Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 10:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
[iframe]http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article215502.ece[/iframe]

Det her lyder en smule bedre end hvad jeg ellers har læst - at holde sig narkofri i 6 mdr burde vi alle ku' klare imo.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Hvordan skal det der "med ulovlige stoffer" forstås?: Betyder det besiddelse, altså at hvis man bliver taget med et par joints i bilen, bliver man pålagt at aflevere urinprøver det næste halve år? Hvilket i praksis betyder at man ikke kan ryge overhovedet uden at miste kørekortet, da THC (el. restprodukter) kan spores flere uger efter.

Det er da totalt gak-gak!

Hvis der er tale om, at man bliver taget hamrende skæv mens man sidder bag rattet, så kan jeg bedre gå med til det.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Du kan også bare blive knaldet med et gram hash i lommen hjemme i din vens lejlighed, og blive bedt om at gøre det. Eller der hvor du nu bliver taget med dit stash.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Ideen med af aflægge urinprøvcer i 6 mdr er da en del smartere endb lotr at tage kørekortet. Hvis ikke man har et afhængighedsproblem vil man imo ikke have noget problem med det (ikke at det er en god løsning, slet ikke, men det kunne være værre)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Det her er indskrænkning af individets frihed, og intet andet.

Så skal folk som stoppes med en enkelt tom ølflaske i bilen også bevise at de ikke er alkoholikere - eller hvad?

Politiet skal bare koncentrere sig om hvorvidt man er påvirket, når man standses i bilen, eller ej.

Hvem sagde kontrolsamfund og kriminalisering af individet...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

xh0r63 skrev:
Det her lyder en smule bedre end hvad jeg ellers har læst - at holde sig narkofri i 6 mdr burde vi alle ku' klare imo.

Det er langt værre end folk forestiller sig, efter min mening.

For det første er det helt vildt, at politiet kan DØMME kørekort og velsagtens bilen fra folk. Det er et fundamentalt brud med Montesquies ide om en tre-deling af statsmagten. Det er rene Judge Dredd metoder - de mangler bare at få sidste del også: at kunne lave lovene selv.

OK. Det skal fungere sådan her: 1. Regering og folketing laver lovene, 2. politiet efterforsker og pågriber de mistænkte, og 3. domstolene dømmer folk. Alt andet er rigtig, rigtig skidt og vi bryder os simpelthen ikke om det, fordi det er kendetegnene ved simple diktaturer, når magtinstanserne flyder sammen til enkelte enheder.

Derudover bryder det med et andet grundlæggende princip: at DU skal bevise din uskyld, mens politiet IKKE skal bevise at du rent faktisk: 1. har begået en forbrydelse, 2. endsige bevise at du er afhængig af stoffet.

Ja gu' er det smart for politiet: de skal ikke engang tage folk i selve forbrydelsen. Blot de tager vedkommende med et ulovligt stof på sig, så er det nok til at dømme personen for en helt anden forbrydelse, som de ikke har begået endnu: nemlig påvirket bilisme.

Bemærk også at de IKKE udstrækker deres geniale plan til at omfatte besiddelse af alkohol, selv om det er akkurat samme situation. Alkohol er vanedannende og der findes dokumenteret og omfattende alkoholisme i vores samfund. Man dømmer blot ikke alkoholikerne på forhånd, da man simpelthen "kan lide alkohol". Mens det "moralsk forkastelige" ved andre stoffer er nok til blot ved MISTANKE at idømme dem straffe for forbrydelser, som de pr. definition "forventes at begå".

Så de snupper dig i færd med at suge i en joint eller tage en halv bane et-eller-andet, og så skal DU belastes med månedlige urinprøver og en evt. frakendelse af kørekortet bare fordi du i venners lag besluttede at tage et enkelt hiv af en joint. Ikke at du KØRTE i bilen, men simpelthen den kendsgerning at du tog et hiv af jointen gør det omtrent ligeså skyldigt som havde du gjort det.

Nej fandme nej. Hvis de har en mistanke, så må de skaffe beviser for, at personen RENT FAKTISK kører i beruset eller påvirket tilstand, f.eks. ved at overvåge vedkommende, stoppe ham og så teste personen.

Jeg bliver simpelthen terrorist, hvis jeg nogensinde bliver knaldet på det der. Det er slemt nok, at alt andet end nikotin og alkohol er forbudt, men fanden stå i at jeg skal idømmes en straf ene og alene på baggrund af en mistanke.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

xh0r63 skrev:
Ideen med af aflægge urinprøvcer i 6 mdr er da en del smartere endb lotr at tage kørekortet. Hvis ikke man har et afhængighedsproblem vil man imo ikke have noget problem med det (ikke at det er en god løsning, slet ikke, men det kunne være værre)

Jo men nu tager de jo heller ikke normalt dit kørekort med det samme, bare fordi du en weekend har drukket 10 bajere henne hos en af dine venner. Normalt kræver det, at de har pågrebet dig i gerningsøjeblikket, ikke sandt? Problemet med dette "forsøg" - eller hvad fanden de kalder det - er jo netop at du er kendt skyldig på forhånd og må skal stå skoleret for politiet "fordi de siger det".

Ja, en normal, ikke-narkoman kunne nemt gøre det, men har politiet RET til at indskrænke vores rettigheder på den måde? Nej, siger jeg.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Godt formuleret Malkavian. Det er netop dette jeg frygter. Snakkede om det med en gut på nettet han henviste til http://www.constitution.org/mac/prince00.htm

Har ikke fået læst det endnu, men han sad og forklarede at det er en simpel kontrol og smedså linket til det der. Det skulle være en guide til diktatur, og han siger at det er netop denne metode man bør anvende i et diktatur.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Meget enig i Malkavian's post, det jo fuldstændig forrygt. Det ville svare til at fratage kørekortet fra handlene i Føtex grundet køb af alkohol.. Kan overhovedet ikke se hvorfor kørekortet skal blandes ind i denne sag, ud over at det gør ondt at miste for unge mennesker der tit benytter alternative nydelsesformer.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Prøv at se indslaget i dette topic, så kan i høre hvorfor.

http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=14755

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Thomhash skrev:
Godt formuleret Malkavian. Det er netop dette jeg frygter. Snakkede om det med en gut på nettet han henviste til http://www.constitution.org/mac/prince00.htm

Gode, gamle Niccolo Machiavelli. Han er relevant som aldrig før. Machiavellis "Fyrsten" er det ultimative filosofiske/praktiske værk (af ældre dato) om magt, magt og atter magt. Den super gode mini-serie House of Cards er eksempelvis bygget over Machiavellis værk.

Man må give den gamle herre ret i, at uanset hvordan man vender og drejer det, så lader magten til at forsøge at koncentrere mere og mere magt hos sig selv. Det er som en ubønhørlig bevægelse, der faktisk kun kan stoppes af en modsatrettet magt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Ja, det var vel bare spørgsmål om tid, inden den idé ville brede sig. Det er sgu forrykt!

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Rigitgt godt formuleret Malkavian, kan kun se mig enig.

Jeg syntes at det er noget forbandet svineri at putte stoffer i en sådan bås i forhold til alcohol.

Jeg ville derimod syntes det var fint hvis man blev pågrebet i en situation hvor man f.eks. kørte bil eller andre tunge køretøjer ligesom med alochol.

Og et halvt år burde imo kunne lade sig gøre, men det gør bare det hele lidt mere kedeligt ikke at kunne være rigtigt med til fester og den slags når man som mig ikke kan tåle alcohol.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]