Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 01:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Nu har jeg endelig mulighed for at rode lidt med et kamera, så jeg tænkte at jeg lige ville smide et par billeder af mit drivhus!

Det er mit 4. år jeg gror cannabis, første år jeg groede (udenfor i haven) blev mine 2-3 planter smadret til ukendelighed af et par glade dalmatinere som mente syntes at det var et fortræffeligt bed at grave i.
Anden gang jeg prøvede rykkede jeg indenfor i drivhus, plantede 2 Northern Lights Special, hvor den ene blev en hun og den anden til en han som jeg dræbte - høsten blev forholdsvis god, jeg var ihvertfald mere end tilfreds!
Sidst gang jeg groede (2004) plantede jeg 5 frø som alle viste sig at være hanplanter...

Sorten jeg gror i år ved jeg ikke præcist hvad er, da jeg købte et skunk-mix fra zenseeds - det skulle vist indeholde 12 forskellige sorter og der var 16 frø i pakken, så chancen for at 3-4 forskellige sorter er ret høj ville jeg mene..
Frøene blev sat til spiring d. 9. maj og kom i drivhus så snart de var kommet op af jorden.
Jeg var forholdsvis heldig, ud af 5 planter blev de 4 hunner, jeg takker hampguderne for deres velvilje!

Og så til billederne:

Her er alle de 6 jeg såede, den ene af dem knækkede pga. en hård medfart.

Billede
Billede

Et god stykke tid senere ser de sådan her ud, de fleste af dem har vist køn og en stakkels han er blevet maltrakteret (af min dejlige mor som jeg havde sat til at passe mine planter mens jeg var på festival, hehe).
De er dog blevet behandlet lidt hårdt undervejs, har fået nogen knubs og senere en lettere omgang overgødning eller to som dog er blevet justeret.

Billede
Billede

Og sådan her se de ud idag d. 14/08/06!
To af dem er længere fremme i blomstringen end de 2 andre, men det gør ikke noget, så får de noget ekstra lys når jeg høster de andre lidt tidligere.

Billede
Billede
Billede

Billede af et topskud i høj opløsning.

Jeg glæder mig meget til høsten! :)

Mvh Jonas!

[Edit: lidt ekstra info tilføjet og stave- og slåfejl rettet af flere omgange...]

Senest rettet af LarmerFyr 17 aug 2006 23:31, rettet i alt 6 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og de begynder at dufte herligt?

Smukt!

Titel:
Insane psychedelia user!

Ja, de dufter super-herligt og det gør ens fingre også efter at man har nusset dem. :)

Her er et billede af min peyote som også hygger sig mægtig godt i drivhuset.
Her blomstrer den for første gang, det er et par måneder siden og den har formået at blomstre 2 gange til siden, er det normalt?
Billede

Mvh Jonas!

Titel:
Flotte planter! Hvem der bare havde et drivhus :D

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Ser da godt ud =)

Forresten, er titlen en bevidst joke?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!

Optimus: Jeg har siddet og roddet med billeder i 3 timer (nej, ikke kun dem her - så ville jeg fandeme være langsom!) så det er skam meningen.
Flere billeder er blevet tilføjet siden, ligeledes i titlen. :)

Jeg overvejer at flytte 1 af mine planter udendørs i haven, da den er alt for høj. Jeg skulle have beskåret den tidligere, og pladsen kan udnyttes bedre indenfor i drivhuset hvor de 3 andre tøser også gerne vil brede sig.
Men hvordan vil den reagere på det nu når den har stået indendørs i drivhus i hele sin liv?
Er der nogen forholdsregler jeg skal tage?

Mvh Jonas!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
smukt, andet kan man vel ikke sige.

De ser rigtig sunde og dejlige ud. Håber der kommer godt med sol til at give dem det sidste.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Sunde og flotte planter.
De har rigtig nydt godt af sommerens sol.

Titel:
Medlem

de ser sgu sunde ud de planter :)
ud fra billedet af topskudet/skudene vil sige at det ser ud som om at du får nogle rigtige dejlige topskud når dine planter er blomstret helt færdigt :lol:

held og lykke med det :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
SmølfeFarmer skrev:

Men hvordan vil den reagere på det nu når den har stået indendørs i drivhus i hele sin liv?

Mvh Jonas!

Vi gjorde det ved en kammerats plante da den var blevet for stor til at stå i drivhuset.
Det skete der ikke det mindste ved den gik måske lidt i stå i vækst men den kom fint igen :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Om vejret vil rykker jeg en af planterne udenfor, men jeg nægter at gøre det før vejret siger sol og blå himmel i ihverfald et par dage - jeg kan sgu ikke byde min frøken himmelblå andet! :)

Jeg tager nogle flere billeder en af dagene og løbende det næste stykke tid så i kan følge med i hvordan det går.

Mvh Jonas!

Edit: Jeg har kigget på vejrudsigten, og den siger sol, skyer OG regn de næste mange dage, så jeg har valgt at binde mine planter lidt ned og cutte toppen af den højeste plante som heldigvis ikke er så langt fremme i blomstringen som de andre.
Jeg poster billeder af hvordan det ser ud i morgen!

Titel:
Insane psychedelia user!

Så er det tid til en lille update fra haven. :)

Jeg har rykket den højeste af planterne udenfor og bundet nogen snore i den så den kan klare blæsten.

