Jeg var helt oppe at køre, da jeg skrev sidst! Jeg var så gal, at jeg i bogstaveligste forstand sad og råbte ad min computerskærm over hvordan politiet demonstrerer magtmisbrug og næsten kun for deres fornøjelses skyld — og/eller af kedsomhed — opbryder en fest, som på ingen måder er ulovlig.
Man ser i hvert fald ikke konfiskeringen af hash, men det kan godt være, det er klippet ud i indslaget. Uansét hvad, er det en brutal måde, de bl.a. behandler pigen, som ligger på maven på asfalten med hænderne sat i strips på ryggen. Hun råber både "av" og om hjælp, men bliver stort set ignoreret af ordensmagten. De andre, som ydmyges ved at skulle sidde med armene bundet på ryggen i en slags robåds-formation -også på den bare asfalt, er noget, som leder mine tanker tilbage på billederne fra Abu-Graib fængslet.
Føj for den lede, siger jeg bare.
_ om det er lovligt at filme politiet _Jeg véd, at politiet kan finde på at konfiskere enten kamera eller bånd, hvis de mener, optagelserne stiller dem i et dårligt lys.
Dette mener jeg faktisk, er ulovligt, idét at vi ''borgere''

betaler politet for at passe deres arbejde; ergo skal de være til for
vores skyld, & ikke omvendt!
Hvis jeg som skatteyder har lyst til at filme politets arbejde, mener jeg at jeg er i min fulde ret til det, og at deres konfiskering af mit materiale ville være både ulovlig og en krænkelse på menneskerettigheder / ytringsfriheden.
_ spørgsmål henvendt til politiet _Jeg har fået fortalt, at det også er vores ret som '''borgere''' i dk at spørge politiet, hvad de er i færd med. Hvis de eksempelvis er ved at gribe ind overfor en person, -uden synlig grund (som det ofte sker på Christiania), er det vores ret at gå hen og spørge den pågældende betjent, hvad han laver. Politiet har så
pligt(!) til at svare og iøvrigt være høflig overfor spørgeren. Dette er der ikke mange, som véd, så derfor overleverer jeg det lige til jer.
Det er meget godt at vide, hvis man en dag bliver vidne til en sådan episode. Jeg ville ikke kunne stå stille, tror jeg. Måske skal man lige gemme sin hash i en busk før man går hen og spørger, men nu véd I ihvertfald, at vi også har rettigheder i en politistat.
_om Politiets ulovlige magtmisbrug på Christiania_Vi skal ikke lade os bukke for den ulovlige måde,
politiet i Staden opererer på. Vi skal ikke lade højrefløjen på Christiansborg bruge politiet som en knytnæve mod Christiania. Stil spørgsmålstegn ved vores situation og begynd at sige "NEJ". De forsøger at køre en gradvis hårdere tone mod folk, det er ligesom de tager 2 skridt frem, og 1 tilbage og på den måde vænner os til, at deres metoder bliver grovere og grovere.

Det er ikke noget, jeg véd af et faktum, men jeg mener bare, vi skal være på vagt overfor den (små-fascistiske) højrebølje, som i denne tid sweeper henover Danmark fra de forenede stater.
Vi har en regering, som ikke blot er enig med USA's måder at gøre tingene på, men som ligefrem idoliserer dem -og får dem gennemført i praksis herhjemme. Små skridt ad gangen....
Men jeg tror, de fleste herinde er enig med mig i dette:
Hvis de nogensinde så meget som dukker op med én gummiged på Christiania, vil staden blive
forsvaret med næb og kløer.
• • •
Bevar Christiania!!