Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 06:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg var helt oppe at køre, da jeg skrev sidst! Jeg var så gal, at jeg i bogstaveligste forstand sad og råbte ad min computerskærm over hvordan politiet demonstrerer magtmisbrug og næsten kun for deres fornøjelses skyld — og/eller af kedsomhed — opbryder en fest, som på ingen måder er ulovlig.

Man ser i hvert fald ikke konfiskeringen af hash, men det kan godt være, det er klippet ud i indslaget. Uansét hvad, er det en brutal måde, de bl.a. behandler pigen, som ligger på maven på asfalten med hænderne sat i strips på ryggen. Hun råber både "av" og om hjælp, men bliver stort set ignoreret af ordensmagten. De andre, som ydmyges ved at skulle sidde med armene bundet på ryggen i en slags robåds-formation -også på den bare asfalt, er noget, som leder mine tanker tilbage på billederne fra Abu-Graib fængslet.

Føj for den lede, siger jeg bare.

_ om det er lovligt at filme politiet _

Jeg véd, at politiet kan finde på at konfiskere enten kamera eller bånd, hvis de mener, optagelserne stiller dem i et dårligt lys.
Dette mener jeg faktisk, er ulovligt, idét at vi ''borgere'' :evil: betaler politet for at passe deres arbejde; ergo skal de være til for vores skyld, & ikke omvendt!

Hvis jeg som skatteyder har lyst til at filme politets arbejde, mener jeg at jeg er i min fulde ret til det, og at deres konfiskering af mit materiale ville være både ulovlig og en krænkelse på menneskerettigheder / ytringsfriheden.

_ spørgsmål henvendt til politiet _

Jeg har fået fortalt, at det også er vores ret som '''borgere''' i dk at spørge politiet, hvad de er i færd med. Hvis de eksempelvis er ved at gribe ind overfor en person, -uden synlig grund (som det ofte sker på Christiania), er det vores ret at gå hen og spørge den pågældende betjent, hvad han laver. Politiet har så pligt(!) til at svare og iøvrigt være høflig overfor spørgeren. Dette er der ikke mange, som véd, så derfor overleverer jeg det lige til jer.

Det er meget godt at vide, hvis man en dag bliver vidne til en sådan episode. Jeg ville ikke kunne stå stille, tror jeg. Måske skal man lige gemme sin hash i en busk før man går hen og spørger, men nu véd I ihvertfald, at vi også har rettigheder i en politistat.

_om Politiets ulovlige magtmisbrug på Christiania_

Vi skal ikke lade os bukke for den ulovlige måde, politiet i Staden opererer på. Vi skal ikke lade højrefløjen på Christiansborg bruge politiet som en knytnæve mod Christiania. Stil spørgsmålstegn ved vores situation og begynd at sige "NEJ". De forsøger at køre en gradvis hårdere tone mod folk, det er ligesom de tager 2 skridt frem, og 1 tilbage og på den måde vænner os til, at deres metoder bliver grovere og grovere.

Billede

Det er ikke noget, jeg véd af et faktum, men jeg mener bare, vi skal være på vagt overfor den (små-fascistiske) højrebølje, som i denne tid sweeper henover Danmark fra de forenede stater.
Vi har en regering, som ikke blot er enig med USA's måder at gøre tingene på, men som ligefrem idoliserer dem -og får dem gennemført i praksis herhjemme. Små skridt ad gangen.... :evil:

Men jeg tror, de fleste herinde er enig med mig i dette:
Hvis de nogensinde så meget som dukker op med én gummiged på Christiania, vil staden blive forsvaret med næb og kløer.

• • •

Bevar Christiania!!

Billede

Titel:
Dedikeret medlem

Drumstick skrev:
_ spørgsmål henvendt til politiet _

det også er vores ret som '''borgere''' i dk at spørge politiet, hvad de er i færd med. Hvis de eksempelvis er ved at gribe ind overfor en person, -uden synlig grund (som det ofte sker på Christiania), er det vores ret at gå hen og spørge den pågældende betjent, hvad han laver. Politiet har så pligt(!) til at svare og iøvrigt være høflig overfor spørgeren.

Ja, så længe det ikke griber ind i, hvad han laver, og så vil det blive en definitionssag, hvor politiet sikkert får ret, eftersom tolkningen af, hvornår man "har overskud" til at svare, er en ret subjektiv sag. Til gengæld har han pligt til at svare, når situationen er overstået (dog skal han svare personen, som indgrebet går ud over, imens det sker). Men han har ikke pligt til at svare på, hvorfor han foretager et indgreb, kun hvad indgrebet er, og det er jo åbenlyst nok, så hvad skal man bruge den info til?

