykedelika og uden stimulanser, kan de holde sig vågen flere timer end mig.

Så alt i alt vil jeg tro, det hele bunder i, hvordan vi reagerer forskelligt på psykedelika.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
.Kjaer skrev:
Jeg oplevede, at jeg så en spids nøgenhat hænge ud af en mur. Det var foran biblioteket, og der var masser af kakti. Jeg bøjer mig forover for at tage plukke den herlige svamp, da jeg falder ned og rammer kaktusserne. Idet jeg kæmper for at komme fri, så ryger jeg længere ned, og jeg kan mærke kaktusserne, der omslutter min krop. Det er smertefuldt, og pludselig vågner jeg.

Hvis jeg skal komme til et hint om hvad den drøm kan betyde, kan det vist oversættes til, at din bevidsthed er ved at "drukne" i psykedelisk oplevelser. Giv dit sind lidt tid til at fordøje, så du ikke kløjes i det.

Et andet bud kan selvfølgelig være, at du står over for en faretruende egodøds-oplevelse, som du ikke helt tør give efter for, og som vil kunne fremprovokeres af kaktus/psykedelika. Derfor tolker du i drømmen de psykedeliske planter som faretruende og kvælende.

Hvad tror du selv?

Bøh skrev:
Citat:
Nu om dage er det kun mit studie som invadere mine drømme, i nat var jeg en stakkels glucose som blev jagtet igennem byen af en ond og nasty Hexokinase

Hehe! Fagnørdet drøm!

Klister skrev:
Citat:
Jeg prøver lignene hver nat jeg sover...
I mine drømme kan jeg hverken snakke, gå ordentlig, og slet ikke løbe. Det er mega klamt, og jeg bliver til sidst så desparat at det føles som om jeg er ved at ''trykke'' mine tænder ud (bider så hårdt sammen, at det gør ondt når jeg vågner).
I søvne, græder jeg hver nat, siger mærkelige lyde, sorte sætninger og sparker, bander og alt muligt heh.
Det er ret klamt, og jeg aner desværre ikke hvordan man kan forebygge det.

Jo, det tror jeg godt du ved :wink: Tag nu at drop de dxm også!

Hilsen Fanny

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

I nat drømte jeg at jeg stegte bacon... men jeg spiste det på rugbrød!

En af mine værste mareridt længe

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Optimus Prime skrev:

:?: :!:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Fanny skrev:
Optimus Prime skrev:

:?: :!:

Alle ved da at bacon og rugbrød er en forfærdelig blanding!

Og så brændte baconon tilmed på.

Det var ikke en specielt seriøs post, men lige at pointere for meningsløse og lallede drømme osse kan være.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Man spiser da tit bacon sammen med varm leverpostej og rugbrød (og champignoner)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]