Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
8) Til alle der var med på årest Roskilde Festival vil jeg blot sige:
Tak for denne gang! Det var den bedste af slagsen, jeg har været med til indtil videre.

Fik konsumeret en del øl, hørt fed musik, mødt sjove folk og røget en massse fede!

Den ultimative koncert var (selvfølgelig) Roger Waters, som jeg aldrig vil glemme. Hans band overskyggede samtlige andre optrædender, efter min mening.

Vi ses til næste år?

/Drumstick

PS! Fik I mødt hinanden på Broen om tirsdagen? Jeg kunne først komme tirsdag aften, så kunne ikke dukke op...!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
post dog i en af alle de andre tråde om roskilde, og læs der angående tirsdag.

Titel:
Dedikeret medlem

rockskilde viser vejen :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Giver dig helt ret!! Dette var mit 4. år på festivallen, og sys klart det var den bedste indtil videre!!
Tæller allerede ned til næste år. :)

Ses der!

Titel:
Dedikeret medlem

Hyggeligt at møde de psy-folk, jeg mødte!! Beklager jeg ikke fandt jer til Rumpistol - ellers en kanon koncert.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
TheBo skrev:
Hyggeligt at møde de psy-folk, jeg mødte!! Beklager jeg ikke fandt jer til Rumpistol - ellers en kanon koncert.

Det var også planen, at jeg skulle have været nede at se Rumpistol, men jeg blev nødt til at vente i lejren, fordi 2 af mine venner var på vej... og skulle hentes.

Du må gerne gå i detaljer omkring rumpistol koncerten?

Til gengæld så jeg Coldcut , som havde et helt forrygende show. Vi var godt skæve, og deres musik og visuals var simpelt hen vanvittige - på en god måde. De havde bl.a. en video-scratcher med, som man kunne scratche levende billeder med (blev projiceret på storskærm).
Coldcut var meget politiske, og gav Bush og Blair en stor fuckfinger, til stor jubel for de mange tusinde fremmødte koncertgængere.

Jeg så også Birdy Nam Nam , som bestod af 5 dj's linet op med hver deres turntable...De lavede så tracks -på stedet- ved hjælp af forskellige samples fra LPer. Lød godt, og havde aldrig selv set / hørt noget lignende!

Hvis nogle af jer andre har nogle koncerter, som de vil fremhæve, er det jo meget passende at gøre det her i denne tråd, eftersom den omhandler afslutningen og efterspillet på Roskilde Festival 06... og ikke optakten.

:wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Angående Rumpistol så kender du nok musikken. Der er lidt mere gang i den end på albummerne, men det var stadig ret chillet. Men det fantastiske ved koncerten var hans baggrundsvisuals. De var lavet af et kunstnerkollektiv, som jeg ikke lige har navnet på, og havde tydeligvis ikke kostet særligt meget at lave - og det betyder jo ofte, at man er nødt til at have en rigtig god ide for at lave noget, der holder. Og fuck hvor det holdt!
Bl.a. var der lavet en fin lille stop motion film, som viste en perleplade, hvor perlerne susede rundt i forskellige mønstre. Det må have taget enormt lang tid at lave! Så pludselig kommer der en hånd ind og begynder at stryge perlerne :-) Og så var der en fin lille historie ud af det! Meget, meget trippet på en utroligt lækker måde.
Ellers sad alle folk faktisk ned derinde, og det var rigtigt hyggeligt. Man kunne måske have savnet nogle dansende folk oppe foran, men alt i alt var det rigtigt godt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes faktisk det holdt rigtig godt med at folk sad ned, jeg levede mig meget mere ind i musikken når man ikke hele tiden væltede ind i nogle..

Jeg så godt nok nogle koncerter men Rumpistol tog sgu benene under mig mere end noget andet!

Første festival og yeah jeg vender tilbage med nye kræfter!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]