Titel:
Hold kæft hvor er det langt ude det der. Jeg kan overhovedet ikke se hvad det skal ligne at troppe op på den måde og så fremprovokere reaktioner hos de mennesker der er til festen for så at kunne anholde dem. Det er fandme noget svineri, øv hvor må de betjente have det dårligt med sig selv når de kommer hjem fra arbejde. Sådan en omgang magtliderlige narrøve. Jeg håber satme sådan noget kommer frem i medierne så folk kan se hvordan politiet pisser deres grænser af. Hvad helvede ligner det at troppe over 10 mand op til en fødselsdagsfest med politihunde og hele lortet og så være så aggressive og nultolerante over for fredelige mennesker.

Håber ikke det er sådan politiet ønsker at fremstå i sagen med Christiania for så sidder de satme med dårlige kort på hånden nu.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Med Maldini og drengene i Athen - mentalt
Pharm skrev:
Håber ikke det er sådan politiet ønsker at fremstå i sagen med Christiania for så sidder de satme med dårlige kort på hånden nu.

Desværre er det jo netop med politisk bias at politiet opfører sig som de gør på Staden...Den kære Lene i Justitsministeriet har jo indsat sit eget lille SA i det hun anser for det perfekt træningsmiljø - det kom jo frem fornyligt at en stor del at de betjente der render rundt på staden er aspiranter der er ude og samle rutine med de store drenge(med flotte overskæg)...

Men på den anden side er det er jo herligt at vi som et land der fører krig for demokratiets principper - ikke engang efterlever Montesquieus tredeling af statsmagterne og istedet tillader en magtgal blondine styre sin egen lille hær uden nogen yderligere kontrol end den der tilfældigvis også kommer fra Justitsministreriet :cry: Det er patetisk at man ikke engang har udviklet et demokrati som har sådanne sikringer mod tyranni i sin konstitution...

Så hr. mogensen havde ret - "Der er noget galt i Danmark..."

Titel:
Relativistisk båthorn

Filmen spiller ikke hos mig, så jeg har ikke set den (af en eller anden grund er opera-browseren ikke altid særlig vild med media-ting), men ville bare kommentere denne quote:

Baresi skrev:
som et land der fører krig for demokratiets principper - ikke engang efterlever Montesquieus tredeling af statsmagterne

Det har jeg også klaget over tidligere.

Jeg tror problemet til en vis grad skyldes at det oftere er den samme type personer der søger jobs som feks politi og højre-orienteret politiker. Det lyder måske som endnu en konspirations-teori, men i folke-tinget er de politi-personer der er valgt, såvidt jeg ved, alle valgt for højre-fløjen, så det antyder i det mindste at der er et større menings-sammenfald mellem politi-personer og højre-fløjs politik (end mellem politi og venstre-orienteret politik)

Om det har noget at sige i det daglige, eller for rets-sikkerheden som sådan, ved jeg ikke, men det er da værd at notere.

Et andet punkt er at politiet bør afspejle befolkningen's sammensætning, men jeg tvivler ærlig talt (uden dog at ha' et link til nogen undersøgelse der ka' bekræfte det) på at man ka' finde mange betjente der feks rigtigt ka' li' techno-musik (og techno-musik er jo stadig lovligt, så det burde ikke være en faktor)
Ikke fordi musik-smagen er vigtig, men fordi det understreger at en vis type personer ikke er i politiet, selvom de findes i befolkningen, og det lægger jo i sagen's natur op til en skævhed (eller forståelses-kløft)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Med Maldini og drengene i Athen - mentalt
JEL skrev:
Et andet punkt er at politiet bør afspejle befolkningen's sammensætning...

Hypotetisk ja, men i praksis nej - man kan jo ikke tvinge pædagoger og pacifister ind i politiet!? Politiet er trods alt den fysiske magt der sættes ind når borgerne skønes ikke at adlyde landets love...Når man er gået til anvendelse af fysisk magt er diskutionen jo afsluttet og politiet neutralisere en given situation efter bedste evne...

Nej - jeg vil til en hver tid fortrække at have en godt pumpet, små facistisk uniformeret rocker til at beskytte mig og mine egendele nu når loven begrænser mine muligheder for selv at tage hånd om dette aspekt af samfundslivet...

men problemerne opstår jo når der som på Staden er tale om folk under uddannelse på et stykke af københavn der ligger uden for den gense danske retspraksis og hvor alle anses som lovløse...

Det er såmænd tredelingsproblemet der hæmmer demokratiet her - politiet mener selv de agere inden for lovens rammer - men hvem undersøger klagesagerne ? det er jo en anden af Lenes lakajer og så er vi jo lige vidt selvom vi havde et et politi der var repræsentativt for befolkningen...

Det skræmmende er jo folkets opbakning af et popolistisk authoritært regime som VK regeringen - der er jo stort set ingen aktivitet fra opositionensside eller fra den brede befolkning der ansporer et nyt syn på politiets ageren eller den daglige krænkelse af Christianitternes borgerrettigheder...

Men så igen for at have borgerrettigheder skal man jo også være en aktiv og ansvarlig samfundsborger...hvilket ikke ligefrem er kendetegnet for den gennemsnitlige dansker der hellere vil serviceres af samfundet fremfor at tage aktiv del i problemløsningerne...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]