Billede
Billede
Billede

Indenfor i drivhuset hygger de andre 3 planter sig med ekstra plads og sol!
Billede

To af planterne i drivhuset er ret langt fremme i blomstringen.
Billede
Billede

Og den tredje er ikke kommet så langt endnu, men jeg har den stadig meget kær! :)
Billede
Billede
Billede

Sådan her ser der ud set fra enden af drivhuset, dejligt syn men man kan ikke se den højeste af planternes store topskud i toppen fordi den er blevet bundet væk fra kameraet for at undgå at støde mod loftet.
Billede

Et af mine topskud opfører sig underligt... Kan ikke helt finde ud af hvad der er galt...
Billede
Spøg til side, jeg fik et gave fra en god ven med posten i dag, en lille smagsprøve på henholdsvis NYC Diesel (2. plads ved High Times Cannabis Cup 2003 og 3. plads i 2002) og Sour Diesel (Vinder af High Times Plant of the Year 2005). Han syntes lige at jeg skulle smage dem og det har jeg også planer om at gøre for de både ser og lugter helt fantastisk!
Mange tak til en unavngiven ven, du ved hvem du er! :)

Mvh Jonas!

Senest rettet af LarmerFyr 18 aug 2006 11:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Ser jo fantastisk ud.

Især det topskud som lige stikker vandret ud. :D

Jeg krydser fingre for at vi får sol et par dage endnu så de vokser lidt i tykkelsen.

God ryger Smølf.< :P

Mvh Mikkel

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg begynder at blive meget misundelig...

Titel:
Insane psychedelia user!

Bare rolig - i bliver begge to indskrevet til tvangsrygning når høsten er i hus! :)
For tiden er jeg ude i drivhuset ca. hvert 5. minut, det er bare svært at holde sig væk!

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det ser sku godt ud må man sige.. hvor høje er de?
bliver da også helt misundelig når jeg ser på mine egne planter.. hehe
men de skal også nok ende med at blive gode hvis bare solen hjælper til med at give dem det sidste

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

SmølfeFarmer skrev:
For tiden er jeg ude i drivhuset ca. hvert 5. minut, det er bare svært at holde sig væk!

Kan jeg sgu godt forstå... jeg ville aldrig forlade dem hvis jeg havde dem :P

Bare sid dig derud med en guitar og et tæppe og bliv hos dem og plej dem =)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!

FLIPLISMC'S skrev:
det ser sku godt ud må man sige.. hvor høje er de?

Den jeg har rykket udenfor i haven er lidt over 2 meter (og den ER blevet toppet...), den højeste i drivhuset er også omkring 2 meter, de to sidste er ca. 170-180 høje.
Alt i alt nogle velvoksne tøser - jeg er forelsket! :P

Optimus Prime: Jeg har desværre ikke nogen guitar, men jeg sætter ghettoblasteren derud med jævne mellemrum så de kan få lidt musik.
Pink Floyd - Dark Side of the Moon og klassisk er blandt deres favoritter, men de har lige fundet ud af at de også godt kan lide Tool - 10.000 days.
Fornuftige planter!

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Det ser rigtig godt ud Jonas!
Damn, hvor ville jeg dog også ønske at jeg havde haft nogen planter i år, men der gik desværre kuk i det, i en alt for tidlig fase.
Hmm, det sidste billede du viser, ligner altså umiddelbart et muggent skud. Kan du ikke tage et close-up af det?
Det ville jo være syndt, hvis du skulle miste din plante til muggen, og det ligner det altså grangiveligt!
Så noget skidt breder sig meget hurtigt, så det gælder om at få gjordt noget ved det ASAP. Men kom med et close-up engang.
Udover det, jeg er sku misundelig på dine planter, de ser rigtig sunde og velvoksne ud. Bruger du noget gødning?
De er da også kommet godt igang med blomstringen, så du får da en super høst... 8)
EDIT: +++++ til at du lader dem hører noget Tool, det har de godt af, det er jeg sikker på... :P

Mvh Fluffy

Titel:
Insane psychedelia user!

SmølfeFarmer skrev:
Spøg til side, jeg fik et gave fra en god ven med posten i dag, en lille smagsprøve på henholdsvis NYC Diesel (2. plads ved High Times Cannabis Cup 2003 og 3. plads i 2002) og Sour Diesel (Vinder af High Times Plant of the Year 2005). Han syntes lige at jeg skulle smage dem og det har jeg også planer om at gøre for de både ser og lugter helt fantastisk!
Mange tak til en unavngiven ven, du ved hvem du er!

@Fluffy McPooch: Kig lidt nærmere på billedet, det er den NYC Diesel som jeg fik med posten i dag som jeg har bundet fast til et af topskudene. :wink:
Jeg har kun haft småproblemer med mug (som der heldigvis blev slået ned på med det samme før det blev et problem) og det var fordi mine planter havde ramt mod loftet i drivhuset og det havde regnet et par dage.
Planterne er blevet bundet ned så de ikke rører loftet længere, og der er også kommet mere plads imellem dem siden så jeg tror og håber på at jeg er sikker nu, men tak for advarslen! :)

Fluffy McPooch skrev:
Bruger du noget gødning?

Ja, jeg bruger Hornum gødning som jeg blander i vandet hver til hver anden gang jeg vandet. Jeg havde overvejet at købe noget decideret cannabis-gødning til blomstringsperioden men droppede det, nogen der har erfaring med dem vs. almindelig drivhus-gødning?

Mvh Jonas!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]